خبر خوش برای رانندگان متخلف



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: سردار سید کمال هادیان فر صبح امروز در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس راهور اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که ناجا سال ها به ویژه از سال 98 با آن درگیر بود این بود که بتوانیم جلسه ستاد عالی ایمنی حمل و نقل و ترافیک را برگزار کنیم. شورایی با حضور مقام معظم رهبری متاسفانه در دو دولت گذشته این جلسه برگزار نشد و دولت در حوزه حمل و نقل و ترافیک و مسائلی مانند فرسودگی ناوگان وسایل نقلیه عمومی آسیب دید.

رئیس پلیس راهور افزود: در جلسه روز گذشته گزارشی از وضعیت ترافیک، ترافیک، تصادفات و ایمنی خودرو ارائه کردم. رئیس جمهور همچنین در این جلسه به چند نکته به عنوان یک دستاورد اشاره کرد، اول اینکه این جلسات در هر زمان یک بار برگزار می شود. دو ماه.”

وی افزود: تاکید شد که موضوع کاهش 49 درصدی تلفات تصادفات در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد و در برنامه های سال آینده دولت لحاظ شود.

این مقام انتظامی در جلسه دیروز شورای عالی ایمنی ترافیک و ترافیک با اشاره به پیش بینی بودجه 5 هزار میلیارد تنی برای تعمیر نقاط داغ شهری و جاده ای گفت: کیفیت و ایمنی کالاهای تولید داخل و … خودروهای وارداتی باید بسیار حساس باشند و گفتند کاملا از این موضوع حمایت می‌کنند، بنابراین پلیس باید خط قرمز خودروسازان را در خصوص ایمنی خودرو اعلام کند، در صورت رعایت کامل از آنها حمایت می‌کنیم و موانع تولید آنها را برطرف می‌کنیم. اگر نیاز به تحویل خودروهای ناایمن به مردم داشته باشند، قطعا توقف کرده و از شماره گذاری آنها خودداری می کنیم.

بیشتر بخوانید  ببینید | کلیپ رونمایی از احسان حاج‌صفی در آ.اک یونان

هادیان فر ادامه داد: رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به اینکه در تولید خودرو داخلی کمیت مهم نیست، بلکه کیفیت مهم است، گفت: باید به وزارت صمت اطلاع رسانی شود تا به کیفیت خودرو بیشتر از کمیت توجه کند و تولید را افزایش دهد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به سفرهای نوروزی گفت: پیش بینی همه دستگاه ها حکایت از افزایش 30 تا 35 درصدی ترافیک در ایام نوروز دارد.

وی در خصوص خط قرمزهای پلیس راهور در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در این ایام قطعا با رانندگان متخلف به تخلفات حادثه ساز برخورد خواهیم کرد و دستور توقیف از یک ساعت تا 72 ساعت در دستور کار ما است که اگر نتیجه آن باشد. منفی یا در صورت تصادف ماشینش تا پایان تعطیلات در پارکینگ متوقف می شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه وزارت کشور مقرر شد سرعت جاده ها 10 کیلومتر کاهش یابد و اولویت اول ما در آن ناوگان وسایل نقلیه باری و مسافری است. آنها نیز در جریان این موضوع قرار خواهند گرفت.»

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و مسافران در جاده های کشور الزامی و قانونی است، گفت: به همکاران خود اعلام کردیم به دلیل نبستن کمربند ایمنی، قانون را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه شرایط جوی در برخی نقاط ناپایدار خواهد بود، گفت: در برخی از مناطق کوهستانی مه، باران و برف پیش بینی می شود لذا هموطنان با احتیاط و تجهیزات ایمنی رانندگی کرده و به توصیه های پلیس توجه کنند.

بیشتر بخوانید  دلایل مختلفی برای قطع برق وجود دارد / مسئولان باید به فکر تولید باشند و مردم باید به فکر کاهش مصرف برق باشند

یک مقام انتظامی با بیان اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد، گفت: بیشترین تصادفات در ایام نوروز از ساعت 16 تا 20 رخ می دهد.

هادیجانفر با یادآوری اینکه قانون می گوید خودروها با تخلف بیش از یک میلیون تومان توقیف می شوند، تصریح کرد: دارندگان وسایل نقلیه باید جریمه رانندگی را پرداخت کنند تا مشمول توقیف نشوند.

وی افزود: اما در ایام نوروز اعلام کردیم که خودروهای دارای خانواده حتی با بیش از سه میلیون جریمه توقیف نشود. در ازای این کمک پلیس، از این گونه رانندگان انتظار داریم با سرعت مطمئنه و احتیاط رانندگی کنند.»

یک مقام انتظامی با پیش بینی تردد در برخی مناطق در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در این موارد آستانه تحمل راننده باید بالا باشد و صبور باشند. پلیس در تلاش است تا حد امکان از ترافیک جلوگیری کند و مسیر باید هموار باشد. “

رئیس پلیس راهور توقیف خودروها در ایام نوروز را موضوع رانندگان متخلف دانست و گفت: سرعت، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و استفاده از حاشیه کثیف جاده خط قرمز پلیس راهور است.

وی در خصوص خرابی های دو روز گذشته در محور چالوس و رانش زمین گفت: مردم عزیز در سازمان راهداری با جدیت در حال تعمیر معابر هستیم اما احتمالاً آن مسیر قدیمی رفت و برگشت را نخواهیم داشت. جاده جایگزین تونل البرز: «از 6 کیلومتر استفاده خواهیم کرد، مسیر رفت و برگشت هم در حال حاضر مسدود است، اما در صورت بازگشایی احتمالاً از خط امن جاده قدیم برمی گردیم.

یک مقام انتظامی همچنین گفت: سازمان راهداری در تلاش است در ترمیم جاده هراز تا پایان امشب راه را بازگشایی کند، همچنین تمام تلاش ما بر این است که در ایام نوروز حداقل محدودیت را در جاده های یک طرفه اعمال کنیم اما به دلیل در شرایط، برخی از جاده ها، به ویژه بزرگراه ها، اجتناب ناپذیر است. در بالا به سمت شمال حرکت کنید تا یک طرفه باشد و در بالای دیگر می توانیم دو مسیر را به عنوان شریان نگه داریم و در صورت حاد یا خاص بودن شرایط یک طرفه خواهد بود. راه./ فشار می دهم

بیشتر بخوانید  دستگیری یک جاعل با لیسانس و فوق لیسانس از یک دانشگاه معروف


دیدگاهتان را بنویسید