زمان ثبت نام تکمیلی برای سفر نوروزی عراق اعلام شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حدود 41 هزار نفر برای سفر نوروزی در عراق درخواست داده اند که از این تعداد 26 هزار نفر برای سفر هوایی و 15 هزار نفر دیگر برای سفر زمینی درخواست داده اند. با این حال رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ظرفیت نیمی از 13 هزار هواپیمای ثبت نام شده فراهم شده است.

سید صادق حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در صورت ایجاد ظرفیت جدید، تعداد بیشتری از زائران اعزام می شوند، اظهار داشت: در صورت ایجاد ظرفیت جدید، زائران بیشتری اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه هنوز تاریخ آغاز سفر زمینی به عتبات عالیات اعلام نشده است خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اعزام کاروان نوروزی به عراق با هشت ایستگاه هوایی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، داوطلبانی که قبلا برای زیارت نوروزی ثبت نام کرده اند، می توانند فردا (سه شنبه 17 اسفندماه) ثبت نام خود را تکمیل کنند و افرادی که عوارض را پرداخت نکنند، در مدت زمان اعلام شده امکان تردد ندارند. ضرب الاجل.

اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به مفاد دستورالعمل لغو محدودیت های کرونا در این کشور، آخرین تصمیمات و اقدامات عربستان را برای زائران عمره تشریح کرد. عربستان سعودی منتشر کرده، اما تحرکات و اطلاعات میدانی حاکی از آن است که کشور میزبان خود را برای حج آماده می کند، اما میزان سهمیه ای که به کشورهای اسلامی اختصاص می یابد، مشخص نیست.

بیشتر بخوانید  عکس شهاب حسینی در کنار یک زن در آمریکا جنجالی شده است

حجه الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با توجه به زمان محدود باقی مانده تا حج آینده و عدم دعوت حجاج، خواستار اقدامات لازم و سناریوهای احتمالی برای اعزام زائران ایرانی شد. کشور میزبان. برای امضای قرارداد با کشورهای اسلامی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید