در مورد روستا بیشتر بدانید


به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، بیمزارته یکی از روستاهای اشنویه آذربایجان غربی است که دشت های سرسبز و زیبای آن گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند. در این روستا تپه سید بیموزرتا در کلات قرار دارد که در ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۵۹۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در این منطقه می توانید ساعات خوشی را در طبیعت زیبا و بازدید از آثار تاریخی سپری کنید. .

شهرستان اشنویه مرکز شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی که در 70 کیلومتری ارومیه و در جنوب غربی استان واقع شده است. اشنویه به دلیل داشتن طبیعت سرسبز و چشم اندازهای زیبا در کنار نهرهای پر سر و صدا همواره مورد توجه گردشگران است. روستاهای این منطقه نقش زیادی در جذب گردشگر دارند. در این میان روستا از اهمیت ویژه ای در این شهرستان برخوردار است. این روستا یکی از مکان های زیبای طبیعت اسنوجه است، اما به دلیل آثار تاریخی کشف شده در این منطقه شناخته شده است. بیمزارته (در برخی منابع بیمزرت) از توابع نالوس شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی است و در بخش لاهه قرار دارد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ ایران، جمعیت آن ۸۲۹ نفر (۱۷۷خانوار) ​​بوده است.

https: //fa.tripiar.com/uploads/picture/3044/bimzorte-6.jpg

این روستا دارای گورستانی تاریخی است که ابعاد آن 200×200 متر و مربوط به قرن هفتم هجری قمری است. در این گورستان سنگ قبرهای ساده زیادی وجود دارد. در نزدیکی قبرستان ویرانه های یک کلیسای قدیمی وجود دارد که نشان می دهد در گذشته یک سکونتگاه مسیحی در این منطقه وجود داشته است. همچنین در این منطقه تپه کلات سیدبیموزارته با قدمت هزار سال قبل از میلاد وجود دارد که در 28 شهریور 1386 با شماره ثبت 19593 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آثاری بر روی این تپه تاریخی یافت شده است.

بیشتر بخوانید  ترکیب اعضای سیستم پزشکی اردبیل مشخص شد

محل

روستای بیمزارته یکی از روستاهای اسنوجه و در جنوب غربی اسنوجه قرار دارد. این روستا با شهر اشنوجه 7 کیلومتر فاصله دارد و از طریق روستای سنگان در غرب اشنوجه قابل دسترسی است.

در

دیدگاهتان را بنویسید