رازهایی که چشم پزشکان نمی گویند


اسرار چشم پزشکی

اسرار چشم پزشکی

هرگز از دستمال کاغذی یا دستمال توالت برای تمیز کردن عینک خود استفاده نکنید.

این دستمال ها از چوب ساخته شده اند و شیشه لیوان شما را خراش می دهند. دکتر رابرت نوچر می گوید: «من از کراواتم استفاده می کنم زیرا از ابریشم ساخته شده و بسیار نرم است.

2. عینک آفتابی پلاریزه برای کاهش حساسیت به نور و انعکاس اجسام روشن عالی است، اما دیدن صفحه نمایش تلفن همراه یا سیستم های ناوبری را برای شما دشوارتر می کند. این مشکل برای مشاهده صفحات خودپرداز جدی تر خواهد بود.

3. بسیاری از ما فکر می کنیم که پس از جراحی چشم می توانیم به سرعت به زندگی عادی خود برگردیم، اما در واقع، برای بسیاری از افراد این زمان طولانی تر است. وقتی باید روی چند صفحه متن تمرکز کنیم، متوجه می شویم که آنقدرها هم که فکر می کنیم ساده نیست و زمان بیشتری می طلبد.

4.4 بسیاری از مردم می دانند که اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند، اما نمی دانند که این اشعه ها برای چشم نیز مضر هستند. آیا شما هم از جمله کسانی هستید که فقط زمانی که آسمان آفتابی است از عینک استفاده می کنید؟ مثل این است که بگوییم من فقط گاهی سیگار می کشم!

عینک آفتابی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا از ورود هوا از بالا و پایین جلوگیری کند، حتی اگر اطراف آنها ضخیم باشد، اگر از لنز استفاده می کنید، از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بخواهید.

بیشتر بخوانید  در مواقع بحران 8 برابر خون ذخیره کنید

5ـ بهرگم اینکه نسل های مختلف فواید هویج را به فرزندان خود گفته اند، هویج بهترین غذا برای چشم نیست. البته این امتیاز را بیشتر می توان به اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات با برگ تیره نسبت داد.

اسرار چشم پزشکی

6- قطره چشمی (از هر نوعی که باشد) اگر در یخچال نگهداری شود کمتر تحریک می شود.

7. برخی از پزشکان برای جراحی آب مروارید به بیماران فشار می آورند. اگر برای عمل مشکل مالی دارید، باید گفت که انتظار برای این عمل به چشم شما آسیبی نمی رساند. آب مروارید فقط دیدن را برای شما سخت تر می کند، مانند نگاه کردن به بیرون از پنجره کثیف است.

8– یادگیری در نور کم به چشم شما آسیب نمی رساند. بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که سردرد بگیرید.

9- اگر از لنزهای ماندگار استفاده می کنید، قبل از خواب آنها را بردارید. احتمال ابتلا به عفونت چشم در هنگام خواب با این لنزها 10 تا 15 برابر بیشتر است.

لنزهای ماندگار لنزهایی هستند که می توان آنها را تا 7 روز بدون نیاز به درآوردن آنها در هنگام خواب استفاده کرد.

10. زمانی که به قطره چشم نیاز دارید از قطره هایی که مدت زیادی در کمد نگه داشته اید استفاده نکنید. اگر چشم شما آلوده باشد، این قطره می تواند قرمزی چشم را بهبود بخشد، اما می تواند عفونت را بدتر کند. برخی از افراد به دلیل این اشتباه بینایی خود را از دست داده اند.

ورم ملتحمه همیشه خوش خیم نیست. برخی از بیماران به دلیل این بیماری به نور حساس می شوند یا بینایی خود را از دست می دهند. اما بسیاری از پزشکان برای درمان آنتی بیوتیک تجویز می کنند که اگر مشکل ویروسی باشد کمکی نمی کند. اما اگر ملتحمه باکتریایی دارید، چنین درمانی می تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب مکمل کارن

12. آزمایشات سالیانه تنها راه پیشگیری از این بیماری هاست. اصلاً خوب نیست که منتظر بمانیم تا علائم بیماری های چشمی به طور کامل آشکار شود و مراجعه به پزشک را برایمان سخت کند. به خاطر داشته باشید که برخی از بیماری های چشمی تا زمانی که بینایی شما را از بین نبرند ایجاد نمی شوند.

13. اگر بالای 60 سال دارید و تصمیم به عمل لیزیک گرفته اید، صبر کنید تا به آب مروارید مبتلا شوید. سپس می توانیم دید شما را در حین جراحی آب مروارید اصلاح کنیم و بیمه به راحتی هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین


دیدگاهتان را بنویسید