با مصرف این 6 ماده غذایی در فصل بهار به جنگ افسردگی بروید



1) هندوانه

منبع عالی لیکوپن است. آنتی اکسیدان هایی که از بافت های ظریف مغز محافظت می کنند. هندوانه لیکوپن بیشتری نسبت به گوجه فرنگی دارد (تا 20 میلی گرم در هر 2 فنجان). لیکوپن موجود در هندوانه به کاهش خطر التهاب مرتبط با زوال عقل و احتمالاً افسردگی کمک می کند. هندوانه علاوه بر محتوای لیکوپن، انتخابی عالی به جای غذای شیرین است.

2) میگو

اگر به دنبال یک غذای ساده هستید که روحیه شما را بالا ببرد، میگو را کباب کنید. میگو حاوی امگا 3 است و مطالعات نشان می دهد که امگا 3 به کاهش علائم افسردگی کمک می کند. بر اساس مقاله ای که در شماره ژانویه 2018 مجله روانشناسی بریتانیا منتشر شد، سطوح پایین اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 در بدن با بیماری های روانپزشکی مانند افسردگی مرتبط است. سایر منابع خوب اسیدهای چرب امگا 3 ماهی سالمون، ساردین، ماهی خال مخالی و ماهی تن هستند.

3) ذرت

سبزیجات نشاسته ای مانند ذرت فیبر باکیفیت و سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند. از ذرت کبابی لذت ببرید یا این دانه را با لوبیا سیاه و سالاد مخلوط کنید، زیرا لوبیا یکی دیگر از کربوهیدرات های باکیفیت است که خلق و خو را بهبود می بخشد.

4) آلبالو

گیلاس سرشار از فلاونوئیدها است که شما را از افسردگی محافظت می کند. مطالعه ای که در شماره جولای 2016 مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که سطوح بالای فلاونوئیدها با کاهش خطر افسردگی مرتبط است.

5) مارچوبه

یکی از خوشمزه ترین سبزیجات بهاری، مارچوبه، حاوی مجموعه ای از مواد مغذی ضد افسردگی مانند اسید فولیک و همچنین پتاسیم و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری دیگر است. افراد مبتلا به افسردگی سطح فولات کمتری در بدن و رژیم غذایی خود دارند.

بیشتر بخوانید  عرضه ۲۷۳.۸ میلیون دلار حواله ارزی

6) خیار

یکی از دلایل اصلی که چرا خیار می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد این است که از آب بیشتری تشکیل شده است و می تواند به شما کمک کند وقتی هوا گرم است هیدراته بمانید. تحقیقات نشان می دهد که حفظ هیدراتاسیون می تواند به سلامت روان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید