راه درست برای صد نشستن


راه درست برای صد نشستن

کارشناسان می گویند: «بر خلاف تصور ما، راست نشستن مترادف با نشستن روی تف ​​نیست. نشستن با زاویه 120 درجه می تواند کمردرد را کاهش دهد.

ما در تمام عمر شنیده ایم: “عزیزم، صاف بایست، راست بمان، اینقدر چمباتمه نزن!” اما انگار نصیحت این مادر برای کمر و ستون فقرات ما مفید نبود.

اگرچه مادر قصد نداشت چمباتمه بزند یا روی کتاب ها خم نشود، پزشکان همچنان این توصیه را تایید می کنند، چیزی که اخیراً توسط محققان اسکاتلندی و کانادایی با استفاده از یک مدل جدید MRI کشف شده است که برای ستون فقرات خیلی خوب نیست.

سر میز بنشین

بهترین راه برای نشستن پشت میز:

محققان بر این باورند که بهترین راه برای نشستن پشت میز این است که بدن خود را کمی به عقب متمایل کنید به طوری که زاویه بین ران و تنه حدود 135 درجه باشد. البته از آنجایی که این زاویه می تواند باعث لغزش ما به سمت عقب و حتی سقوط (در صورت نداشتن پشتیبانی) شود، محققان بر روی ۱۲۰ درجه توافق کردند. آنها می گویند که این گونه نشستن می تواند کمردرد را کاهش دهد.

به گفته محققان، 32 درصد از مردم بیش از 10 ساعت در روز را به صورت نشسته سپری می کنند و نیمی از آنها حتی برای ناهار و دو سوم افراد هنگام ترک محل کار از میز بیرون نمی آیند. دوباره بشین

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که یک سوم افراد به دلیل آن، یعنی بد نشستن طولانی مدت، از کمردرد رنج می برند. بنابراین از آنجایی که بد نشستن با فشار بر ستون فقرات و رباط های مربوط به آن باعث ایجاد درد و بدشکلی می شود، لازم است اصول نشستن صحیح را برای جلوگیری از این مشکلات دانست.

بیشتر بخوانید  تاثیر کلسیم بر بدن، هر آنچه که باید در مورد کلسیم بدانید

بسیاری از ما وقتی صحبت از نقاشی درباره خود می شود، نگرش آرامی داریم. اما وقتی کار را تمام می کنیم، پس از درد در ناحیه کمر و گردن، متوجه می شویم که باید وضعیت نشستن خود را بهتر کنیم.

وقتی زاویه نشستن ما درست باشد، انحنای طبیعی ستون فقرات کاهش می‌یابد و فشار بیشتری روی صفحات ژله‌ای بین مهره‌ها ایجاد می‌کند. علاوه بر نشستن طولانی مدت با فشار مداوم باعث خوردگی و ساییدگی مهره ها و نرسیدن خون ناکافی به دیسک و سفت شدن و کاهش انعطاف پذیری آن می شود.همه این عوامل دست به دست هم داده و باعث کمردرد می شود. .

در نهایت، این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم صاف بنشینیم تا سالم بمانیم یا تنبل، تسلیم کمردرد شویم و تمام زندگی خود را رنج ببریم. بد نیست بدانید که کارشناسان چهار مرحله را برای بهبود وضعیت نشستن شما پیشنهاد کرده اند:

مرحله اول: صندلی

باسن خود را تا حد امکان به پشتی صندلی نزدیک کنید. ارتفاع نشیمنگاه را طوری تنظیم کنید که کف پاها روی زمین صاف و زانوها در یک راستا با ران ها قرار گیرند (ران ها و ساق ها در زاویه 90 درجه قرار دارند).

پشتی صندلی باید با صندلی زاویه 120 درجه ایجاد کند. در این زاویه کمترین فشار به ستون فقرات وارد می شود و انحنای آن در وضعیت طبیعی خود قرار می گیرد. در صورت لزوم از بالش های کوچک برای حمایت از قسمت تحتانی و بالای کمر استفاده کنید.

این انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ می کند و فشار کمتری به کمر وارد می کند. تکیه‌گاه‌ها نیز باید طوری تنظیم شوند که وقتی دست‌هایتان را روی آن‌ها می‌گذارید، شانه‌هایتان شل و آزاد باشند.

بیشتر بخوانید  اگر چاق هستید از همین امروز فکر کنید

مرحله 2: میز کامپیوتر و صفحه کلید

میز خود را طوری قرار دهید که به شما نزدیکتر باشد. اگر با صفحه کلید کامپیوتر کار می کنید، میز کشویی یا خود صفحه کلید را تا آخر بکشید. اطمینان حاصل کنید که قسمتی که بیشتر از آن استفاده می کنید دقیقاً در مقابل شما باشد تا نیازی به چرخاندن پشت شما نباشد.

ارتفاع میز باید طوری تنظیم شود که آرنج و شانه ها آزاد و ریلکس باشند و مچ ها خم نباشند (در امتداد ساعد). در این حالت معمولاً بین ساعد و بازو زاویه 110 درجه ایجاد می شود. برای نوشتن نیازی نیست به میز تکیه دهید، بلکه با نزدیک کردن میز و صندلی به خود مسلط شوید.

مرحله 3: صفحه نمایش کامپیوتر و ابزار دسکتاپ

لوازم جانبی را حتماً روی میز قرار دهید تا همه چیز در دسترس شما باشد و مجبور نباشید دست های خود را بیش از حد خم کنید یا دراز کنید تا آن ها را بلند کنید یا با هر وسیله ای کار کنید.

صفحه کامپیوتر باید بالای صفحه کلید و مستقیماً جلوی چشمان شما باشد تا گردن شما به سمت پایین یا بالا یا به پهلو خم نشود. شما باید حداقل یک دست از صفحه نمایش فاصله داشته باشید.

فراموش نکنید که جلوی پنجره بنشینید تا انعکاس نور روی صفحه شما را آزار ندهد. تلفن نیز باید در جایی باشد که به راحتی در دسترس باشد و برای پاسخ دادن به آن نیازی به خم شدن یا پشت کردن نداشته باشید. اگر صندلی شما نمی چرخد، بهتر است تمام بدن خود را در جهتی که می خواهید بچرخانید، نه کمر را.

بیشتر بخوانید  سنکوپ چیست؟ دلایل ایجاد سنکوپ چیست ؟

مرحله 4: دست از کار بکشید و استراحت کنید

حتی زمانی که روی اصول صحیح می نشینید، نشستن طولانی مدت می تواند جریان خون شما را به بدن مسدود کند. بنابراین سعی کنید هر 20 تا 30 دقیقه یک تا دو دقیقه تمرینات کششی را متوقف کرده و انجام دهید و بعد از هر ساعت 5 تا 10 دقیقه استراحت کنید یا شغل خود را تغییر دهید.

البته نمی گوییم دست از کار بکشید، بلکه فکر می کنیم با استراحت دادن به ماهیچه ها و مفاصل با تغییر وضعیت بدن، استراحت کنید. کافی است هر عضله در جهت مخالف باشد. برای این کار حتی می توانید برخیزید و چند قدمی در اتاق خود راه بروید.

بهتر است برای ناهار بلند شوید و قدم بزنید.

به یاد داشته باشید که علاوه بر عضلات و مفاصل، چشمان شما نیز باید استراحت کنند. بنابراین هر از چند گاهی به جای نگاه کردن به صفحه نمایش، به نقطه ای دور خیره شوید یا با کف دست به مدت 10 تا 15 ثانیه چشمان خود را بپوشانید.

* سه امتیاز طلا

1- در حین کار از جای خود بلند شوید و تا جایی که می توانید حرکت کنید.

۲- وسایل روی میز را تا حد امکان در دسترس قرار دهید تا برای استفاده از آن مجبور نباشید مرتب روی میز خم شوید.

3- هنگام ورزش، عضلات خود را شل کنید تا تحت فشار انقباض عضلانی اضافی بر بدن خود قرار نگیرید.

منبع: همشهری


دیدگاهتان را بنویسید