آشنایی با انواع گلودرد


انواع گلودرد

انواع گلودرد و علائم آن:

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، معمولا هر فرد 2 تا 3 بار در سال رنج می برد انواع گلودرد می توان گفت این سوال در بهار نیز رایج است. به همین دلیل سایت Nevsweek در گفت و گو با گاب متخصص گوش و حلق و بینی علت و درمان چند نوع گلودرد را بررسی کرده است که در ادامه می آید.

احساس درد در پشت گلو، صدای خشک و خشن

علائم: تب همراه با سرفه

علت: التهاب ویروسی که شایع ترین علت گلودرد است و همچنین از علائم اولیه سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد. زیرا ویروس قبل از ظاهر شدن سایر علائم در بدن تکثیر می شود. گرفتگی صدا نیز نتیجه تاثیری است که ویروس بر بافت های اطراف حنجره می گذارد. سرفه و گلودرد.

درمان: غرغره با آسپرین محلول گلودرد را کاهش می دهد و بلع علائم سرماخوردگی را تسکین می دهد.

شستن گلو با آب نمک به مدت 30 ثانیه نیز به دفع مایع اضافی و کاهش تورم کمک می کند. اما بلع باعث تهوع می شود. مصرف آب را افزایش دهید. قرص سرماخوردگی با طعم نعناع گلودرد را تسکین می دهد و راه های هوایی را باز می کند.

انواع گلودرد

گلو درد و زبان سفید

علامت یک لایه سفید روی زبان است.

علت: برفک ممکن است پس از مصرف آنتی بیوتیک ظاهر شود. آنتی بیوتیک ها باکتری های سالمی را که از عفونت های قارچی و قارچی جلوگیری می کنند، از بین می برند.

درمان: از آب برای شستشوی دهان در برابر قارچ استفاده کنید

بیشتر بخوانید  لیپاز (آنزیم گوارشی) چه فوایدی بر روی سلامت روده دارد؟

لایه روی گلو، با درد شدید

علائم: دمای بدن بالای 38 درجه سانتی گراد که گاهی با سردرد، حالت تهوع و درد شکم همراه است، ممکن است با لایه ای از چرک در پشت گلو پوشانده شود. همچنین ممکن است سرفه، آبریزش بینی و گرفتگی صدا داشته باشید.

علت: عفونت استرپتوکوک. این یک عفونت باکتریایی است و یکی از علل شایع گلودرد است.

درمان: باید در اسرع وقت درمان شود زیرا گلودرد هم بر قلب و هم بر کلیه ها تأثیر می گذارد.

انواع گلودرد

احساس خلط در گلو

مدام احساس می کنید که باید گلوی خود را صاف کنید.

علت: اگرچه علت گلودرد مشخص نیست، اما یکی از شایع ترین بیماری ها است و اکثر افراد به شکل خفیف آن مبتلا هستند. فرد دائماً احساس می کند که خلط دارد این واکنش یک عمل رفلکس است که در اثر استرس ایجاد می شود. بودن. اگرچه خلط تراکم ندارد، اما تمیز کردن مداوم گلو باعث التهاب می شود.

درمان: نوشیدن یک جرعه آب در طول روز از خشکی گلو جلوگیری می کند که نیاز به پاکسازی گلو را کاهش می دهد.

انواع گلودرد

درد شدید و مشکل در بلع

علائم دیگر عبارتند از تب، گرفتگی صدا، بوی بد دهان، حالت تهوع و بزرگ شدن غدد در گردن.

علت: سومین عفونت لوزه ها یا غدد دومین علت شایع گلودرد است و اغلب به دلیل عفونت باکتریایی لوزه ها ایجاد می شود. علائم مرتبط به دلیل تورم لوزه ها و مبارزه بدن با عفونت است. البته این نوع گلودرد می تواند نشانه تب ویروسی نیز باشد که اغلب در نوجوانان بروز می کند و باعث خستگی و کسالت مفرط می شود. در صورت تب، التهاب لوزه ها قوی و با لایه ای سفید پوشیده می شود.

بیشتر بخوانید  مزایای تزریق انوکساپارین در بارداری

درمان: با مصرف زیاد مایعات، مسکن ها و داروهای ضد استروئید و ضد التهاب می توان دمای بدن و گلودرد را کاهش داد. غرغره کردن با آب نمک محلول یا آسپرین تورم را کاهش می دهد.

انواع گلودرد

درد در یک قسمت گلو

علائم: تب بالای 39 درجه سانتیگراد، مشکل در بلع و باز شدن دهان.

علت: آبسه پشت یکی از لوزه ها به دلیل عفونت باکتریایی. عفونت در پشت لوزه ها جمع می شود و باعث درد و التهاب می شود.

درمان: گاهی اوقات نیاز به برداشتن این آبسه است. این عارضه باید فوراً درمان شود تا به پشت گلو سرایت نکند.

انواع گلودرد

گلو درد و صدای ضعیف

این نوع گلودرد اغلب با سرفه همراه است.

علت: التهاب ویروسی (لارنژیت) گلو، تورم به تارهای صوتی آسیب می رساند و در نتیجه صدا را تحت تاثیر قرار می دهد.

درمان: از آنجایی که این یک عفونت ویروسی است، آنتی بیوتیک ها موثر نیستند. اما غرغره در کاهش التهاب موثر است. معمولا این وضعیت باید ظرف چند روز برطرف شود.

انواع گلودرد

خشکی و گلودرد

این وضعیت زمانی که از خواب بیدار می شوید، با تغییرات احتمالی در صدای شما و همراه با سرفه شبانه بدتر می شود.

علت: این حالت در اثر بازگشت اسید معده به مری ایجاد می شود که با ظهور این بیماری محتویات معده وارد مری شده و باعث سوء هاضمه، دل درد و آروغ می شود. بازگشت اسید به تارهای صوتی بالای مری می تواند باعث گلودرد یا سرفه به دلیل رفلکس حلق حنجره (رفلکس حنجره و حنجره) یا “LPR” شود.

بیشتر بخوانید  علت رشد دیررس دندان عقل چیست؟

درمان: از خوردن شام در اواخر شب خودداری کنید. زیرا دراز کشیدن بعد از شام فشار مضاعفی به دریچه معده وارد می کند که احتمال رفلاکس را افزایش می دهد. خوردن غذاهای اسیدی و چرب نیز این علائم را بدتر می کند. بالا بردن سر احتمال رفلاکس اسید را کاهش می دهد. مصرف آنتی اسیدها نیز مفید است، اما اگر علائم به مدت 6 هفته ادامه یافت، با پزشک خود مشورت کنید.

انواع گلودرد

گلودرد مزمن

به ندرت، گلودرد می تواند نشانه یک بیماری نهفته مانند سرطان گلو باشد.

گلودرد مداوم، خس خس سینه یا تغییر صدا همراه با کاهش وزن غیرقابل توضیح از علائم سرطان گلو هستند. هر گونه گلودرد یا گرفتگی صدا که بیش از 6 هفته طول بکشد باید جدی گرفته شود و باید با جراح گوش و حلق و بینی مشورت شود. به خصوص برای افراد سیگاری و افراد بالای 45 سال.


دیدگاهتان را بنویسید