برای کاهش درد قاعدگی چه بخوریم غذاهایی که بر درد قاعدگی تاثیر می گذارند


این بیماری که در زنانی که در ابتدای قاعدگی به بلوغ می رسند دیده می شود، معمولاً پس از گذشت چند سال از بلوغ و به خصوص پس از زایمان وزن کاهش می یابد.

این بیماری که در زنانی که در ابتدای قاعدگی به بلوغ می رسند دیده می شود، معمولاً پس از گذشت چند سال از بلوغ و به خصوص پس از زایمان وزن کاهش می یابد.
دیسمنوره یا قاعدگی دردناک به دو دسته تقسیم می شود:

در نوع اولیه بیماری که در ابتدای قاعدگی در زنان در سن بلوغ رخ می دهد، وزن معمولاً پس از گذشت چند سال از بلوغ و به خصوص پس از زایمان کاهش می یابد.

غذاهایی که بر دردهای قاعدگی تاثیر می گذارند

غذاهایی که بر دردهای قاعدگی تاثیر می گذارند

در نوع ثانویه این بیماری ناشی از بیماری های لگنی مانند اندومتریوز است. ترشح اسید چرب مشابه هورمونی به نام پروستاگلاندین باعث انقباض ماهیچه های رحم و ایجاد دیسمنوره می شود.
آندومتریوز بیماری است که در آن سلول های رحم نابجا رشد. این سلول ها معمولا تحت تاثیر هورمون های زنانه قرار می گیرند. اما به دلیل جریان خون بیشتر در این ناحیه، التهاب و درد ایجاد می شود.

فیبروم های رحمی تومورهای عضلانی صورت هستند افزایش فعالیت هورمونی استروژن به ویژه در دوران بلوغ ایجاد می شود.این تومورها در زنان در سنین باروری ایجاد می شوند. این تومورها بدخیم نیستند.
قرص های ضدبارداری می توانند سطح استروژن خون را افزایش دهند و عامل بروز این بیماری باشند.از علائم این بیماری نفخ، تکرر ادرار و قاعدگی بسیار دردناک است.

منوراژی یک وضعیت بسیار دردناک قاعدگی است که باید سریعا علت آن تشخیص داده و درمان شود، زیرا در غیر این صورت به دلیل کمبود آهن به دلیل شدت خونریزی و برای جبران آن رخ می دهد. پیشگیری از عوارض باید همراه با مکمل های آهن مصرف شود.عوامل مهم این بیماری کمبود ویتامین A، مصرف ید و کم کاری تیروئید است.

بیشتر بخوانید  همه ی آنچه که باید در مورد سندرم برانکیو اتورنال بدانید!

غذاهایی که بر دردهای قاعدگی تاثیر می گذارند

آمنوره حالتی است که در آن قاعدگی بسیار نامنظم است و یرقان قطع می شود. علت اصلی این بیماری مصرف کم چربی یا استفاده از رژیم های غذایی بسیار کم چرب است.

استروژن هورمونی است که سیکل های قاعدگی را تنظیم می کند.ساختار این هورمون از چربی و کلسترول تشکیل شده است و بنابراین چربی کافی برای تولید و تثبیت این هورمون در بدن لازم است. روغن زیتون منبع بسیار خوبی از این نوع چربی است.
به دلیل فعالیت هورمون های جنسی در دوران قاعدگی، احتباس مایعات در بدن اتفاق می افتد که برای جلوگیری از این مشکل با محدود کردن مصرف نمک و نمک و همچنین ورزش مناسب توصیه می شود.چربی های اشباع موجود در تخم مرغ و گوشت. مشکلاتی را ایجاد می کند قاعدگی دردناک بنابراین توصیه می شود در این دوران از مصرف مواد با چربی بالا خودداری شود. روغن هسته انگور از انقباضات دردناک رحم جلوگیری می کند.

مواد مغذی مفید برای قاعدگی دردناک:

ویتامین A
ویتامین سی
بیوفلاونوئیدها
ویتامین E
نیاسین
کلسیم
منیزیم
روغن دانه انگور

غذاهای مفید برای قاعدگی دردناک:
ماهی با محتوای چربی بالا
ماهی قزل آلا
ماهی ساردین
میوه تازه
ماهی تن جنوبی (ماهی اقیانوس)
آناناس
آناناس
لوبیا
سبزیجات تازه
مارچوبه
هویج
جو
آجیل
لوبیا و لوبیا
روغن زیتون
زنجبیل و دارچین


دیدگاهتان را بنویسید