محدودیت شدید سفر از ایران به فرانسه با کارت واکسن



به گزارش ایسنا، اگرچه فرانسه مرزهای خود را به روی گردشگران و مسافران خارجی باز کرده و اخیراً “کارت واکسن کووید” را با آزمایش PCR جایگزین کرده است، اما همچنان مقررات سختگیرانه خود را دارد که سفر به این کشور را برای همه در دسترس قرار می‌دهد. او نمی دهد. فرانسه پیش از این تصمیم خود را مبنی بر پذیرش مسافران واکسینه شده بر اساس تصمیم آژانس دارویی اروپا قرار داده است.

این کشور عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر به پنج گروه اجازه ورود و سفر به فرانسه را می دهد:

دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا / ایسلند / نروژ / سوئیس / انگلستان.

ساکنان اتحادیه اروپا / ایسلند / نروژ / سوئیس / انگلستان.

دارندگان ویزای معتبر نوع D از فرانسه و منطقه شینگن.

افراد دارای ویزای معتبر نوع C در فرانسه، کانادا یا پاسپورت آمریکایی، مشروط بر اینکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون باشد که 28 روز پس از دوز دوم واکسن جانسون یا هفت روز پس از دوز دوم واکسن فایزر / مدرنا / آسترازنکا باشد. (ویزای نوع C فرانسه با عبارت Famille de Francais بدون کارت واکسیناسیون ممنوعیتی برای ورود به کشور ندارد.)

دارندگان ویزای معتبر شینگن نوع C، مشروط بر اینکه مسافر قبلاً به کشور صادر کننده ویزا سفر کرده باشد و کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی داشته باشد، 28 روز پس از واکسن جانسون یا هفت روز دیگر از واکسن Pfizer / Moderna / Astrazenka. .

فرانسه همچنین از مسافران بالای 12 سال که گواهی واکسیناسیون ندارند، می‌خواهد تا 72 ساعت پس از رسیدن به یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، آزمایش PCR انجام دهند و گواهی تست کرونا منفی به زبان انگلیسی با کد CR داشته باشند. . .

بیشتر بخوانید  سپاهان با تشکر و خداحافظی از 4 بازیکن این تیم

طبق مقررات جدید کشور، مسافرانی که کارت واکسیناسیون دارند و 28 روز پس از واکسن جانسون یا هفت روز پس از دوز دوم Pfizer یا Moderna یا Astraznka واکسینه شده اند، از آزمایش PCR معاف خواهند بود.

مسافرانی که 9 ماه پس از دریافت نوبت دوم واکسینه شده اند، باید دوز اضافی یا دوز سوم “فایزر” یا “مدرن” را دریافت کرده باشند. باید هفت روز پس از اضافه شدن یا سومین واکسیناسیون باشد.

فرانسه همچنین اعلام کرد مسافران با دو واکسن “سینوفارم” و یک مکمل “آستراژنکا” نمی توانند به این کشور سفر کنند. فرانسه در حال حاضر تنها دو واکسن مدرنا و فایزر را برای دوزهای اضافی تایید کرده است.

گواهی واکسن صادر شده در ایران نیز در فرانسه پذیرفته نمی شود و توصیه می شود در صورتی که قصد سفر از این کشور به ایران را دارید، درخواست واکسیناسیون داشته باشید که طبق اعلام سفارت فرانسه در تهران، این امکان از طریق داروخانه های مورد تایید امکان پذیر است. ایالتی وجود دارد که برای آن باید اصل گذرنامه و واکسن (نسخه کاغذی) خود را در یکی از داروخانه های ذیصلاح ارائه دهید. در غیر این صورت امکان بازدید و استفاده از مراکز بسته مانند هتل ها، رستوران ها، موزه ها، مراکز خرید و وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد.

همچنین اعلام شد که کودکان زیر 12 سال (متولدین 21 اکتبر 2021 یا 30 اکتبر 1400) نیازی به واکسینه ندارند.

مسافران قبل از سفر باید اطلاعات خود را در لینک ارسال کنند https://app.euplf.eu فرم تعهد را در لینک ارسال کنید https://www.interieur.gouv.fr/covid-19-international-travel تکمیل و دنبال کنید.

بیشتر بخوانید  مسیح مهاجری: این همه تشریفات برای تحلیف، در شرایطی که مردم جان می‌دهند جای سوال دارد

مقررات محدود سفر در مورد تزریق نوع خاصی از واکسن با کارت واکسیناسیون پذیرفته شده در اتحادیه اروپا از سوی فرانسه و برخی کشورها وضع شده است، اما سازمان بهداشت جهانی قبلاً نسبت به در دسترس نبودن واکسن در بسیاری از کشورها اعتراض کرده بود. پاسپورت، واکسن را مجوز سفر اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید