تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا



به گزارش شمانیوز، مدیرعامل آلومینا ایران در گفت وگویی با بیان اینکه شرکت متبوعش امسال دو محصول آلومینا و هیدرات را در بورس کالا عرضه کرد، گفت: پیش از این شرکت به صورت قراردادی فروخته می شد اما با ورود به بورس. به بحث نقدینگی کمک کرد. ”و منجر به داشتن یک برنامه نقدینگی شفاف شد.

زارع ادامه داد: با توجه به قوانین خاصی که وجود دارد، خرید محصولات در بورس کالا علاوه بر تامین مالی مناسب، باعث شفاف‌تر شدن برنامه تامین نقدینگی شرکت‌ها می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند برنامه مالی مشخصی تدوین و داشته باشند.

زارع گفت: پیشنهاد می‌شود بورس کالا ابزارهای جدید مالی را تقویت کند و راه‌های جدیدی برای فروش و تامین نقدینگی برای خریداران و فروشندگان در نظر گرفته و ایجاد کند.

به گفته مدیرکل آلومینا ایران، بورس کالا با ابزارهای مالی که می تواند تعریف و توسعه دهد، می تواند فضای کالایی را بهبود بخشد. زیرا بورس کشورهای توسعه یافته از ابزارهای مالی مختلف به اشکال گوناگون بهره می برند و با توسعه آنها شرایط مساعدی را برای صنایع و رونق کالا یا تامین مالی آنها فراهم می کنند.

جاره تاکید کرد: یکی دیگر از پیشنهادها برای ارتقای جایگاه بورس کالا، فرهنگ سازی است چرا که هنوز فرهنگ خوبی در کشور برای استفاده از ابزارهای نوین مالی وجود ندارد.

وی در خاتمه گفت: ابزارهای مالی جدید با توجه به ساختار پوشش ریسکی که دارند، می‌توانند در اطراف خود توسعه پیدا کنند، مانند بحران روسیه و اوکراین که بازار کالا را تحت تأثیر قرار داد و خریداران و فروشندگان را بدبین و بزرگ کرد. کمک به امنیت و برنامه ریزی است و به همین دلیل از توسعه ابزارهای مالی در بورس کالا استقبال می کنیم

بیشتر بخوانید  کاهش سن مصرف دخانیات افزایش وحشتناک / کنترل نشده سرطان در دو دهه آینده است!

دیدگاهتان را بنویسید