فرهاد مجیدی کلاه نویی/ استقلال را دوباره به خواب برد 2



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، تیم های استقلال و گل گهر امروز (یکشنبه) در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی های پایتخت به پایان رسید. گل های استقلال را جامگا در دقایق 48 + 3 و 88 و گل گهر را تبریزی در دقیقه 58 به ثمر رساندند.

با این نتیجه استقلال 51 امتیازی شد و جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت کرد. گل گهر نیز با 32 امتیاز پنجم شد. فرهاد مجیدی با این برد علاوه بر حفظ بردهای پیاپی مقابل کالانوی، رکورد 21 هفته شکست ناپذیری سپاهان را نیز به نام خود ثبت کرد.

نیمه اول

گل گهر بازی را در اختیار داشت و در نیمه اول صاحب توپ شد اما شاگردان فرهاد مجیدی با ضد حملات موقعیت خطرناک تری را ایجاد کردند.

پس از از دست دادن موقعیت استنلی کیروس در نیمه اول بازی، استقلال اولین موقعیت خطرناک بازی را با حرکت انفرادی آمانوف در دقیقه 17 ایجاد کرد. در این صحنه آمانوف حدود 40 متر با توپ راه رفت و از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه فروزان شوت زد که گل گُهارا دروازه بان به کرنر فرستاد.

دقایقی بعد اشتباه مدافع گل گهر باعث شد جامگا توپ ربایی کند و خود را در کنار حسین زاده و زسته در موقعیت گلزنی قرار دهد. در این شرایط جامگا توپ را در اختیار حسین زاده قرار داد و این بازیکن توپ را برای تیرک دروازه کاشت، اما ضربه مهاجم بلندپایه استقلال کیفیت لازم را نداشت و به مدافع گل گهر برخورد کرد.

بیشتر بخوانید  صدای انفجار در خالد آباد نطنز ارزیابی سامانه پدافندی بود

گل گهر در دقایق پایانی بازی پنالتی گرفت اما ضربه فنی سعید صادقی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و تبدیل به گل نشد. البته این پایان کار نبود و در دقیقه 3+45 استقلالی ها روی نفوذ جامگا یک پنالتی به ثمر رساندند که جامگا را تبدیل به گل کرد. ضربه جامگه ابتدا توسط فروزان مهار شد اما مهاجم استقلال توپ را به ریباند تبدیل کرد.

به جز این موقعیت ها، موقعیت خطرناک دیگری در نیمه اول وجود نداشت و تنها بازی خانگی گل گهر با درگیری های متعدد بازیکنان در میانه زمین مشاهده شد.

نیمه دوم

دو تیم در نیمه دوم بسیار تهاجمی تر از نیمه اول بازی کردند و موقعیت های خوبی برای گلزنی ایجاد کردند. در این نیمه نیز مانند نیمه اول، گل گهر توپ و میدان بیشتری داشت.

در دقیقه 48 سعید مهری بازیکن استقلال در میانه راه پاس محسن فروزان را گرفت و بلافاصله شروع به شوتزنی کرد اما فروزان خیلی سریع واکنش نشان داد و مانع از باز شدن دروازه گل گهر شد.

هر دو تیم به ایجاد موقعیت های متعدد نیمه قطبی روی دروازه ادامه دادند تا اینکه در دقیقه 58 در نهایت تاثیرات متعدد سعید صادقی جواب داد. این بازیکن در حالی که چند بازیکن استقلال را در جناح چپ می گرفت، با یک پاس بیرونی توپ را برای مرتضی تبریزی کاشت و این بازیکن با یک ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را برای گل تساوی باز کرد. تبریزی که از تیم سابقش گلایه داشت، حال خوشی نداشت.

بعد از مساوی شدن بازی استقلال توپ و میدان بیشتری در اختیار داشت و موقعیت های متعددی را برای دروازه گل گهر ایجاد کرد اما هیچ کدام به گل نرسیدند.

بیشتر بخوانید  فرماندار گناوه: زلزله امروز خسارتی نداشته است

در دقیقه 69 گل گهر با نفوذ مرتضی تبریزی صاحب یک ضد حمله شد و پاس این بازیکن به سعید صادقی اضافه کرد اما ضربه صادقی با هوشیاری حسینی مهار شد تا خطر از کنار استقلالی ها عبور کند.

در دقیقه 85 شوت سعید مهری در میانه میدان به علیزاده بازیکن گل گهر درون محوطه جریمه برخورد کرد. بیان حیدری ابتدا ضربه پنالتی را نگرفت اما پس از مشورت با داور، نقطه سفید را نشان داد.

پس از اعلام پنالتی، جنجال زیادی در حاشیه به راه افتاد و نیمکت دو تیم به قدری عصبانی شد که فرهاد مجیدی و فرزاد مجیدی را کنار گذاشتند. امیر گله وانی هم از داور کارت زرد گرفت.

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان کوین جامگا به راحتی پنالتی را متوجه شد و پیروزی را برای استقلال به ارمغان آورد.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر (سعید مهری، دقیقه 46)، روزبه چشمی، عارف غلامی، صالح حردانی (وریا غفوری، 70 دقیقه)، مهدی مهدی پور، عزیزبک امانوف (سبحان خاقانی، دقیقه 56)، 56 دقیقه سلمان. (ارسلان مطهری، دقیقه 70)، کوین جامگا و رودی زستد (آرمان رمضانی، دقیقه 70).

گلگهرا: محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علی اصغر عاشوری (امین قاسمی نژاد، دقیقه 77)، مهدی تیکدری (دقیقه بهنام برزای، 63)، میلاد زکی پور (شائیان مصلح، دقیقه 62)، سعید صادقی (دقیقه رضاعلی، تبریزال) شکاری، دقیقه 77)، کیروش استنلی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید