گزارش هواشناسی کشور در نوروز 1401/5 روز باران و برف در این استان ها



به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و آینده‌نگر سازمان هواشناسی امروز در غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز، استان‌های ساحلی خزر، غرب اصفهان و شمال فارس، بارش باران و برف ، بنابراین و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود.

فردا نیز بارش در مناطق یاد شده ادامه دارد و علاوه بر آن در مرکز، شرق و شمال شرق و شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی گاهی بارش خواهد بود.

در بعدازظهر احتمال برای شهرستان در دامنه های غربی و جنوبی البرز وجود دارد و کاهش نسبی دما در غرب کشور پیش بینی می شود.

همانطور که در بیانیه آمده است سازمان هواشناسی بارش گاه به گاه باران در سواحل شمالی خراسان شمالی و خراسان شمالی در روز چهارشنبه 3 فروردین 1401 و بارش باران و برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان و زنجان.

بارش باران و وزش باد روز پنجشنبه در شمال غرب، دامنه های جنوبی آلبورگ در استان های قزوین، آلبورگ و تهران، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می شود.

روز جمعه 4 فروردین در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان غربی، کرمانشاه و زنجان بارش باران و برف و در سواحل شمالی نیز در اواخر وقت بارش باران خواهد بود. بارش ها در این مناطق شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و رگبار گرد و خاک دور از انتظار نیست.

حتی امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و مرکز وزش باد شدید در ساعاتی خاص و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود و امروز و فردا دریای خزر ناآرام است.

بیشتر بخوانید  کاهش آمار طلاق در کشور + دلیل اصلی اکثر طلاق ها چیست؟

آسمان تهران امروز ابری و بدون بارش است. سرعت باد در پایتخت از 11 تا 22 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید