بهترین درمان برای عفونت های زنانه


علت و درمان عفونت واژن یا واژینیت در زنان

این بیماری است که همه زنان حداقل چند بار در زندگی خود آن را تجربه می کنند. این عفونت در سنین باروری، یعنی از بلوغ تا یائسگی، بیشتر دیده می شود. در حالی که سطح دستگاه تناسلی کودکان خردسال و زنان یائسه به گونه ای است که میکروب ها نمی توانند به خوبی در آن رشد کنند.


دو نوع میکروب همیشه به طور طبیعی در واژن زنان وجود دارد: میکروب های دفاعی و میکروب های بیماری زا میکروب های دفاعی (غیر بیماری زا) از سیستم تولید مثل در برابر عفونت های بیماری زا و میکروب های بیماری زا که به طور معمول در بدن زندگی می کنند محافظت می کنند، اگر میکروب های دفاعی کار خود را به درستی انجام دهند باعث بیماری نمی شوند. اما اگر میکروب های دفاعی ضعیف یا ضعیف باشند، همین میکروب ها باعث بیماری می شوند.

علائم عفونت میکروبی واژن چیست؟

گاهی اوقات بیمار علائمی ندارد، گاهی بیماری باعث افزایش ترشحات واژن می شود که بیشتر آبکی است. یا گاهی اوقات رنگ زرد روشن تر یا پررنگ تری دارد. گاهی اوقات بوی ماهی می دهد که بیماران اغلب پس از نزدیک شدن به شریک زندگی خود احساس می کنند و گاهی اوقات بیمار احساس گزگز و خارش می کند.

عفونت میکروبی واژن چگونه تشخیص داده می شود؟

برو دکتر ترشحات شما در مطب آزمایش می شود و بلافاصله تشخیص داده می شود.


 درمان خانگی عفونت باکتریایی واژن


آیا این نوع عفونت از طریق صمیمیت منتقل می شود؟

اگرچه این بیماری در زنانی که از نظر جنسی فعال هستند شایع تر است، اما ارتباط نزدیکی با آن ندارد و طرف مقابل نیازی به درمان ندارد. مگر اینکه بیمار بیش از یک بار به این بیماری مبتلا شده باشد.

علائم عفونت دستگاه تناسلی زنانه

این ترشحات به صورت ترشحات بزرگ، چرکی، چرکی، بدبو، رنگی (معمولاً کرمی یا زرد)، سوزن سوزن شدن، خارش و درد هنگام مقاربت ظاهر می شود. کارشناسان معتقدند که برخی از عفونت ها از طریق جنسی منتقل می شوند. که بسیار رایج است و در این صورت افراد باید بهداشت جنسی را رعایت کنند.واژینیت باکتریایی در اثر رابطه جنسی مکرر استفاده از دوش واژینال (برای شستشوی داخل واژن) رخ می دهد. چاقی همچنین می تواند مستعد ابتلا به عفونت های تناسلی باشد.عفونت های باکتریایی عوارض زیادی برای زنان باردار دارد و باید جدی گرفته شود.

دکتر رجایی متخصص زنان گفت: عفونت های باکتریایی در زنان باردار می تواند عوارضی مانند خطر پارگی زودرس پرده ها، زایمان زودرس، عفونت های پس از زایمان و افزایش خطر سزارین یا حتی بیماری های التهابی لگن را به همراه داشته باشد. «داروها درمان قطعی عفونت های تناسلی هستند. از آنجایی که تغییرات PH واژن در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد، طول درمان نیز باید طولانی باشد، زیرا اگر دوره کوتاه باشد، احتمال عود بیماری بیشتر است.

عفونت های تناسلی محدود به سن نیستند. لاکتوباسیلوس محیطی برای رشد بیشتر کاندیدا در واژن فراهم خواهد شد)

  • بارداری
  • دیابت کنترل نشده
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • دوش واژینال
  • رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد غذاهای شیرین
  • اختلالات هورمونی نزدیک به قاعدگی
  • فشار
  • بی خوابی و اختلالات خواب

در بیشتر موارد، مردم می دانند که چه چیزی باعث این عفونت ها می شود، به عنوان مثال، برخی از زنان می گویند مدتی پس از مصرف برخی آنتی بیوتیک ها دچار عفونت واژن می شوند.


علت و انواع عفونت های واژن

انواع عفونت های واژن


سه نوع عفونت واژن وجود دارد: عفونت های قارچی، عفونت های باکتریایی و عفونت های انگلی باید در نظر داشت که محیط تناسلی به طور طبیعی دارای شرایط خاصی است. این عفونت ها معمولاً در این محیط قادر به رشد و تکثیر نیستند مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.


1. عفونت قارچی واژن منبع عفونت های قارچی اندام تناسلی زنان عمدتاً قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس است. این قارچ معمولا به طور طبیعی در محیط واژن وجود دارد و محیط اسیدی واژن از رشد این قارچ ها جلوگیری می کند. حال اگر محیط واژن به دلیل اسیدی شدن کم شود قارچ رشد بیشتری می کند و باعث ایجاد عفونت قارچی در واژن می شود.بارداری، مصرف مقداری آنتی بیوتیک، مصرف قرص های ضد بارداری، دیابت، کورتون، سیکل قاعدگی، رابطه جنسی یکی از عوامل است. که محیط طبیعی واژن را تغییر می دهد و رشد قارچ ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث عفونت در واژن می شود.علائم اصلی واژینیت قارچی خارش و ترشحات واژن است. خارش معمولاً قوی است و می تواند باعث التهاب نواحی آسیب دیده شود.ترشحات سفید و غلیظ است اما در عین حال چسبندگی کمی دارد و شل است. این ترشحات معمولاً بی بو یا کپک زده است، اما اصلاً بدبو نمی شود، مگر اینکه عوامل عفونی دیگر همراه با قارچ باعث واژینیت شده باشند.

نکته: لازم به ذکر است که دستگاه تناسلی زن در حالت طبیعی دارای ترشحاتی نیز می باشد که در اثر آن این ناحیه مرطوب می ماند و به صورت دوره ای کم و زیاد می شود. ترشحات طبیعی البته رنگ و بویی ندارد و با اینکه غلیظ است، بو نمی دهد و خارش و سوزش ایجاد نمی کند.


2. عفونت باکتریایی واژن عفونت های باکتریایی دستگاه تناسلی عمدتاً توسط باکتری گاردنلا واژینالیس ایجاد می شود، این میکروب به طور طبیعی در محیط دستگاه تناسلی وجود دارد، اما در شرایط خاصی می تواند رشد کند و باعث بیماری شود. یکی از راه های انتقال این بیماری تماس جنسی است، در واژینیت میکروبی، ترشحات واژن سفید متمایل به خاکستری یا زرد است و بوی ماهی می دهد و ناخوشایند است، اما خارش و التهاب یا وجود ندارد یا بسیار خفیف تر از عفونت است. قارچ


3. عفونت انگلی واژن عفونت های انگلی تناسلی اغلب توسط نوعی انگل تک سلولی ایجاد می شود. این انگل به طور طبیعی در دستگاه تناسلی زندگی نمی کند و می تواند از طریق تماس جنسی یا وسایل خاص (مانند حوله های آلوده) و محیط آلوده (مانند استخرها) آلوده شود. در بسیاری از موارد، عفونت ممکن است بدون علامت یا خفیف باشد. یکی از بارزترین ویژگی های آن وجود ترشحات بیش از حد واژن است که به رنگ خاکستری یا سبز و دارای بوی زننده است. حباب های هوا روی آن دیده می شود که ظاهری کف مانند ایجاد می کند.

تشخیص عفونت قارچی واژن

تشخیص عفونت قارچی واژن ساده است. پزشک معمولاً با گرفتن سابقه بیماری، مثلاً اینکه آیا بیمار قبلاً عفونت قارچی داشته یا نه و البته سؤالاتی در مورد سابقه عفونت های مقاربتی، مراحل تشخیص را شروع می کند. گاهی معاینه برای تشخیص نهایی کافی خواهد بود، اما در موارد دیگر لازم است نمونه برداری از بافت واژن و ارسال آن به آزمایشگاه برای تشخیص نهایی نوع عفونت و بیماری انجام شود و درمان با تشخیص قطعی آغاز می شود. تشخیص. نوع بیماری

درمان عفونت واژن با سرکه سفید

یعنی دستمال را در آب گرم خیس کنید و هر روز تمیز نگه دارید… و از صابون و مواد شیمیایی استفاده نکنید. بسیاری از این معایب بیشتر از مزایا هستند. با این حال .. اگر بخواهیم به سوال شما پاسخ دهیم … سرکه برای حفظ پاکیزگی مفید است .. و مطمئناً برای عفونت درمان نشده مناسب نیست .. برای از بین بردن بوی بد واژن ، بهتر است علت بو را مشخص کنید. با این حال، زیرا بیشتر این بوها نتیجه دو عفونت رایج در آن ناحیه یعنی قارچ و تجمع زیاد باکتری در آن ناحیه است. مناطق .. یعنی واژینوز باکتریایی و عفونت های قارچی.

شما می توانید این درمان را انجام دهید که بی خطر است و اکثر متخصصان آن را به بیمارانی مانند شما توصیه نمی کنند. استفاده روزانه از کرم واژینال کلوتیریمازول همراه با قرص خوراکی مترونیدازول ..روزی دو بار برای سرکه سیب می گویند …. برای اینکه این ناحیه سالم تر است می توانید از این روش استفاده کنید : سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را در دو لیتر آب مقطر بریزید . اگر در این قسمت احساس ناراحتی کردید، یک تکه پارچه ساتن تمیز را به این محلول خیس کنید و روزی یک یا دو بار آن را بشویید. اگر ناراحتی شما کاهش یافت، به تدریج تعداد شستشوها را با یک پارچه تمیز کاهش دهید. فشردگی در آن ناحیه احساس می شود.بهتر است از انواع سبزیجات باغی مانند جعفری و کرفس و سایر سبزیجات به صورت سالاد مصرف شود: روغن زیتون، سویا و آفتابگردان روغن های غیر اشباع هستند و می توان آنها را با سالاد مصرف کرد.


درمان عفونت زنانه

درمان های خانگی برای خارش واژن


1- کمپرس سرد خارش واژن به خصوص در طول شب می تواند بسیار شدید باشد و خواب شما را خراب کرده و باعث خستگی و بی حالی شود.برای توقف خارش، یخ را مستقیما یا با فشرده سازی آب سرد روی واژن قرار دهید. ممکن است سخت باشد، اما خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان می آورد.


2- آب و نمک : نمک به طور کلی ضد باکتری است و می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. شستشوی واژن با آب نمک غلیظ در هر زمان بلافاصله باعث آزاد شدن و جلوگیری از تکثیر بیشتر باکتری ها می شود. همچنین می توانید وان را با آب گرم پر کنید و نصف فنجان نمک به آن اضافه کنید و اسکات بزنید. در حالت نشسته سعی کنید آب نمک را در واژن خود بریزید و به طور موثر باکتری ها را از بین ببرید.


3- سیر: سیر همچنین خاصیت ضد باکتریایی قوی دارد، می تواند بلافاصله درد را کاهش دهد و ترفند خاصی دارد. ۲ تا ۳ میخک را در دهان خود بجوید و سپس در واژن قرار دهید. بوش ممکن است غمگین باشد، اما این یک شگفتی آرامش بخش است!


4- ماست استفاده از پروبیوتیک ها برای از بین بردن باکتری ها چیز جدیدی نیست. ماست خالص برای کشت هایی که می توانند باکتری های بد را با افزودن باکتری های خوب از بین ببرند، مفید است. برای درمان خارش، نوشیدن روزانه 1 فنجان کشک خالص شیرین نشده مفید است. ماست بز یا گوسفند بهترین درمان است. راه دیگر استفاده از ماست قرار دادن مستقیم آن در واژن است. برای این منظور می توانید از ماست آغشته به تامپون یا پنبه برای چند ساعت استفاده کنید. ماست یخ زده نیز تسکین فوری را فراهم می کند.


5- برگ ریحان برگ های ریحان دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند. برگ های ریحان را در 2 فنجان آب جوش بریزید و به مدت 20 دقیقه بپزید. نوشیدن این آب دو بار در روز برای خارش واژن مفید است.


6- برگ رزماری : برگ های رزماری را به مدت 15 دقیقه در آب گرم با آب گرم خیس کنید و قسمت واژن را با این داروی گیاهی بشویید.


7- عزیزم برای تسکین علائم، کمی عسل را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی واژن بمالید. سپس عسل را تمیز کرده و واژن را به خوبی بشویید.


8- روغن درخت چای چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید، سپس یک تامپون را به این ماده آغشته کرده و در ناحیه واژن قرار دهید. اگر این کار را چند بار در روز، سه بار در روز انجام دهید، عفونت قارچی از بین می رود.


9- زغال اخته و زغال اخته خوردن زغال اخته یا آب زغال اخته برای از بین بردن عفونت های قارچی مفید است.


10- مصرف آب نبات را کاهش دهید مصرف غذاهای شیرین و شکر را کاهش دهید. مصرف شکر و شیرینی باعث تسریع رشد قارچ ها می شود.


11- آلوئه ورا استفاده از آلوئه ورا و ژل آن نیز در درمان عفونت و رفع خارش موثر است. از ساقه آلوئه ورا استفاده کنید، پوست سبز رنگ را جدا کرده و در واژن قرار دهید. همچنین می توانید قسمتی را رنده کرده و با شهد به دست آمده ناحیه تناسلی را ماساژ دهید. بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید، به طوری که تا صبح کار کند. مقداری که در واژن باقی می ماند خود به خود خارج می شود و جای نگرانی نیست.

باید بخوانید:

خواص ژل آلوئه ورا برای واژن!

خواص ژل آلوئه ورا برای واژن!

درباره خواص ژل آلوئه ورا برای واژن بیشتر بدانید خواص ژل آلوئه ورا بسیار زیاد و تا حدودی شگفت انگیز است. ماده ژلاتینی موجود در برگ آلوئه ورا برای استفاده …


12- جوش شیرین: جوش شیرین برای درمان قارچ واژن نیز مفید است و از خارش و سوزن سوزن شدن واژن جلوگیری می کند. فقط دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کنید و به مدت 20 دقیقه در محلول مورد نظر بنشینید و سپس با آب بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. هیچ محدودیتی برای شستشو با محلول آب و جوش شیرین وجود ندارد و می توانید هر روز این کار را انجام دهید.


13 -سرکه سیب سرکه سیب خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی بسیار خوبی دارد برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ روز واژن خود را با این آب بشویید. سرکه واژن اسیدی است و باکتری ها نمی توانند برای مدت طولانی در آن رشد کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر نکات بالا باعث بهبود وضعیت شما نشد و همچنان خارش واژن دارید یا اگر بهبود یافت اما پس از چند روز دوباره خارش کردید، با پزشک خود در مورد مشکل خود صحبت کنید.

توجه: عفونت های قارچی ارتباط با همسرتان را محدود نمی کند، اما بهتر است تا پایان درمان رابطه جنسی نداشته باشید.


بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد قرص اتراویرین

دیدگاهتان را بنویسید