دلایل قانع کننده برای اینکه دیگر آدامس نجوید


دلایل قانع کننده برای اینکه دیگر آدامس نجوید

اگرچه اجداد ما از برگ‌های گیاه و آدامس‌های طبیعی برای تمیز کردن دندان‌ها و طراوت دهان خود استفاده می‌کردند، صنعت جهانی آدامس و پودرهای سفیدکننده با هزینه 30 میلیارد دلاری امروزه نسبت به روش‌های طبیعی گذشته کارآمدتر به نظر می‌رسد. .

دلایل قانع کننده برای اینکه دیگر آدامس نجوید

به گزارش ایسنا، بیشتر آدامس هایی که امروزه تولید می شوند مملو از مواد شیمیایی سمی، رنگ های مصنوعی، شیرین کننده ها و طعم دهنده های مصنوعی هستند.

به گزارش وب سایت Organic، اگرچه دندانپزشکان ادعا می کنند که جویدن آدامس بدون قند برای کاهش پلاک و پوسیدگی مفید است، این مقاله هشت دلیل قانع کننده برای ترک این عادت ناسالم ارائه می دهد. این هشت دلیل عبارتند از:

1- جویدن آدامس فشار مضاعفی به غضروف ضربه ای در مفاصل فک وارد می کند و باعث می شود تا آخر عمر در فک احساس درد و ناراحتی کنید. حتی ماهیچه های فک نیز می توانند به دلیل جویدن زیاد آدامس سفت شوند و باعث سردردهای مزمن شوند.

برخلاف تصور غلط قدیمی، جویدن آدامس تاثیری در رفع بوی بد دهان ندارد زیرا بوی بد دهان معمولاً به دلیل مشکل گوارشی یا بیماری لثه یا دندان ایجاد می شود.

3- جویدن آدامس باعث تحریک تولید مداوم بزاق می شود. فعالیت غدد بزاقی در دهان برای چندین ساعت متوالی طبیعی نیست و بر عملکرد متابولیک ارگانیسم تأثیر منفی می گذارد.

4- مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر از جویدن بپرهیزند زیرا باعث تشدید علائم سندرم می شود و دلیل آن این است که هوای اضافی هنگام جویدن وارد دستگاه گوارش می شود. این حالت در واقع فشار بیشتری بر روده بیمار ایجاد می کند و نفخ و تورم روده را بدتر می کند.

بیشتر بخوانید  مولتی ویتامین ول من چیست و چه کاربردی دارد؟

5. بعلاوه آدامس از پلیمرها و مواد مصنوعی دیگر ساخته شده است که اگر به طور ناگهانی بلعیده شود، هضم آن بسیار مشکل بوده و باعث مشکلات گوارشی می شود.

6. بسیاری از آدامس های بدون قند موجود در بازار با ماده ای به نام آسپارتام شیرین می شوند که با سرطان، دیابت، اختلالات عصبی و حتی نقایص مادرزادی مرتبط است.

7. سایر آدامس ها که معمولاً حاوی مقادیر زیادی قند در شربت ذرت به نام «فروکتوز» هستند، علاوه بر ایجاد مشکلات و اختلالاتی مانند چاقی، دیابت و سرطان، عامل اصلی پوسیدگی دندان هستند.

8- افرادی که مدام آدامس می جوند برای رهایی از استرس (به ویژه در مورد افراد سیگاری سابق) این کار را انجام می دهند تا علت اساسی اضطراب در آنها درمان نشود و ادامه یابد. در چنین مواردی تکنیک هایی مانند یوگا و مدیتیشن در آرامش و کاهش اضطراب بسیار موثرتر است.

منبع: مجله سلامت فردا


دیدگاهتان را بنویسید