معرفی بهترین فیلم های اکران نوروز 1401


پس از نزدیک به دو سال رکود و سرما در سینماها به دلیل گسترش تاج، پاییز امسال پس از واکسیناسیون سراسری و کاهش خطر بیماری درهای سینما به روی عموم باز شد. بازگشایی سینماها و استقبال مردم از فیلم های اکران شده باعث بازگشت رونق و گرما به سینماها شده است و بسیاری از تهیه کنندگان و فیلمسازانی که آثارشان در دو سال گذشته روی اکران مانده است به نمایش آثار و اکران خود تشویق شده اند. . سینماها

بهترین فیلم های نوروز 1401 را به شما معرفی می کنیم

پس از گذراندن فصل پر رونق و موفقیت آمیز انتشارات، اکنون به فصل بهار و انتشارات نوروزی نزدیک می شویم که با توجه به همزمانی با عید نوروز فرصت بسیار خوبی برای ارائه آثار است. به همین دلیل سینماگران و سرمایه گذاران سینما در این دوره تمایل بیشتری به نمایش آثار خود دارند و در نتیجه تقاضای زیادی برای فیلم هایی که در این فصل به نمایش در می آیند وجود دارد. از میان درخواست های ارائه شده به این شورا، شورای صنفی بازی ها با توجه به ظرفیت نمایش در کشور، مجموعه ای از آثار را برای اکران نوروزی که از 18 اسفندماه آغاز می شود، انتخاب می کند. عناصر زیادی در انتخاب این آثار گنجانده شده است که یکی از نکات مهم و تاثیرگذار موفقیت و درخشش فیلم در جشنواره فیلم فجر است. معمولاً اولویت با آثاری است که در جشنواره فجر همان سال مورد انتقاد یا استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

اکران نوروزی سال 1401 نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیشتر فیلم های فهرست اکران از جمله آثار مطرح شده در جشنواره فیلم فجر امسال بوده و حضور موفقی داشته اند. از جمله این آثار می توان به فیلم های «چمن»، «وضعیت مهدی»، «مرد بازنده» اشاره کرد. همچنین فیلم «صفر دای» اثر دیگری است که نام آن در فهرست نسخه های نوروزی 1401 آمده است. این فیلم در بخش سودا سیمرغ در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در چند رشته موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد. در زیر بهترین فیلم های منتشر شده در نوروز 1401 را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید  مسی اولین ماه آینده را ادامه خواهد داد

فیلم “روز صفر”

فیلم صفر دای این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ملکان در سال 1398 با بهرام توکلی نویسندگی می کند.این فیلم دارای تریلر و مضمون اکشن است و داستان آن برگرفته از داستان زندگی عبدالمالک ریگی و نحوه دستگیری وی توسط ماموران امنیتی است.

در این فیلم امیر جدیدی در نقش یک مامور اطلاعات ظاهر می شود که وظیفه یافتن و دستگیری عبدالمالک ریگی با بازی ساعد سهیلی را بر عهده دارد. بازی امیر جدیدی در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و یکی از بهترین بازی های او محسوب می شود.

فیلم مرتع.

یکی از دستاوردهایی که در جشنواره فیلم فجر امسال درخشید، فیلم Meadov به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان. این فیلم در کنار «وضعیت مهدی» و «آخرین برف» توانست رکورددار بیشترین نامزدی در بخش‌های مختلف جشنواره شود و در نهایت سیمرغ بلورین با این پیروزی بهترین فیلمنامه را به ارمغان آورد. کاظم دانشی.

دانشی در اولین تجربه کارگردانی خود به موضوعی داغ پرداخت که برگرفته از چندین پرونده قضایی واقعی بود. داستان فیلم «مرتع» درباره بازپرس یکی از مراجع قضایی با بازی پژمان جمشیدی است که در طول یک روز درگیر چند پرونده موازی است. جمشیدی در این فیلم نقش متفاوتی را ایفا کرد و توانست بررسی جدی ای را به نمایش بگذارد که بر اساس اصولی است که برای خود دارد و تاوانش را هم می دهد.

بهترین فیلم های نوروز 1401 را به شما معرفی می کنیم

در این فیلم علاوه بر پیمان یمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیجانی، صدف اسپهبدی، مهدی زمین پرداز، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، محمد معتضدی، رویا جاویدنیا، عرفان ناصری، ترلان پروانه و… به ایفای نقش پرداختند. یکی از محاسن فیلم «میدرو» با فیلمنامه خوب و منسجم، بازی روان و متقاعد کننده بازیگری است.

بیشتر بخوانید  جهیزیه 114 جوان روسی در لرستان / زوجینی که در دهه استان خوش شانس به خانه بازگشتند + فیلم - اخبار لرستان - اخبار استانهای تسنیم

مرد بازنده

فیلم «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان کارگردانی پرکار و فعال است که به تجربه گرایی و خلق آثاری در ژانرها و سبک های مختلف علاقه نشان داده است. او با فیلم نیمه مستند «ایستاده در غبار» حضور خود در عرصه سینما را به طور جدی تجربه کرد، در قالب و روایت در «شیشلیک» که عناصر طنز داشت، این چرخش بیش از پیش نمایان می شد.

مهدویان در «مرد بازنده» نیز به ژانر جدیدی روی آورد و این بار در فیلمی با فضای جنایی-معمایی شبیه به فیلم های پلیسی نوآر تلاش کرد. او در این فیلم داستان کارآگاهی با بازی جواد عزتی را روایت می کند که مسئولیت رسیدگی به یک پرونده جنایی را بر عهده دارد. هرچه در این پرونده جلوتر می رود، قضیه پیچیده تر می شود و پیچیده تر می شود تا جایی که این قضیه روی زندگی شخصی او نیز تأثیر می گذارد.

فیلم «مرد بازنده» را می توان دنباله ای بر سریال موفق و پرمخاطب مهدویان «زخم کاری» دانست که در انتخاب بازیگران و چینش عناصر داستان از همین فرمول پیروی می کرد. مهدویان هوشمندانه نبض مخاطب خود را می شناسد و شاید یکی از دلایل استقبال مخاطبان از این فیلم در همین شماره باشد به گونه ای که خرید بلیط فیلم مرد بلیط در جشنواره فیلم فجر تقاضا برای سامانه های آنلاین فروش بلیت مانند سینماتیکت در ابتدای بلیت فروشی بسیار زیاد بود و به سرعت بلیت ها از بین رفت.

❌ سلب مسئولیت: تیم روزانه هیچ نقشی در تهیه محتوای اعلام شده و محتوای تبلیغاتی آن ندارد و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید