گزارش هواشناسی 17 اسفند 1400 / بارش شدید باران در این 4 استان



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی از وزش باد، باران، رعد و برق و رعد و برق در برخی نقاط کشور و همچنین ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد. فردا (7 مارس).

صادق ضیائیان وی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور اظهار داشت: روز سه شنبه (15 اسفند) در شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارندگی گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در جنوب شمال غرب گاهی اوقات. در سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی و ارتفاعات البرز بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: بیشترین بارندگی روز سه شنبه (15 اسفند) در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی ادامه داد: این سامانه بارشی از صبح روز چهارشنبه (18 اسفند) فعالیت خود را متوقف می کند و بعد از ظهر امروز سامانه دیگری از شمال غرب و استان های شمال وارد کشور می شود. دامنه ها و ارتفاعات غربی، غربی و جنوبی البرز موجب بارش باران، وزش باد شدید و در نقاط مرتفع و سردسیر برف خواهد شد.

وی افزود: این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 اسفند) در طول این مناطق در سواحل غربی دریای خزر، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش هایی از شمال شرق کشور به فعالیت خود ادامه می دهد. “

به گفته ضیائیان، روز شنبه (21 اسفند) در استان های ساحلی خزر بارش باران و در مناطقی از شمال غرب، شرق و جنوب کشور پراکنده می شود.

بیشتر بخوانید  تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر هراز ممنوع است

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی همچنین با اشاره به وضعیت جوی تهران در دو روز آینده بیان کرد: بیشینه دما ۱۶ و برای روز پنجشنبه (۲۰ اسفند) متغیر تا ابری و گاهی بارانی خواهد بود. احتمال رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (15 و 18 اسفند) بندرعباس با دمای 28 درجه سانتیگراد و تبریز با دمای 6- و یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید