لحظه بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین پس از درخواست کمک به کشور


بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور، پرواز ویژه IR3512 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از لهستان حامل ایرانیان مقیم اوکراین ساعت 7:09 صبح امروز سه شنبه 10 اسفندماه در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست.

داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان روز گذشته در خصوص نظارت بر این دانشجویان گفت: پس از نظارت سازمان امور دانشجویان، وزارت امور خارجه اطمینان داد که این دانشجویان در حال حاضر کاملا سالم و سالم هستند. به داخل زمین موکول خواهد شد.

وی گفت: به همین منظور وزارت امور خارجه برای دانشجویانی که قصد بازگشت به کشور را دارند سامانه ای طراحی کرده است تا از مسیرهای امن ثبت شده به کشور بازگردند.


دانشجویان ایرانی برگشتند

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به انتقال باقیمانده تحصیلی دانشجویان داوطلب از دانشگاه های اوکراین به دانشگاه های داخلی گفت: از دانشگاه محل تحصیل فعلی به دانشگاه های هم سطح کشور.

داداش پور ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموزان ایرانی مقیم اوکراین پس از فارغ التحصیلی از سایر رشته ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس قوانین و مقررات وزارت آموزش و پرورش، مدارک تحصیلی دانش آموزان مقیم اوکراین در صورت وجود دو شرط مورد ارزیابی قرار می گیرد. تحصیل در دانشگاه های معتبر و اقامت در کنار داوطلبان برای مدت معین بر اساس مدرک دیپلم از شرایط لازم برای ارزیابی مدارک تحصیلی خواهد بود.


بازگشت دانشجویان از اوکراین

وی افزود: در همین راستا تمامی دانشجویانی که با ویزای تحصیلی در اوکراین تحصیل می کنند، می توانند در بازگشت به کشور به مدت چهار ماه اقامت داشته باشند و در صورت ادامه این وضعیت، این مدت به سه ماه قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار، یورو و سایر ارزها

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید