علت گرانی مرغ، تخم مرغ و گوشت مشخص شد



قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز گوسفندی و گوساله طی روزهای اخیر افزایش یافته و بالاتر از قیمت مصوب بازار است.

در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ 31 هزار تومان است، مشاهدات میدانی نشان می دهد در تهران بین 36 تا 36 هزار تومان به فروش می رسد. قیمت مصوب هر عدد شانه تخم مرغ به جای 43 هزار تومان از 50 تا 55 هزار تومان به فروش می رسد و در برخی موارد تا 60 هزار تومان نیز شاهد فروش این محصول هستیم.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به صورت قطعه ای یا نیمه تکه (بدون دنبه) 157 هزار تومان و گوشت گوساله از 140 تا 160 هزار تومان است.

بر اساس گزارش های میدانی، مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز تند در تمام روز در میادین میوه و تره بار تهران توزیع نمی شود، اما در بسته بندی هایی با قیمت خرید بالاتر عرضه می شود.

گوشت و مرغ منجمد برای خرید از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران موجود است و حتی می توان آن را از فروشگاه ها و سامانه های توزیع آنلاین خریداری کرد.

شرکت پشتیبانی امور دام: دلیل گرانی مرغ و تخم مرغ افزایش تقاضا است

رضا سالمی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا مرغ و تخم مرغ بیش از قیمت مصوب در بازار به فروش می رسد، گفت: مشکل خاصی در تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز وجود ندارد، اما به دلیل برای افزایش تقاضا، شبکه توزیع این محدوده از الزامات را برآورده نمی کند.

بیشتر بخوانید  عکس دیده نشده از « اسمال بزّاز »؛ دلقک ناصرالدین‌شاه که زمانی این خیابان به‌نامش بود

وی افزود: محصولات پروتئینی مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی وجود دارد اما این محصولات با تاخیر به دست مصرف کنندگان می رسد که افزایش قیمت را در پی داشته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: برای کاهش عرضه مرغ در بازار و افزایش واردات مرغ از استان های همجوار به تهران، کشتارگاه ها در تعطیلات نوروزی تعطیل نمی شوند.

وی افزود: مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز به میزان نیاز بازار توزیع شده و فروش آن بالاتر از گرانی مصوب است و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

سالمی گفت: بازرسی ها از بازار پروتئین مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز تشدید شده است تا بتوانیم بازار را کنترل کنیم و از فروش مجدد جلوگیری کنیم.

وی گفت: امیدواریم طی یک تا دو روز آینده با افزایش توزیع و انتقال این محصولات از استان های همجوار به تهران، قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز کاهش یابد.

سالمی بیان کرد: بیش از هر زمان دیگری در میدان و میادین بهمن مرغ و تخم مرغ عرضه شده است اما به دلیل افزایش فشار تقاضا تعادل بازار به هم خورده است.

از حذف 4200 تومان برای سال آینده اطلاعی ندارم

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره قیمت نهاده دام در سال آینده و قیمتی که در اختیار دامداران و مرغداران قرار می گیرد گفت: در اختیار مرغداران و دامداران قرار می گیرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به صورت ماهانه نهاده هایی را برای مرغداران و دامداران تامین می کند و قیمت این محصولات برای تولید در فروردین ماه بدون تغییر و کامل است.

بیشتر بخوانید  فال حافظ | فال حافظ امروز | سرنوشتت رو با حافظ ببین! | معجزه‌ای که منتظرش بودی اتفاق افتاد! + تفسیر دقیق

دیدگاهتان را بنویسید