از صفر تا صد مدرک آیلتس و سوالات متداول داوطلبان



مدرک زبان بین المللی آیلتس چیست؟

یکی از معتبرترین و با ارزش ترین گواهینامه های بین المللی زبان انگلیسی، مدرک آیلتس توسط دانشگاه کمبریج بریتانیا، شورای بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا تقریبا در تمامی کشورهای جهان از جمله ایران با قیمت تقریبی 220 دلار برگزار می شود. این آزمون دو سطح دارد آیلتس جنرال من آیلتس آکادمیک برگزار خواهد شد.آزمون آیلتس چهار مهارت نوشتاری: خواندن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن وجود دارد که نمره هر یک از این بخش ها از صفر تا نه شمارش می شود و همچنین در پایان، نتیجه این چهار مهارت اضافه شده و به چهار و یک نتیجه تقسیم می شود. به صورت شفاهی در صورتجلسه درج می شود.


بیشترین سوالات داوطلبان در مورد آزمون آیلتس چیست؟

  • آیا آیلتس تاریخ انقضا دارد؟
  • آیا آیلتس نتیجه منفی دارد؟
  • آیا آیلتس محدودیت سنی دارد؟
  • آیا آیلتس سخت است؟
  • آیا آزمون آیلتس در ایران برگزار می شود؟
  • آیا آزمون آیلتس آنلاین وجود دارد؟
  • از کجا آیلتس بگیریم؟
  • چه کتاب هایی در مورد آیلتس بخوانم؟


از کجا آیلتس بگیریم؟

در ایران برای ثبت نام در آزمون آیلتس شما می توانید از طریق مراکز خرید شرکت کنید آیلتس تهران، آیرسفام، مؤسسه دین و دانش من موسسه پروشات مطمئن شوید که همه این مراکز نشان دهنده مرکز هستندآوارگان استرالیا در ایران هستند و این آزمون هر هفته در استان های مختلف ایران برگزار می شود. مجلس بریتانیا شورای بریتانیا، یک نهاد سازمانی دیگر آیلتس جنرال من آیلتس آکادمیک متاسفانه در ایران نمایندگی برای هلدینگ وجود ندارد آزمون آیلتس با استفاده از این مرکز باید این آزمون را در یکی از کشورهای اطراف مانند ترکیه، ارمنستان یا امارات رزرو کنید و در همان کشور برگزار کنید.


نحوه گرفتن آیلتس


آزمون آیلتس چگونه انجام می شود؟

نتایج آزمون از 0 تا 9 سطح متغیر است. البته برای این آزمون نمره قبولی وجود ندارد، اما معمولا سطح 5 متوسط ​​و 6.5 به بالا خوب در نظر گرفته می شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس را با حداقل سطح 7 می پذیرند. نمره کلی آیلتس بسته به پرونده مهاجرتی شما، این می تواند تأثیرات متفاوتی بر روند پرونده شما داشته باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، آزمون آیلتس این شامل 4 بخش است: شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. بین قسمت های مختلف امتحان وقفه ای وجود ندارد و فقط پنج دقیقه استراحت برای جمع آوری اوراق وجود دارد.


آزمون آیلتس به شرح زیر برنامه ریزی شده است:

  • کل آزمون 3 ساعت طول می کشد که با احتساب قسمت اسپیکینگ به 3:15 افزایش می یابد اما در نظر داشته باشید که قسمت اسپیکینگ یک روز قبل یا یک روز بعد از قسمت کتبی انجام می شود.
  • خواندن تحصیلی: 60 دقیقه
  • نگارش آکادمیک: 60 دقیقه
  • گوش دادن: 40 دقیقه
  • سخنرانی: 11 تا 14 دقیقه
  • خواندن عمومی: 60 دقیقه
  • آموزش عمومی نوشتن: 60 دقیقه


آزمون آیلتس چگونه انجام می شود؟

در سراسر جهان، آزمون آیلتس روند مشابه و استانداردی دارد و در روز امتحان ابتدا به سوالات شنیداری، سپس ریدینگ و سپس رایتینگ سوالات پاسخ می دهید. در قسمت Writing and Reading این امکان را دارید که پاسخ دادن به سوالات را از بخش های مختلف آغاز کنید. تاریخ و زمان بخش اسپیکینگ تقریبا 10 روز قبل از آزمون به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید. کلیه مراحل کتبی آزمون باید با مداد نوشته شود و داوطلبان مجاز به استفاده از خودکار در هیچ مرحله ای از آزمون کتبی نیستند.


مدرک آیلتس چیست؟

نتایج آزمون ده تا پانزده روز بعد از طریق پیامک و ایمیل به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. و در صورت اعتراض به نتایج خود در هر بخش می توانید شکایت خود را با قیمت ویژه ثبت کنید که توسط ستاد استرالیا بررسی و توسط ممتحن دیگری تصحیح خواهد شد. اگر نتیجه ای به مهارت شما اضافه شود، هزینه واریزی شما بابت اعتراض به شما بازگردانده می شود، در غیر این صورت نمی توانید این کار را انجام دهید.


انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و عمومی برگزار می شود. آزمون آیلتس آکادمیک یا Academic برای کسانی است که می خواهند در دانشگاه به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. اما آزمون عمومی برای کسانی است که می خواهند به کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا یا نیوزلند مهاجرت کنند.

همانطور که گفته شد، آزمون آیلتس مهارت های نوشتاری، ریدینگ، شنیداری و گفتاری را در چهار بخش جداگانه اندازه گیری می کند. بخش شنیداری و گفتاری داوطلبان آموزش آکادمیک و عمومی به روشی بسیار مشابه ارزیابی می شود که هر یک از این دو گروه سؤالات خاصی را در بخش خواندن و نوشتن دریافت می کنند. شما مسئول نوع آزمونی هستید که می خواهید شرکت کنید و باید هنگام ثبت نام به نوع آزمون مورد نظر خود توجه کامل داشته باشید.


آزمون کامپیوتر آیلتس

همچنین شایان ذکر است که آیلتس برای کامپیوتر در ایران هم رعایت شده که برای شرکت در این آزمون باید مستقیما به مرکز تست مراجعه کنید و در آنجا تست بدهید. پیشنهاد می کنیم اگر سرعت تایپ بالایی دارید این تست کامپیوتری را در نظر بگیرید زیرا در مرحله نوشتن باید از کامپیوتر و صفحه کلید برای تایپ بدون خودکار یا کاغذ استفاده کنید.


آیا آزمون آیلتس تاریخ انقضا دارد؟

از لحظه صدور رکورد آیلتس شما دو سال فرصت دارید که از این مدرک برای هدف خود استفاده کنید و بعد از دو سال این مدرک معتبر نیست و باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کنید.


آیا برای آیلتس محدودیت سنی وجود دارد؟

آزمون آیلتس محدودیت سنی ندارد و شما می توانید با مدرک دانشگاهی یا بدون مدرک دانشگاهی و با هر سطح سواد در آن شرکت کنید تا مهارت های زبانی خود را محک بزنید.


چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

همانطور که می دانید چگونه در آن شرکت کنید آزمون آیلتس و برای کسب نمره بالا باید دانش انگلیسی خوبی داشته باشید زیرا این آزمون مهارت های چهارگانه شما را محک می زند و در نهایت نتیجه شفاهی به شما می دهد بنابراین علاوه بر یادگیری تکنیک های این آزمون باید به صورت عمومی یک زبان یاد بگیرید. تا حد امکان خودتان را تقویت کنید. بر اساس تجربه من به عنوان یک داوطلب در این آزمون، YouTube بهترین و با ارزش ترین مرجعی است که می توانید پس از تقویت زبان عمومی خود به صورت رایگان برای بهبود مهارت های زبان خود استفاده کنید. بسیاری از سخنرانان بومی در این سایت ارزشمند تمام جزئیات این آزمون را به شما آموزش می دهند که می توانید به صورت رایگان از آن لذت ببرید.


مدرک آیلتس


چه کتاب هایی در مورد آیلتس بخوانم؟

در بازار ایران کتاب های بسیار مفیدی برای تقویت زبان عمومی وجود دارد، از جمله یک سری کتاب کل و صدها جلد کتاب ارزشمند دیگر اما بعد از این همه سری شانزده تایی. کتاب های کمبریج می تواند در بهبود مهارت های آیلتس شما بسیار مفید باشد.

  • کتاب ذهنیت برای آیلتس توسط انتشارات کمبریج
  • مهارت های کلمه آکسفورد
  • کتاب کاپلان آیلتس 2009-2010
  • کتاب گوش دادن برای آیلتس
  • راهنمای رسمی کمبریج برای آیلتس
  • کتاب های آیلتس کمبریج 1 تا 16
  • کتاب مهارت‌های آکسفورد در اصطلاحات و افعال عبارتی
  • برای لیسنینگ آیلتس آماده شوید
  • دیدگاهی جدید در مورد آیلتس
  • کتاب جذاب Essential Grammar in Use
  • برای سخنرانی آیلتس آماده شوید
  • کلمات اساسی برای آیلتس
  • کتاب گروه های آیلتس کامل
  • کتاب Objective IELTS Intermediate
  • کتاب Objective IELTS Advanced

فقط هر مهارتی را در YouTube جستجو کنید و به منابع منحصر به فرد و رایگان آن دسترسی پیدا کنید.


آزمون مک آیلتس چیست؟

چون این روزها قیمت آزمون آیلتس در حال افزایش است (تقریبا شش میلیون و دویست هزار تومان) لذا پیشنهاد می کنیم قبل از تعیین وقت این آزمون و شرکت در آن با مراکز برگزار کننده مک آیلتس چند مک بدهید و اگر به نتیجه دلخواه روی این مک ها رسیدید، یک تست بزرگ انجام دهید.


گرفتن مدرک آیلتس چقدر طول می کشد؟

پاسخ به این سوال کاملاً به دانش شما از زبان عمومی بستگی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که زبان انگلیسی زیادی دارید و سطح زبان خوبی دارید، برای کسب نمره 7 تا 7.5 به سه تا چهار ماه زمان نیاز دارید تا بتوانید تکنیک های این آزمون را یاد بگیرید، تکرار کنید و تمرین کنید. و بعد تست کنید اما اگر زبان عمومی سطح پایینی دارید به راحتی می توانید با کمانچه زدن و تمرین روزانه ده ساعت به مدت یک سال نمره هفت تا هفت و نیم بگیرید. انگیزه و برنامه ریزی می تواند بیشترین کمک را به شما کند.


نمونه ای از سوابق آیلتس


نمونه ای از سوابق آیلتس


آخرین کلمه

این روزها منابع و مراکز زیادی وجود دارند که در کمتر از سی روز مدرک آیلتس را به شما اعلام می کنند. مواظب این افراد سودجو باشید چون در این آزمون بین المللی جای هیچ فریبکاری نیست همچنین شعارهایی مثل انگلیسی در خواب، آموزش زبان انگلیسی با ورزش و اینگونه شعارهای تبلیغاتی را فراموش کنید و مهارت های چهارگانه خود را فقط از منابع یوتیوب ارتقا دهید. از اساتید دلسوز آیلتس (مانند تد شو، بی بی سی) بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در هر هدفی باید روی هدف خود تمرکز کنید و اجازه ندهید چیزی شما را پرت کند. با برنامه ریزی صحیح می توانید به راحتی در این آزمون موفق شوید.


بیشتر بخوانید  آلودگی هوا چیست ؛ راه های مقابله با آلودگی هوا کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید