برای حفظ سلامت فضانوردان از کاهو در فضا استفاده کنید



طبق برنامه ناسا، سال 2030 ممکن است زمانی باشد که انسان ها در نهایت اولین گام های خود را در مریخ بردارند، اما مهم نیست که چه زمانی این اتفاق بیفتد، ما یک کار داریم. ما به یقین می دانیم. فضانوردان مریخ سفری طولانی به فضا خواهند داشت که ماه ها در معرض ریزگرانش آن قرار خواهند گرفت. این وضعیت پیشگامان را در معرض خطر از دست دادن توده استخوانی قرار می دهد. اما ممکن است یک راه حل خوشمزه، ترد و سالم وجود داشته باشد.

به گزارش Cnet، دانشمندان طرح خود را برای یک سالاد تراریخته جدید در نشست بهاری انجمن شیمی آمریکا در روز سه شنبه ارائه کردند. این شبیه به مواد تشکیل دهنده سالاد است که ما آن را می شناسیم و دوست داریم، اما از نظر ژنتیکی برای جلوگیری از تحلیل استخوان استفاده می شود و می توان آن را در فضای باز پرورش داد. خوردن این گیاه مانند قدرت گرفتن در یک بازی ویدیویی است که ما را در برابر تهدیدات میکروب های آن محافظت می کند.

کارن مک دونالد، شیمیدان دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و یکی از محققان این گیاه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “این یک راه بسیار ساده و مقرون به صرفه برای ساخت یک داروی درمانی است.” تعادل بین تخریب را حفظ می کند. مواد معدنی موجود در استخوان ها و ترمیم برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز. اما در ظرافت خود، این معادله هارمونی را از دست می دهد. تجزیه مواد معدنی استخوان در فضا ادامه دارد، اما ترمیم های بعدی نمی توانند ادامه پیدا کنند و منجر به از دست دادن تراکم کل استخوان می شود.

بیشتر بخوانید  فال تاروت | فال تاروت امروز | سرنوشت امروز برات چی رقم زده؟! + تفسیر دقیق

برای مقابله با چنین از دست دادن استخوان در فضا، فضانوردان اغلب در فضاپیمای خود تمرین می کنند. به عنوان مثال، ایستگاه فضایی بین المللی دارای یک دوچرخه، یک تردمیل و یک دستگاه وزنه برداری است. اما در یک مطالعه جدید، محققان اشاره کردند که شواهد کافی برای اثبات اینکه ورزش برای جلوگیری از تحلیل استخوان کافی است وجود ندارد.

به همین دلیل است که کاوشگران فضایی سرنگ هایی با داروهای حاوی هورمون پاراتیروئید انسانی یا PTH نیز حمل می کنند. PTH اساساً به تحریک استخوان سازی کمک می کند، اما جنبه های منفی خود را نیز دارد، مانند نیاز به تزریق روزانه، که ایده آل نیست. کوین یتس شیمیدان دانشگاه کالیفرنیا در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود به ترکیب جدید کاهو اشاره کرد.

سالاد سبز برای سفر به فضا

مک دونالد گفت: “ما تصمیم گرفتیم از کاهو استفاده کنیم زیرا کاهو گیاهی است که در ایستگاه فضایی بین المللی رشد کرده است. همچنین گیاهی است که از نظر تولید بذر بسیار پربار است، بنابراین ایده ما این است که اگر یک گیاه تراریخته ایجاد شود.” “یک دانه می تواند هزاران دانه تولید کند.”

بر خلاف داروهای استاندارد برای فضانوردان، کاهوی تراریخته این تیم به طور مصنوعی مهندسی شده است تا ژنی داشته باشد که با تغییرات جزئی در PTH مرتبط است و به بدن انسان کمک می کند.

آنها توضیح دادند که وقتی این تیم ژن مصنوعی خود را آماده کردند، از روش معمول کدگذاری ژن برای انتقال آن به ژنوم کاهو استفاده کردند، سپس از دانه‌های کاهو اول کاهو پرورش دادند و دانه‌ها را از آن گیاهان برداشت کردند. داستان ادامه دارد. علاوه بر این، برای اطمینان از اینکه PTH-Fc با موفقیت وارد گیاهان می شود، آنها می توانند پروتئین ها را از کاهو استخراج کرده و آن ها را تجزیه و تحلیل کنند.

بیشتر بخوانید  انواع کاغذ و کاربردهای آن در زندگی روزانه

یتس گفت: “من فکر نمی کنم که بتوانیم بدون این نوع فناوری اکتشافات فضایی سرنشین دار انجام دهیم.” خواه یک فضاپیما باشد، ماه یا مریخ.»

علاوه بر اکتشافات فضایی، محققان خاطرنشان می‌کنند که کشف آنها می‌تواند به هر کسی که مستعد از دست دادن استخوان است داده شود. یتس گفت: «ما به روش‌های ساده و ارزان برای تولید دارو نیاز داریم، و من فکر می‌کنم استفاده از گیاهان دارویی برای تولید دارو، مانند PTH-FC، در اینجا روی زمین بسیار ارزشمند است.

با این حال، قبل از اینکه به آن نقطه برسیم، این تیم تاکید می‌کند که ابتدا باید آزمایش‌های زیادی مانند مطالعات حیوانی، آزمایش‌های بالینی، بهینه‌سازی دارو و حتی مشاهده عملکرد گیاهان در محیطی شبیه فضا انجام دهند. در واقع به دلیل موانع علم بالینی، آزمایش انسانی هنوز انجام نشده است. با این حال یتس افزود: امیدوارم این سالاد سبز به اندازه سالاد سبز معمولی خوشمزه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید