سهام استقلال و پرسپولیس را چگونه بخریم؟



بر اساس گزارش ها شمانیوز: خیلی ها منتظر چنین روزی بودند، عده ای رویای آن را در سر می پرورانند و عده ای هم البته واقع بینانه منتظر مشخص شدن نتیجه بودند. سقوط استقلال و پرسپولیس از رقابت های آسیایی در کوتاه مدت خشم همه ما را برانگیخت، اما شاید اگر این اتفاق نمی افتاد، شاهد ورود سرخپوشان به بازار سرمایه در یکشنبه 15 اسفند 93 و خصوصی سازی نبودیم. از این دو تیم غفلت می شد.

اگر طرفدار یکی از این دو تیم هستید یا معتقدید سرمایه گذاری در این دو باشگاه می تواند برای شما سودآور باشد. این گزارش را تا انتها بخوانید.

پاسخ به این سوال که چگونه می توان سهام این دو باشگاه را در 15 اسفندماه خرید، احتمالا توضیحی است. با این حال، ممکن است چنین سوالی برای کسانی که هنوز در بورس عرضه نشده اند وجود داشته باشد.

نحوه خرید سهام سرخابی برای کسانی که کد بورسی دارند

برای شرکت در عرضه اولیه سهام سرخابی باید کد بورسی فعال داشته باشید. یعنی شما در نمایشگاه ثبت نام کرده اید و گواهینامه دارید و همچنین در یکی از بورس ها ثبت نام کرده اید و پنل کارشناسی دارید.

اگر جنین دارید، کار برای شما آسان است. کافی است هفته ای حداقل 300 هزار تومان حساب خود را شارژ کنید و در مهلت مقرر سازمان بورس برای خرید استقلال یا پرسپولیس یا هر دو تیم ثبت نام کنید. زمان ارائه درخواست خرید سهام عرضه اولیه معمولا از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر مجاز است. پس نگران نباشید، زمان زیادی وجود دارد.( برای ثبت نام در بورس و خرید سهام اینجا کلیک کنید )

بیشتر بخوانید  بیمارستان‌ها برای موج ششم آماده باشند/ کمبود تخت‌های اطفال جبران شود

چگونه می توان سهام سرخابی را بدون کد سهام خریداری کرد؟

نکته تاسف بار این است که در صورت درخواست ثبت نام در سامانه سجام در روز شنبه 14 اسفند و همچنین یکی از کارگزاران بورس، طبق مراحل اداری این اقدام، حساب سهام شما در روز یکشنبه 15 اسفندماه باز نخواهد شد. شما نمی توانید سهام زاغی بخرید.

اما باز هم جای نگرانی نیست. زیرا طبق روال قانونی پس از پایان فاز عرضه اولیه طی روزهای آتی، نماد معاملاتی استقلال و پرسپولیس در روزهای معاملاتی روزهای یکشنبه از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر قابل معامله و خرید سهام می باشد. از این باشگاه ها در آن زمان. بنابراین نگران نباشید، زیرا فرصت اشتراک گذاری این دو باشگاه اکنون برای همیشه در دسترس است.

جزئیات عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فرابورس ایران، بر اساس درج سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در تاریخ 9 اسفند، در تابلوی نارنجی فرابورس ایران، یک میلیارد و 236 میلیون و 99 هزار و 656 سهم جدید از شرکت رسید تا زمان سلب مالکیت حق اولین بار برای خرید نماد تجاری «استقلال» با قیمت هر سهم جدید 291 تومان از روز یکشنبه 21 آذرماه آغاز و به مدت 30 روز پذیرفته می شود و حداکثر تعداد برای هر کد 1030 سهم است. .

با این افزایش سرمایه مبلغی در حدود 360 میلیارد تن نصیب باشگاه استقلال می شود. همچنین مشارکت دولت در این تیم پس از افزایش سرمایه از 100 به 88.5 درصد کاهش می یابد. هر کد معاملاتی مجاز به خرید 300 هزار تومان از سهام زاغی است.

بیشتر بخوانید  واکنش بازار طلا به مذاکرات هسته ای

ثبت سهام جدید به دلیل سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) با درج سفارش در نماد تجاری «پرسپولیس» به قیمت هر سهم 3387 ریال در روز یکشنبه آذرماه. 15، 2014. و به مدت 30 روز ادامه خواهد داشت. سقف خرید هر کد معاملاتی 885 سهم می باشد. با این افزایش سرمایه، مبلغی در حدود 350 میلیارد تومان وارد باشگاه پرسپولیس می شود. پس از این افزایش سرمایه، سهم دولت از 100 به 90 درصد کاهش می یابد.( برای ثبت نام در بورس و خرید سهام اینجا کلیک کنید )

دیدگاهتان را بنویسید