خبر مهم وزیر آموزش و پرورش از زمان اجرای طرح رتبه بندی معلمان



وی با تاکید بر توقعات موجه جامعه مدرسین در خصوص طرح رتبه بندی گفت: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته به نظر می رسد هنوز در اجرای طرح از نظر زمانی کمی تاخیر داریم که این تنها به دلیل قوانین مربوطه است. و مقررات.» طرح. خوشبختانه در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور محترم مشکلات این طرح به سرعت مرتفع و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسید.

نوری با اشاره به اهداف طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفی نظام آموزشی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف اساسی رتبه‌بندی افزود: طرح رتبه‌بندی علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «یادگیری دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان افزایش می‌دهد که باعث افزایش توانمندی می‌شود. معلم تر از امروز باشید بنابراین این توانایی در تربیت دانش آموزان بی تاثیر نبوده و آنان را به اهداف سند و آموزش در کل حوزه سوق خواهد داد.

نوری گفت: نفر دوم فهرست رتبه بندی فرهنگیان به تشریح سه صلاحیت معلمان عمومی، تخصصی و حرفه ای می پردازد و رتبه بندی هر مورد را مشخص می کند.

وی گفت: از نظر رتبه بندی معلمان به پنج رتبه تقسیم می شوند. توجه نمی شود که این مشکلات بر اساس اصلاحات انجام شده و مصوبه شورای انقلاب رفع شده است.

نوری ادامه داد: اکنون با انتشار طرح رتبه بندی و بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف یک ماه کاری آیین نامه مربوطه را تدوین کند. امیدواریم پس از تصویب آیین‌نامه در هیئت دولت، طرح رتبه‌بندی از ابتدای سال اجرایی جدید اجرایی شود.»

بیشتر بخوانید  تزریق اشتباهی واکسن کرونا به ۲ نوزاد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسات مکرر با موضوع رتبه بندی گفت: در تلاش هستیم تا این کار را با دقت و جدیت انجام دهیم و تاکید می کنیم یکی از مهمترین اقدامات ما دیدن هدف رتبه بندی است که می تواند برای جامعه و معلمان مؤثر باشند.»

نوری با بیان اینکه در ماده یک این رتبه بندی به افزایش کیفیت فرآیند آموزشی و ارتقای منزلت و همچنین ایجاد نظام پرداخت مبتنی بر شایستگی و توسعه مستمر صلاحیت عمومی و حرفه ای معلمان اشاره شده است، افزود: رتبه بندی آنها سالی یک بار انجام می شود. . اما اکنون افراد در هر 5 سال یک بار رتبه بندی می شوند و محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای برخی که در مناطق آسیب پذیر خدمت می کنند یا در مدارس استثنایی و ابتدایی معلم هستند، این رتبه به 3 ماه در هر سال کاهش می یابد و به 4 سال کاهش می یابد. و برای معلمانی که دارای تاییدیه بنیاد نخبگان باشند رتبه 3 ساله خواهد بود.

نوری گفت: از دولت، مجلس، رئیس جمهور و شورای امنا برای اجرای این قانون تشکر می کنم زیرا این کار بزرگی است که دولت انجام می دهد. در اسرع وقت به نتیجه رسید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کلیه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که دارای حکم معلمی هستند اما در ادارات آموزشی مشغول به خدمت هستند و همچنین معلمان غیررسمی که دارای حکم استخدامی هستند. در فهرست رتبه بندی قرار می گیرند اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دوم سخنان خود از تشکیل آموزش مستقیم در مدارس پس از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: فعالیت های آموزشی همچنان ادامه دارد، اما رعایت پروتکل های بهداشتی شرط اصلی است؛ در این راستا فعالیت های آموزشی در مدارس ادامه دارد. در صورت افزایش مجدد تاج پس از تعطیلات، کلاس های تکمیلی در مدارس برگزار می شود که تا نیمه دوم سال تحصیلی تمدید می شود.

بیشتر بخوانید  خودروی ۲۰۶ به علت سرعت زیاد آتش گرفت! / عکس

وی در خصوص پرداخت حق التدریس معلمان نیز گفت: نبود زیرساخت های مالی و تفاوت های آماری با سازمان برنامه و بودجه از جمله دلایل تاخیر در پرداخت حق التدریس معلمان است که خوشبختانه در حال حاضر بخشی از آن کاهش یافته است. تامین مالی شد. «ما برای کارکنان آموزشی و همکاران بازنشسته هزینه اضافی خواهیم داد.

نوری در خصوص نحوه توزیع نیروها قبل از سال 92 افزود: بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه، بودجه، امور اداری و استخدامی کشور حکم استخدامی برای 36 هزار معلم حق التدریس، خدمات و خرید صادر شده است. ” «و احکام سایر معلمان غیررسمی که شاغل نیستند از مهر ماه 1401 مکلف به تدریس خواهد بود.

وی از برگزاری آزمون استخدامی داخلی برای 59 هزار معلم قراردادی که حکم کار آنها منع قانونی ندارد اما تعداد نیرو ندارند، خبر داد و افزود: این آزمون فروردین ماه سال آینده برگزار می شود و وظایف این معلمان مشخص خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان نهضت سوادآموزی که در آزمون خردادماه امسال پذیرفته نشدند; آنها می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و سال آینده 40 هزار معلم غیر رسمی که قبل از سال 92 با آموزش و پرورش کار کرده اند، تعیین تکلیف می شوند. مشخص خواهد شد.

نوری خاطرنشان کرد: سال آینده 25 هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند که پس از یک دوره 4 ساله در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید