مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از ایران تمجید کرد



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تقدیر از تلاش ها و دستاوردهای ایران در حوزه مدیریت کووید و تولید داخلی واکسن گفت: وی نیز واکسینه شده است.

آدهانوم در چهل و نهمین اجلاس انجمن انسانی گفت: میزان واکسیناسیون در ایران و همچنین واکسیناسیون پناهندگان خارجی در ایران بالا است و اقدامات خوب دیگری برای کنترل عمومی انجام شده و وضعیت در ایران تثبیت شده است. شورای حقوق. در ژنو

وی ادامه داد: از تلاش ایران برای تولید واکسن های داخلی قدردانی می کنیم و روند ارزیابی واکسن های ایرانی را تسریع خواهیم کرد که یکی از آنها (کو برکت) در فرآیند ارزیابی فنی و صدور مجوز اضطراری پیشرفت زیادی داشته است.

مدیرعامل سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از تاثیر تحریم ها بر سلامت افزود: داروها و تجهیزات پزشکی نباید مشمول تحریم شوند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی همچنین قول داد روند ثبت واکسن های تولید داخل در ایران تسریع شود.

دکتر کاظم غریب آبادی معاون دادگستری بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر با حضور در چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو با دکتر تادروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفتگو کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در این نشست، مهمترین اقدامات در زمینه استیفای حق ایرانیان بر سلامت و دستاوردها در زمینه تاج گذاری و واکسیناسیون، افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان، تعداد بیمارستان ها و تخت های فعال را بیان کرد. تعدادی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی به تشریح میزان پوشش شبکه‌های بهداشت و درمان در مناطق روستایی و شهری و سایر خدمات بهداشتی و درمانی پرداختند و این تحولات را در شرایطی که ایران تحت تحریم‌های سخت آمریکا قرار دارد، دستاوردهای مهمی دانستند.

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک و مرگبار پژو 206 در تهران / عکس

قریب آبادی به اقدامات قهری یک جانبه و آثار منفی آن بر حق حیات و حق سلامت و حقوق کودکان و بیماران به ویژه بیماری های خاص یا نادر اشاره کرد و استثناء بشردوستانه را تنها بیانیه ای روی کاغذ دانست و تاکید کرد که در عمل دسترسی به لوازم پزشکی و داروهای مورد نیاز بیماران خاص به خصوص در زمان کووید وجود نداشت و این سیاست ادامه نقض آشکار حقوق بشر است.

وی به بیماران تالاسمی و بیماران دارای مجوز اشاره کرد و از تعهد شرکت ها و کشورهای اروپایی به تحریم ها به شدت انتقاد کرد و از مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواست تا وارد عمل شود.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین خواستار تسریع در روند ثبت دو واکسن ایرانی کو برکات و اسپیکوژن شد تا با توجه به کیفیت اثبات شده و قیمت رقابتی بالا، هر چه سریعتر وارد بازارهای بین المللی شود.

دیدگاهتان را بنویسید