معرفی و مقایسه دو نوع ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر



آنچه دیگران می خوانند:

ورق های چسبنده و غیر چسبنده از جدیدترین مواد مهندسی هستند. این کاغذها در اوایل قرن بیستم اختراع شدند، اما دهه ها طول کشید تا به اندازه امروز گسترده شوند. پس از جنگ جهانی دوم، ورق های فولادی مدرن ساخته و به طور معمول مورد استفاده قرار گرفتند.

مهمترین ویژگی این فولادها مقاومت در برابر خوردگی آنهاست و به عنوان یک ماده بسیار متنوع شناخته می شوند که در بسیاری از موارد جایگزینی مقرون به صرفه برای طراحان ساختمانی می باشد. امروزه این فولادها به دو دسته فولادهای گیره و فولادهای گریزان تقسیم می شوند که در ادامه به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

این فولاد از خانواده فولادهای زنگ نزن است و تحت تأثیر میدان های مغناطیسی قرار گرفت و واکنش هایی به نام ورق فولادی از خود نشان داد. این آلیاژ شیمیایی دارای کروم است که قابل سخت شدن نیست. این آلیاژ ترکیبی از دو ویژگی مهم مقاومت در برابر خوردگی و شکل پذیری بالا دارد و خواص مکانیکی خوبی ارائه می دهد.

از این ورق استیل در مواردی مانند تجهیزات آشپزخانه و لوازم خانگی استفاده می شود و به دلیل مقاومت بالا در برابر اسید نیتریک در مصارف شیمیایی خاص، از این نوع ورق نیز استفاده می شود. این ورق های فولادی در ضخامت ها و ابعاد معین به صورت کلاف و ورق عرضه می شوند و در انواع مات، براق و خش دار موجود می باشند.

بیشتر بخوانید  طرح متانول آپادانا با کار جهادی، در موقع مقرر به بهره‌برداری می‌رسد

مقاومت در برابر خوردگی ورق فولادی

توجه شده است که این ورق فولادی دارای مقاومت در برابر خوردگی بوده و در محیط های تهاجمی و خورنده می تواند اسید نیتریک و اسیدهای آلی مانند محلول ها را تحمل کند. اگر سطح آلیاژی ورق فولادی به خوبی جلا داده شود، استحکام ورق فولادی بالا خواهد بود.

به عنوان یک مثال ساده، ورق فولادی 430 از عنصر نیکل استفاده نمی کند، بنابراین این ورق ها نسبت به ورق فولادی 304 در برابر حفره ها و شیارها عملکرد کمی کمتری دارند. بسته به کاربرد این فولادها، می توان از آنها در داخل یا خارج از منزل به تناسب آنها استفاده کرد. مقاومت و از بهترین عملکردها دیده می شود.

ورق های فولادی ضد زنگ نیز تا دمای 800 درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاوم هستند و در برابر اکسیداسیون پوسته نمی شوند. اگر یک ورق فولادی ضد زنگ مانند ورق استنلس استیل 430 برای مدت طولانی در معرض دمای بین 400 تا 600 درجه سانتیگراد قرار گیرد، ممکن است پس از سرد شدن بشکند. به همین دلیل توصیه می شود که آلیاژ این ورق تحت عملیات حرارتی آنیلینگ قرار گیرد تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

از معرفی ورق های فولادی خودداری کنید

به طور کلی ورق های استنلس استیل دارای حداقل 16 درصد کروم و 8 درصد نیکل می باشند که به همین دلیل به آنها ورق های استنلس استیل یا ورق های فولادی آستنیتی می گویند که این نیز به دلیل مغناطیسی نبودن این ورق استیل است. وجود عنصر نیکل در ساختار این ورق ها باعث انعطاف پذیری و استحکام بیشتر و مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون در برابر اسید سولفوریک می شود.

بیشتر بخوانید  فیلمی دردناک از خداحافظی دختر جوان با پدرش در جنگ اوکراین

معروف ترین و پرکاربردترین نوع ورق استنلس استیل ورق استیل 304 و 316 می باشد که اولین نوع فروش فوق العاده در سراسر جهان می باشد. علاوه بر نوع ورق های استنلس استیل، از حروف L و H نیز استفاده می شود که به معنی میزان کربن بالا یا پایین در این ورق های فولادی است.

مقاومت در برابر خوردگی ورق فولادی

آلیاژهای موجود در این نوع ورق فولادی در محیط های حاوی کلر با دمای حدود 60 درجه سانتی گراد می توانند در بسیاری از شرایط اقلیمی و محیط های تهاجمی مقاومت خوبی از خود نشان دهند، اما این ورق ها ممکن است مقاومت خوبی در برابر خوردگی فرورفتگی ها و شیارها نداشته باشند و امکان ایجاد خوردگی آنها در زمانی که غلظت کلر بالاتر از 150 میلی گرم است وجود دارند.

محتوای بالای کروم در ترکیب شیمیایی این ورق های فولادی ضد زنگ مانند نوع 304، آلیاژ آن را در برابر محلول هایی مانند اسید نیتریک با غلظت 55 درصد و دمای 80 درجه سانتی گراد مقاوم می کند. وجود نیکل در این فولاد آلیاژ آن را در برابر محلول اسید فسفریک خالص مقاوم می کند. این فولادها می توانند عملکرد بالایی در محیط های تهاجمی بدون کلر نشان دهند.

از ورق فولادی مقاوم در برابر حرارت استفاده نکنید

این نوع ورق فولادی تا دمای 870 درجه سانتی گراد و در برخی کاربردها تا دمای 925 درجه سانتی گراد نیز مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون نشان می دهد. توصیه می شود این نوع ورق فولادی در معرض رطوبت قرار نگیرد زیرا باعث افزایش خوردگی آنها می شود و استفاده در شرایط مرطوب عموماً توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید  فاصله Kešmo تا Kiš با قایق

از ورق های فولادی استفاده نکنید

ورق استنلس استیل یکی از پرمصرف ترین مواد در صنایع مختلف غذایی، آشامیدنی، روغن و … می باشد و انواع مختلف آن مانند ورق استیل 304 در تجهیزاتی مانند نگهداری مواد غذایی، دارویی، شیمیایی، تجهیزات آشپزخانه، دکوراسیون استفاده می شود. ، و غیره. و مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری بالایی دارند.

بهترین شرکت خرید فلز

یکی از بهترین شرکت های عرضه کننده انواع فلزات شرکت پایا متال می باشد. این شرکت با بیش از 25 سال سابقه کاری موفق در زمینه واردات، فروش، خدمات برشکاری و انواع ورق های استنلس استیل از بهترین محصولات شرکت های مطرح در زمینه محصولات فولادی استفاده می کند.

این شرکت با داشتن کادری مجرب و کارآمد با سالها تجربه در زمینه فلزات دارای انبار اختصاصی با ظرفیت 5000 تن کالا و فضای اداری بالغ بر 500 متر مربع می باشد و کلیه مراحل خرید، بازاریابی و فروش را انجام می دهد. . این مجموعه طی سالیان متمادی با رعایت اصول مشتری مداری و ضمانت خدمات منجر به جلب رضایت مشتریان شده است.

مطلب فوق یک گزارش تبلیغاتی می باشد و چمانوز مسئولیتی در قبال این متن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید