هشدار مهم به نوروز/ ورود مسافران طوفان و باران به این استان ها



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اطلاعیه ای نسبت به فعال بودن سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه (14 فروردین) تا صبح روز جمعه (14 فروردین) و بارش باران و برف در یک ماه هشدار داد. چند ساعت رعد و برق و باد شدید تا بسیار شدید گاهی کولاک و تگرگ. در نواحی شمالی و مرکزی استان رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید تا بسیار شدید و احتمال رگبار تگرگ پیش بینی می شود.

بر اساس این اطلاعیه، لغزندگی معابر به ویژه در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر شهری و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و خطر رعد و برق در استان تهران هشدار می‌دهد که استفاده از تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود. همچنین در جاده های کوهستانی همچنین از پیاده روی خودداری کنید، در حاشیه رودخانه ها و کانال ها توقف نکنید.

در این هشدار آمده است که از بعدازظهر پنجشنبه (14 فروردین) تا شنبه (15 فروردین) وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق جنوبی استان تهران گاهی با وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید همراه با طوفان گرد و خاک همراه است.

در این بیانیه آمده است که احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب رساندن به ساختمان های موقت و خطر ریزش سنگ از کوه در جاده های کوهستانی وجود دارد از آسمان خودداری کنید.

اخطار زرد رنگ در هواشناسی نشان دهنده آگاهی و اقدام در صورت لزوم به دلیل احتمال آسیب یا آسیب به سایت است.

وضعیت جوی استان تهران

همچنین بر اساس داده ها و نقشه های هواشناسی استان تهران در دو روز آینده آسمان کمی ابری تا متغیر ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود ابر و رعد و برق موزیکال گاهی همراه با رعد و برق و شدید تا بسیار شدید. وزش باد پیش بینی می شود و احتمال حرکت شهر در نواحی جنوبی گاهی همراه با رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  مرگ عجیب بلاگر گیلانی | مرگ غم‌انگیز آیلار بابازاده طنزپرداز گیلانی در حین تمرین چتربازی جان باخت + ویدیو

از جمعه تا یکشنبه ابری صاف تا متغیر همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه افزایش نسبی دما و در روز جمعه کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با حداکثر 10 و حداقل 2 درجه سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته و پیشوا و ورامین با حداکثر 20 و حداقل 8 گرمترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته است. نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (14 فروردین) ابری و در برخی نقاط همراه با رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای 9 و حداکثر 18 درجه پیش بینی می شود.

طوفان و طوفان در راه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بر اثر طوفان جاری و طوفان شن وی از فردا ظهر تا جمعه شب در استان اصفهان اعلام کرد.

طوفان سرما و گرد و غبار به جزد می آید

پیش‌بینی هوای یزد برای این استان در عصرهای پنجشنبه و گاهی جمعه طوفان شن و بعداً کاهش قابل توجه دما را پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی استان جزد بر اساس نقشه های پیش آگهی اعلام کرد: امروز در برخی از مناطق استان یزد غبارآلود و در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. .

بر این اساس برای فردا بعدازظهر تا عصر شنبه وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود که در شب های پنجشنبه و جمعه گاهی به صورت رگبار گرد و خاک و به دنبال آن کاهش محسوس دما رخ می دهد.

بیشتر بخوانید  گزارشگر بازی ایران - آمریکا مشخص شد

دمای هوای جزد امروز بین 12 تا 26 درجه سانتیگراد و فردا بین 18 تا 31 درجه سانتیگراد است.

وزش باد و برف و باران در مسیر زنجان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: فردا وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار باران و رعد و برق خواهیم داشت.

سونا صرفی با اشاره به وضعیت جوی استان گفت: پیش بینی می شود فردا (پنجشنبه) بارش باران، وزش باد شدید و رعد و برق در این استان به عنوان پدیده غالب باشد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها امروز در برخی مناطق ابری و مه گرفتگی پیش بینی می شود و بارش باران و برف امروز تا ظهر امروز در استان ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه فردا وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار و رعد و برق خواهیم داشت، ادامه داد: ارتفاعات استان رگبار برف را به دنبال خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

صافی با بیان اینکه دمای هوا تا پایان هفته متغیر است، تصریح کرد: از روز جمعه دمای هوا در استان کاهش و خنک می شود. دمای فعلی زنجان 2 درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته 5 درجه سانتیگراد است.

کارشناس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: ماهنشان با 15 درجه سانتی گراد بالای صفر و پری با 5 درجه سانتی گراد زیر صفر شب گذشته گرم ترین و سردترین مناطق استان بودند.

دیدگاهتان را بنویسید