صبحانه بخورید تا چاق نشوید


برای سالم بودن، نه چاق بودن، کافی نیست فقط بر آنچه می خوریم تمرکز کنیم. محققان اخیرا دریافتند که علاوه بر آنچه می خوریم، زمان غذا خوردن ما نیز می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت و تناسب اندام داشته باشد…

شاید بتوان این کشف جدید محققان را به همان ضرب المثل قدیمی نسبت داد که می گوید: «صبحانه را تنها بخور، ناهار را با دوست و شام را با دشمن». آیا تا به حال به شیوع این ضرب المثل فکر کرده اید؟ اگر تا به حال به آن فکر نکرده اید بد نیست بدانید که نتایج بسیاری از مطالعات جدید بر این واقعیت تاکید کنید.

دانش صبحانه

صبحانه

برچسب صبحانه

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را بهتر کند. به طور کلی حدود 25 درصد انرژی روزانه را باید از طریق یک صبحانه سالم و کامل به دست آورد.

از آنجایی که دستگاه گوارش در طول شب مواد مغذی مصرف نمی کند و بدن در هنگام خواب به حالت ناشتا می رود. بهتر صبحانه باید همراه با نوشیدنی غیر الکلی باشد. شیر، چای یا قهوه ولرم که کمی با عسل یا شیره خرما شیرین شده باشد، بهترین شروع صبحانه است و می تواند دستگاه گوارش را برای پذیرش سایر غذاها آماده کند. البته در مصرف انواع نوشیدنی ها زیاده روی نکنید تا شکمتان سیر نشود و جایی برای خوردن غذاهای دیگر داشته باشید.

اگر برای صبحانه اشتها ندارید، نوشیدنی های حاوی ویتامین C مانند آب مرکبات یا آب مرکبات مخلوط با آب کیوی می توانند اشتهای شما را تحریک کنند. آب هویج و آب انبه نیز شیرینی های مطبوع و ملایمی هستند و برای صبحانه توصیه می شوند. برای صرف صبحانه باید حداقل 20 دقیقه وقت بگذارید.

بیشتر بخوانید  معرفی موثرترین آنتی بیوتیک برای درمان فوری درد و عفونت دندان

صبحانه و آب پرتقال

خوردن یک لقمه نان و چای داغ کمی مفید است. صبحانه باید با آرامش و آرامش سرو شود، نه به عنوان آمادگی برای مدرسه یا محل کار یا برای کارهای روزمره. هرچه غذای صبحانه گرمتر و تازه تر باشد، میل به خوردن این وعده غذایی مهم بیشتر می شود.

اگر نمی توانید نان تازه بخرید، بهتر است نان را با اره یا مایکروفر گرم کنید تا اشتهایتان بیشتر شود. به یاد داشته باشید که حذف صبحانه برای کاهش وزن اصلا عاقلانه نیست. زیرا اگر انسان به هر دلیلی یکی از وعده های غذایی خود را حذف کند، ریزه خواری می کند یا میل شدید به وعده غذایی بعدی پیدا می کند.

بهترین صبحانه

انتخاب نوشیدنی به ذائقه شما بستگی دارد اما برای شروع بهتر است نوشیدنی گرم مانند چای، قهوه یا نسکافه و برای آخر صبحانه نوشیدنی هایی مانند شیر و آب میوه ها را انتخاب کنید. نان سبوس دار فیبر بیشتری دارد و دستگاه گوارش مشکلات گوارشی کمتری دارد، بنابراین بهتر است این نان را از نان تهیه شده از آرد سفید مصرف کنید.

یک صبحانه کامل و کامل نیز باید حاوی مقداری پروتئین خوب باشد بنابراین برای صبحانه می توانید یک تخم مرغ آب پز را با کمی نمک و کره میل کنید. البته پروتئین نیز می تواند با مصرف پنیر در وعده صبحانه وارد بدن شود، اما تخم مرغ گزینه بهتری است.

تخم مرغ آب پز

چربی را فراموش نکنید. از آنجایی که چربی ها یکی از آخرین مواد موجود در دستگاه گوارش هستند که هضم می شوند، مصرف آن ها در صبحانه می تواند مدت بیشتری شما را سیر نگه دارد. و میل به خوردن غذاهای ناسالم را در طول روز تا ناهار کاهش دهید، بنابراین به عنوان بخشی از چربی، صبحانه می تواند شامل خامه، کره، آرد، حلوا و مغزها باشد.البته رعایت اعتدال در مصرف آنها ضروری است. اگر می خواهید شیرینی بخورید، به جای چای شیرین یا شکر، صبحانه ۲ عدد مربا، آرد حلوا و عسل میل کنید.

بیشتر بخوانید  دلیل پوسیدگی دندان های شیری

منبع: هفته نامه سلامت


دیدگاهتان را بنویسید