آیا لیله الرغائب سندیت دارد | سندیت لیله الرغائب


آیا لیلة الرغائب سند دارد؟ سندیت لیله الرغایب | دعای ویژه شب لیلة الرغائب: اعمال شب لیلة الرغائب نای وب سایت: شب آرزوها کیست 1400 شب آرزوها 1400 است امشب شب آرزوها است شب مناجات چیست؟ شب آرزوها رجب؟

«لیله الرغائب» عنوان اولین شب جمعه ماه رجب است که در روایات متعددی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به آن اشاره شده است. مثلاً امام در این باره فرمودند:اولین شب جمعه ماه رجب را از دست ندهید. زیرا شبی است که فرشتگان آن را «لیله الرغائب» می نامند.

در معناى «رغائب»، آنچه در اذهان عموم مردم نادرست است «ليلة الرؤيا» است; اما معنایی که می توان برای آن قائل شد خواست خداوند برای بخشش بندگانش است. چنانکه در فرهنگ حروف الفبا آمده است: الراغیب و جمع آن رغائب که مؤنث از کلمه «الرغیب» است به معنای «عمل نیک، سرشار از آمرزش» است. (فرهنگ ابجدی، ص 436) یا راغب به قول خودش می گوید: الرغیبیب یعنی بخشش.

همچنین کلمه رغائب که به صورت جمع است از ریشه «رغاب» به معنای میل به چیزی است. پس شب هوس یعنی شب آرزو; این بدان معناست که بندگان این شب باید از میل و میل به عبادت خود برای رسیدن به اجر عظیم الهی استفاده کنند; چنان که لغت شناسان درباره نماز رغائب گفته اند: نماز رغائب به معنای میل به دعا برای نیل به اجر عظیم خداوند است.

در مورد اعمال این شب، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم اعمال را به این صورت بیان فرمودند: اوقات و «کل هو الله احد» دوازده بار. 636)

بیشتر بخوانید  معنی انسان فناوری اخلاق فارسی هشتم با معنی کلمات و آرایه های ادبی

دیدگاهتان را بنویسید