سه نکته که درباره هوش مصنوعی باید بدانید


سه نکته که درباره هوش مصنوعی باید بدانید

هوش مصنوعی به لطف انسان و تلاش های شبانه روزی به سرعت در حال پیشرفت است. بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان میلیاردها دلار برای توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و شرکت‌ها در سراسر صنایع، از سفر گرفته تا املاک و مد، در حال رقابت برای ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به بازار هستند. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که مزایای اجتماعی قابل توجهی برای ما داشته باشد. در ادامه 4 نکته جالب درباره هوش مصنوعی را با شما به اشتراک می گذاریم.

1.هوش مصنوعی به صورت روزمره در زندگی ما وجود دارد

بدون اینکه متوجه شوید، احتمالاً هر روز با هوش مصنوعی در ارتباط هستید. اگر اطلاعاتی را در گوشی هوشمند خود جستجو کرده اید، یا از هوش مصنوعی گوشی خود برای پیش بینی آب و هوا کمک خواسته اید ، یا از مسیریاب برای پیدا کردن مکان های مختلف کمک گرفته اید شما از هوش مصنوعی استفاده کردید، ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما این چیزهای کوچک به ما کمک می کنند تا زندگی روزمره آسانی داشته باشیم.

2.هوش مصنوعی می تواند به پیش بینی آب و هوا کمک کند

هوش مصنوعی این توانایی را دارد که حجم عظیمی از داده ها را دریافت کند و الگوهایی را کشف کند که به دست آوردن ها ممکن است روزها، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. در طیف بزرگی می تواند به پیش بینی آب و هوا کمک کند و شرایط آب و هوایی شدید مانند تگرگ یا طوفان را پیش بینی کند که می تواند به شرکت های خدمات شهری کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند. در شناخت الگوهای خاص، می‌تواند الگوهای آب و هوایی را نیز پیش‌بینی کند که به طور کلی می تواند بر تولیدات خورشیدی تاثیر مثبتی داشته باشد. همچنین می تواند برای تولیدکنندگان برق مفید باشد و باعث می شود که آن ها بتوانند بهتر برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید  2 شرکت در مازندران از ورشکستگی نجات یافتند - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

3.هوش مصنوعی می تواند عکس های قدیمی آسیب دیده را درست کند

به لطف هوش مصنوعی، می توانیم تصاویر قدیمی و آسیب دیده را درست کنیم. NVIDIA یک هوش مصنوعی توسعه داده شده است که از ابزارهای جدیدی برای برای بازیابی تصاویری دارای شکاف یا آسیب دیدگی هستند استفاده می کند. پس از تعمیر تصاویر بسیار، هوش مصنوعی می تواند هر تصویر را تجزیه و تحلیل کند و به طور خودکار قسمت های از دست رفته را پر کند و به طور موثر آنها را تعمیر کند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید