قیمت نفت افزایش یافت | قیمت نفت امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت برنت در سال 2022 را از 98 دلار به 135 دلار و چشم انداز سال 2023 را از 105 دلار به 115 دلار در هر بشکه افزایش داد.

بانک سرمایه گذاری آمریکا در یادداشتی اعلام کرد: بیش از نیمی از نفت روسیه هنوز برای تحویل در ماه مارس فروخته نشده است و در صورت ادامه این وضعیت، صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در دریا سه میلیون بشکه در روز کاهش می یابد. . این پنجمین توقف عمده صادرات در یک ماه پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را اعلام کرد، اما بسیاری از خریداران پیش از این از ترس تحریم های غیرمستقیم از خرید نفت روسیه اجتناب کرده بودند. روسیه بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و روزانه حدود هفت میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی صادر می کند.

گلدمن ساکس گفت که تحمل چنین شوکی در کوتاه مدت به کمک ذخایر استراتژیک جهانی، اعضای بزرگ اوپک، ایران و قیمت های بالاتر برای کاهش هزینه ها نیاز دارد.

بارکلیس هک گفت که توقف صادرات نفت دریایی روسیه در بدترین سناریو ممکن است قیمت‌ها را به بالای 200 دلار در هر بشکه برساند، اما این بانک پیش‌بینی قیمت نفت برنت برای سال 2022 را اصلاح نکرد و گفت که وضعیت “بسیار نامشخص” است.

بیشتر بخوانید  رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد: انجام آزمایشی برای نهضت سوادآموزی در لرستان

شرکت مشاوره نروژی رستاد انرژی اعلام کرد در صورت ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط اروپا و آمریکا، قیمت نفت برنت تا 200 دلار افزایش می یابد. جراد ریستاد از این شرکت می گوید: «قیمت نفت ممکن است سطح قبل از جنگ را دو برابر کند، اما بدتر از تحریم نفتی سال 1973 نخواهد بود که قیمت ها را سه برابر کرد.

تحلیلگران Ristad Energi می گویند که برآورد قیمت 200 دلاری بر این فرض استوار است که تحریم های غرب حدود چهار میلیون بشکه نفت روسیه را در روز از بازار جهانی حذف خواهد کرد.

به گزارش رویترز، ریستاد هفته گذشته پیش بینی کرد که نفت برنت به دلیل کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات روسیه در نتیجه تحریم های مالی و اقدامات خودسرانه شرکت های انرژی، به بالای 130 دلار در هر بشکه برسد.


دیدگاهتان را بنویسید