بعضی ها وقتی گرسنه اند عدالت می خواهند و بعد از سیر شدن آزادی می خواهند!


حسن رحیم پورازگدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل گفت: تحول دانش آموزی بیانگر موضوع تمرکز و مسئولیت است که به معنای مسئولیت، عدالت و مسئولیت است. اخلاق در مورد اخلاق حکومتی و تغییر در دانشجو و تغییرات اجتماعی بر مسئولیت دانشجو در قبال خود و مسئولیت دانشگاه ها و سازمان های فعال در جامعه در قبال رشد اجتماعی.

وی افزود: تحول و خودسازی دانش آموز اولین نکته ای است که باید به آن توجه کرد چرا که دانش آموزان بی سواد نمی توانند اثرگذار باشند و الگو و راهنمای دیگران نخواهند بود و هرکس توانمند باشد می تواند اصلاح طلب باشد.

رحیم پورازغدی خاطرنشان کرد: تحول اجتماعی به معنای تسلیم نشدن، قوی و محکم بودن و همرنگ اجتماع نبودن است. ایشان در حوزه سبک زندگی و کار نیز نکته دوم را نارضایتی و رفع نقاط ضعف و رفع ایرادات ذکر کردند، زیرا اسلام پویا است و عقب‌نشینی را جایز نمی‌داند. ما باید مدام به فکر پیشرفت علمی و عملی باشیم و برای جان خود می جنگیم تا مجاهدین بازنشسته نشوند، یعنی مرخصی نداریم، اما می توانیم مرخصی موقت داشته باشیم.

رحیم پورازغدی: بعضی ها در گرسنگی عدالت می خواهند و اگر سیر شوند آزادی می خواهند.

وی گفت: باید خودسازی داشته باشیم زیرا همان فعالیت دینی و علمی است و لایه به لایه عمیق تر و عمیق تر می شود بنابراین ما راضی به تحول به خصوص دانشجویی نیستیم. ما باید همیشه در راس باشیم و طمع روحی و فکری داشته باشیم و خوبی خود را مشروط به خیر و صلاح دیگران نکنیم و همچنین علت اشتباهات خود را به وضعیت فعلی که نادرست است نسبت ندهیم.

بیشتر بخوانید  ۹ باب مسکن به مددجویان کمیته امداد امام (ره) سلماس واگذار شد

ازغدی گفت: انسان ها در همه زمان ها سه دسته هستند، عده ای آگاه هستند و شما روح خدا را در آنها می بینید. برخی دانشمند نیستند، اما دانش آموزان خوبی هستند. برخی عقلانی زندگی نمی کنند و فقط غریزی هستند و تفاوتی با حیوانات ندارند و از پایین ترین طبقه بشریت هستند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در بحث عدالت و حکومت عادل گفتن آسان است اما عمل به آن فوق العاده سخت است. در واقع عده ای در گرسنگی خواهان عدالت هستند و اگر سیر شوند آزادی و توسعه می خواهند.

دیدگاهتان را بنویسید