مهارتهای بازاریابی بر وفاداری مشتریان



به گزارش شمانیوز، این شرکت با توجه به اهمیت مزایای علم کاربردی، مقاله ای با عنوان «مهارت های بازاریابی بر وفاداری مشتریان» نوشته حسن یاری پور، همکار بیمه تعاون شعبه غرب در هشتمین بررسی را مطالعه کرد.

ایاری پور در این مقاله بیان می‌کند که «امروزه اکثر شرکت‌های بیمه به دلیل تغییرات سریع در موقعیت‌های رقابتی و شرایط بازار، جذب و حفظ مشتریان تجاری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند، زیرا بی‌شک بهترین راه برای افزایش تداوم است. از سودآوری آنها.” «شرکت‌های بیمه تلاش می‌کنند تا استراتژی‌هایی را برای بهبود مستمر روابط خود با بیمه‌گران طراحی و اجرا کنند تا از تداوم روابط با مشتریان اطمینان حاصل کنند.

او ادامه می‌دهد که «معروف‌ترین تعریف وفاداری به تعریف جاکوبی و کینز در سال 1971 از وفاداری، سوگیری برند و واکنش رفتاری در طول زمان برمی‌گردد که فرد یک برند را به برندهای دیگر ترجیح می‌دهد.» به عبارت دیگر، وفاداری به برند. یکی از دغدغه های اصلی در دنیای رقابتی امروز در بین شرکت های بیمه است زیرا می تواند منجر به بهره وری بالا شود. معمولاً در ادبیات وفاداری مشتری سه نوع دیدگاه وجود دارد: وفاداری نگرش، وفاداری رفتاری و وفاداری ترکیبی (اسکندری و هریس، 1396؛ صمدی و همکاران، 1393؛ ستوده و همکاران، 1393). مک آلکاندر و جورجیا (2016) استدلال می کنند که یک رابطه بزرگ و یکپارچه با مشتریان می تواند زمینه ای برای وفاداری آنها فراهم کند، اگر این رابطه در سطح مناسبی برقرار شود و مشتریان ارزش این رابطه و تأثیر مثبت کیفیت آن را درک کنند، وفاداری به آنها تامو je. افراد وفادار در جوامع و شبکه های اجتماعی با مشاوره دادن به یکدیگر به ارتقای برند کمک می کنند، این فرآیند یکی از ثمرات وفاداری مشتریان در جوامع است. برنده شدن در دنیای رقابت امروزی مستلزم استراتژی بازاریابی مناسب و وفاداری مشتری است. هنگامی که روابط با مشتری کیفیت خوبی داشته باشد، مشتریان به فروشنده اعتماد می کنند و از رابطه با او احساس رضایت می کنند، که می تواند از طریق ارتباط با مهارت ها یا فعالیت های بازاریابی نیز به دست آید (حسن، 2019؛ سوبائو بوسانی و همکاران، 2019). برخی از مشکلات ناشی از این واقعیت است که بسیاری از شرکت ها مهارت های بازاریابی یا بازاریابی در زمینه فعالیت خود را به خوبی نمی دانند. زیرا برخی از شرکت ها بر این باورند که تنها تولید و ارائه خدمات حتی با کیفیت کافی است، اما بسیاری از محققین آن را آغاز کار می دانند و معتقدند بدون بازاریابی خوب و سودآور نمی توان به شرکت و اهداف آن دست یافت. یافت شد (اسکندری و هریس، 1396).

بیشتر بخوانید  احکام اعضای جدید ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ابلاغ شد

یکی از همکاران بیمه تعاون غرب می گوید: در سال های اخیر شرکت های مختلف از شرکت های نوپا گرفته تا شرکت های فراملی به اهمیت رضایت مشتری پی برده اند. همه آنها می دانند که حفظ مشتریان فعلی مقرون به صرفه تر از جذب مشتریان جدید است، بنابراین واحدهای بازاریابی از صرف زمان و هزینه برای تبلیغات بیهوده خودداری کرده اند و توجه خود را به تکنیک های حفظ مشتری و رضایت مشتری معطوف کرده اند. امروزه این امر به قدری مهم است که برای شرکت‌هایی که در بخش خدمات عمومی فعالیت می‌کنند، رضایت و حفظ مشتری به عاملی تعیین‌کننده در میزان موفقیت آنها تبدیل شده است. اما باید در نظر داشته باشید که اگر نتوانید چیزی را اندازه گیری کنید، نمی توانید تیم را کنترل و مدیریت کنید.

