مشاوره بدون نسخه به متقاضیان سهام سرخابی



به گزارش سلام نوح به نقل از ایسنا، پس از سال ها انتظار استقلال و پرسپولیس بالاخره سالن شیشه ای افتتاح شد تا روند واگذاری سهام این دو باشگاه به مردم آغاز شود اما نکات مهمی در این راه وجود دارد. خرید سهام این دو باشگاه به فکر خریداران باشد و مهم ترین چیز محاصره سرمایه سهام به طور نامحدود است.

ثبت نام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که نمادهای آنها در بازار نارنجی فرابورس درج شده است از امروز آغاز می شود و طی آن 10 درصد از سهام این باشگاه ها به عموم عرضه می شود. قاعدتا شرط اولیه و ضروری برای سهامدار شدن (مشارکت در افزایش سرمایه) باشگاه های استقلال و پرسپولیس داشتن کد سهامی است.

نکته بسیار مهم برای مشارکت در این تصاحب این است که نحوه واگذاری این دو باشگاه از طریق «تجدید سرمایه از محل مصرف سهام» است و متقاضیان باید با این روشی که سرمایه گذاران پس از تصاحب می آورند آشنا باشند. تا نماد بازگشایی شود به دلیل فرآیند افزایش سرمایه مسدود شده است. انتظار می رود که این چند ماه طول بکشد. به عبارت دیگر، آورده سرمایه گذاران در این مدت تا پایان تصاحب بلوکه خواهد شد و این موضوع تا پایان فرآیند افزایش سرمایه ادامه خواهد داشت. بنابراین، عرضه سهام دو باشگاه با عرضه اولیه عمومی متفاوت است که روش رایج و شناخته شده تری است.

بنابراین نام «خصوصی‌سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال» اشتباه است و تنها 10 تا 20 درصد ارزش این دو باشگاه باید با سرمایه‌گذاری مجدد از محل مصرف سهام منتقل شود و در نهایت پس از این روند، هم مدیریتی و هم مالکیتی می‌شود. بر فراز. قرمزها در دست دولت خواهند ماند.

بیشتر بخوانید  آخرین اخبار درگیری ها در نیروهای ارتش جنوب افغانستان

افزایش سرمایه از سهام به چه معناست؟

در این روش شرکت سهام خود را با اخذ ضمانت نامه و به قیمتی بالاتر از اسمی در بازار می فروشد. سپس تفاوت بین قیمت فروش و اسمی را به یک حساب پس انداز منتقل می کند یا به نوبه خود یک سهم جایزه به سهامداران سابق شرکت اعطا می کند.

افزایش سرمایه به روش مصرف سهام در دو نوع با حفظ حق شفعه و ابطال حق تقدم انجام می شود که در مورد این دو باشگاه انجام می شود. افزایش سرمایه از طریق کسر حق تقدم به معنای افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم سهامداران فعلی شرکت و عرضه عمومی سهام جدید در بازار سرمایه است.

به عبارت دیگر در این روش اولویتی برای مشارکت سهامداران فعلی در افزایش سرمایه وجود ندارد و سهام جدید در کوتاه مدت از طریق پذیره نویسی در بازار به فروش می رسد. در توضیح افزایش سرمایه از محل مصرف سهام باید گفت که اگر شرکت پس انداز یا سود انباشته ای که بخواهد از آن افزایش سرمایه نداشته باشد، می تواند از محل وجوه نقد سهامداران به قیمت افزایش سرمایه دهد. . بالاتر از قیمت اسمی سهم

افزایش سرمایه زمانی موفقیت آمیز است که شرایط بازار، صنعت و شرکت از دیدگاه سرمایه گذاران مثبت باشد. اگر بازار در رکود یا ریزش باشد و چشم‌انداز مثبتی برای آن وجود نداشته باشد، برنامه افزایش سرمایه موفقیت چندانی ندارد. در نتیجه، کلید موفقیت در این تلاش، چشم انداز مثبت بازار و سهام شرکت است.

توصیه به متقاضیان بدون نسخه

در این تصاحب 10 تا 12 درصد به سهامداران خرد تعلق می گیرد و هر سهامدار خرد می تواند برای هر باشگاه 300 هزار تومان سفارش دهد. بنابراین اگر یک میلیون و 200 هزار نفر در این تصاحب شرکت کنند و همه 300 هزار تومان سفارش دهند، عرضه کامل می شود. در صورت شرکت 500000 نفر، مابقی توسط بیمه گر خریداری می شود.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه چهارشنبه 24 مرداد 1403 با معنی و تفسیر دقیق

در همین راستا میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران در نشست خبری دیروز خود اعلام کرد: از مدیران باشگاه ها، هواداران، پیشکسوتان و بازیکنان می خواهم از ایجاد هیجان در مورد قیمت رکورد چه در عرضه اولیه و چه در مرحله ثانویه خودداری کنند. معاملات چون تاثیرات احساسی که در سال 1399 دیدیم خیلی بد بود. شرکت های فرابورس هیچ مشاوره ای برای خرید و فروش و نگهداری این سهام یا هر سهم دیگری ندارند.

وی تاکید کرد: معاملات روزانه به صورت مستمر رصد می شود و در صورت مشاهده دستکاری قیمت، معاملات لغو می شود. همچنین فضای مجازی رصد می شود و با کانال های فریبنده برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید