سلامت پروستات


پروستات در زیر مثانه مردان قرار دارد. چطور این را پیر می کنی غدد به تدریج افزایش می یابد باعث اختلال در ادرار یا خدای ناکرده فرد می شود و می تواند ایجاد کند سرطان پروستات بودن. بیش از نیمی از مردان در دهه 60 و حدود 90 درصد در دهه 70 و 80 زندگی خود با مشکلات مرتبط هستند. پروستات تجربه.

بنابراین، این مقاله چه فایده ای دارد؟ مجله تشویق با ما همراه باشید و برای پیشگیری از این بیماری یک رژیم غذایی مناسب را شروع کنید.سلامت پروستات

پروستات در مردان

1. میوه تازه بخورید

میوه تازه به سلامت پروستات بسیار مفید. قند طبیعی موجود در میوه اثر محافظتی بر روی این غده دارد. این روزها تحقیقات زیادی برای تعیین فواید لیکوپن بر پروستات انجام می شود. لیکوپن یک آنتی اکسیدان شیمیایی است که در میوه هایی مانند هندوانه، گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی یافت می شود که رنگ قرمز این میوه است.

نتایج تحقیق نشان می دهد که چقدر رژیم غذایی مردانه پر شده آنتی اکسیدان ها شاید سرطان کمتر در آنها. مطالعه ای در سال 2003 روی 47000 مرد در دانشگاه هاروارد نشان داد که مردم 10 وعده غذایی در هفته می خورند. گوجه فرنگی آنها خوردند، 50 درصد کمتر از افرادی که گوجه فرنگی کمتری می خوردند به سرطان مبتلا شدند.سلامت پروستات

2. سبزیجات تازه بخورید
بسیاری از سبزیجات نیز حاوی لیکوپن هستند. چغندر، کنگر فرنگی، سیب زمینی، هویج، چغندر، کلم بروکلی و کلم پیچ حاوی نوع دیگری از آنتی اکسیدان به نام سولفورافان است که به کاهش التهاب کمک می کند خطر سرطان موثر هستند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف شربت سفالکسین + عوارض جانبی این دارو

سلامت پروستات
3. مصرف ماهی و روغن های گیاهی

برای اینکه ارگانیسم بتواند بهتر از لیکوپن میوه ها و سبزیجات استفاده کند، به روی نیاز دارد. ماهی، صدف، کدو تنبل، سیب زمینی پخته، گوشت بدون چربی، ماست، حبوبات، آجیل و سیر آنها منبع غنی روی هستند. با مصرف این غذا می توانید از شر آن خلاص شوید سرطان پروستات اجتناب کردن.

سلامت پروستات

4. مصرف سویا
ثبات هورمونی برای سلامت پروستات آن مهم است. سویا که چند منظوره هستند حاوی فلاونوئیدهایی هستند که باعث می شوند تعادل هورمونی در بدن هستند. رژیم گیاهخواری و بسیاری از غذاهای گیاهی نیز حاوی سویا یا مشتقات آن هستند. البته برای استفاده بهینه از مزایای آن استفاده از سویای واقعی توصیه می شود.

5. آجیل و میوه های خشک بخورید

ویتامین E التهاب را کاهش می دهد و از عفونت جلوگیری می کند سرطان پروستات ایستگاه ها منابعی که حاوی ویتامین E درگیر می شوند. پسته، بادام، گردو، زرده تخم مرغ، جوانه گندم، مغزها و دانه هایی مانند تخم کدو تنبل، تخم کتان، تخمه آفتابگردان و کنف آنها همچنین مفید هستند زیرا به تنظیم هورمون ها کمک می کنند. غذاهایی که خاصیت ضدالتهابی دارند مانند زنجبیل و پیاز آنها نیز بسیار موثر هستند.

سلامت پروستات
6. استفاده از گیاهان
سال هاست که از پوست درخت خرما برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات استفاده می شود. استفاده كردن پوست درخت خرماDHL و از را کاهش می دهد مجاری ادراری محافظت می کند.

ترجمه شده توسط مجله تشویق


دیدگاهتان را بنویسید