وی همچنین بر این باور است که «امروزه اکثر شرکت‌های بیمه اعم از کوچک و بزرگ، خصوصی و دولتی به دلیل تغییرات سریع در موقعیت‌های رقابتی و شرایط بازار، جذب و حفظ مشتریان تجاری را در رأس برنامه‌های خود قرار می‌دهند، زیرا بدون شک بهترین راه افزایش است. و سودآوری را حفظ کند. شرکت های بیمه به منظور اطمینان از تداوم روابط با مشتریان (بیمه گران) تلاش می کنند تا استراتژی هایی را طراحی و اجرا کنند که به طور مستمر روابط خود را با مشتریان (بیمه گران) بهبود بخشد. بنابراین، شرکت‌های بیمه باید بر نیازهای مشتری تمرکز کنند و محیطی را فراهم کنند که بر رضایت مشتری متمرکز باشد.

جری پور گفت: امروزه شرکت هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف به سمت حفظ مشتریان و کسب وفاداری آنها حرکت می کنند، زیرا اکثر بازارها در مرحله بلوغ هستند، رقابت رو به رشد است و هزینه های جذب مشتریان جدید نیز رو به افزایش است. در حال حاضر بیمه به عنوان یک ابزار اقتصادی تبدیل به یک صنعت برجسته در کشور شده است که به اقشار مختلف جامعه خدمات ارائه می دهد. بیمه در تقویت بنیه اقتصادی جامعه و ایجاد امنیت و اعتماد در جامعه نقش اساسی دارد و زمینه را برای گسترش فعالیت های تولیدی و خدماتی فراهم می کند. به گزارش سیگما، ضریب نفوذ بیمه ایران در سال 1396 معادل 1.65 درصد برآورد شده است. همچنین ضریب نفوذ بیمه در بیمه های عمر و غیرزندگی در ایران به ترتیب 1.52 و 0.13 درصد گزارش شد که ایران را بر اساس نرخ برآورد شده در رتبه 66 جهان و شانزدهم آسیا قرار داد. ضریب نفوذ در ایران با میانگین جهانی تفاوت قابل توجهی دارد و اگرچه میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا همزمان با رکود جهانی کاهش یافت، اما ضریب نفوذ بیمه در کشور روندی صعودی داشت. با وجود کاهش شکاف بین ضریب نفوذ بیمه در کشور و جهان، این تفاوت همچنان قابل توجه است و شایان ذکر است که این تفاوت در بیمه های عمر بسیار بیشتر است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد شرکت های بیمه روز به روز در حال افزایش است، حفظ مشتری مهمترین موضوع برای شرکت ها است زیرا هر شرکتی در تلاش است تا مشتریان شرکت های رقیب را جذب کند.

بیشتر بخوانید  شماره 4 راموس به آلابا رسید

«این نظرسنجی نشان داد که 62 درصد از سازمان‌های ناموفق وفاداری مشتری را مؤثر نمی‌دانند. وی گفت: اکنون با تغییر بستر رقابتی و اجتماعی برای شرکت ها، مشتری است که بر بازارها و بهتر بگوییم بازار مسلط است. امروز متعلق به مشتری است. در نتیجه، مدیران باید در رفتار و عملکرد رقابتی خود تجدید نظر کنند. سازمان‌های پاسخ‌گو، تلاش‌های سازمان را برای جلب رضایت مشتری تسهیل می‌کنند و مؤلفه‌های کیفیت خدمات، زمان، نوآوری خدمات، قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری در چنین سازمان‌هایی کلیدی هستند.

روابط عمومی تعاونی بیمه

دیدگاهتان را بنویسید