تکمیل زنجیره پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، بسیار دلچسب است



به گزارش شمانیوز؛ جواد اوجی امروز (پنجشنبه 13 اسفندماه) در مراسم بهره برداری از مخازن و مخازن شرکت پالایش گاز بیدبلند و امضای 8 قرارداد جمع آوری مشعل های گاز، ساخت انرژی پاک گاز، سازگار با محیط زیست، مقرون به صرفه و ارزان تر از سایرین، اشاره کرد. سوخت‌های مایع فسیلی و افزود: در گزارش‌های ارائه شده در کمیته‌های فنی و اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECIF)، عصر طلایی گاز آغاز شده و این روند تا سال 2050 صعودی است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد گاز در سبد انرژی بیشتر از سایر سوخت های فسیلی است، گفت: قیمت هر متر مکعب گاز به 3 دلار رسید. اما در ایران گاز پتروشیمی ها با قیمت 20 سنت و حدود یک تا دو سنت به دلیل یارانه بالایی که به آن تعلق دارد، عرضه می شود.

به گزارش شان، وزیر نفت تکمیل زنجیره پالایشگاه بیدبلند در خلیج فارس را بسیار هیجان انگیز توصیف کرد و گفت: جمع آوری مشعل گاز یکی از آرزوهاست.

در صورت عدم سرمایه گذاری …

اوجی با اشاره به اینکه این نگاه خصوصی سازی در دولت و وزارت نفت وجود دارد و برای ما بن بست نیست، افزود: امروز بالاترین خدمت در صنعت نفت و گاز سرمایه گذاری در این صنعت است. باید از افت فشار و متعاقب آن کاهش تولید در میادین نفت و گاز جلوگیری کرد. اگر سرمایه گذاری نکنیم، اگر امسال 250 میلیون مترمکعب کسری گاز داشته باشیم، این شرایط در سال های آینده نامطلوب تر می شود و ممکن است مجبور به واردات گاز و فرآورده شویم.

بیشتر بخوانید  دیگه پوست کیوی رو دور نریز | خواص بی نهایت پوست کیوی برای سلامتی

وی تاکید کرد: به همین دلیل می گویم سرمایه گذاری در صنعت نفت مهمتر از شام است. از طرفی کمترین ریسک سرمایه گذاری و بیشترین سودآوری را در صنعت نفت و گاز دارد.

وزیر نفت با تاکید بر لزوم جمع آوری گازهای سوختی و تولید ارزش افزوده گفت: باید از سوزاندن این سرمایه ها جلوگیری کرد و به آقای رئیس قول داد که در پایان این دولت گازهای مشعل غرب و شرق کارون و خارکف خواهد بود. جمع آوری شده.”

رشد صادرات نفت با چراغ سبز مذاکرات وین

وی گفت: بارها گفته ام که منتظر به تعویق افتادن مذاکرات وین نخواهیم بود و قول می دهم به محض روشن شدن چراغ سبز وین ظرف یکی دو ماه به بزرگترین ظرفیت صادرات نفت خواهیم رسید. و به طور جدی شروع به سرمایه گذاری کردیم و در شش ماه گذشته قراردادهایی به ارزش 4.5 میلیارد دلار امضا کردیم.

اوجی امضای قرارداد خط لوله تشعشعات با بانک ملت، توسعه میادین نفتی، نگهداری تولید، جمع آوری گازهای همراه را از جمله فعالیت های صنعت نفت دولت اصلی برشمرد و افزود: یکی از بزرگترین هلدینگ ها و هلدینگ ها است. بانک های داخلی

وی گفت: اگر صنعت نفت راه اندازی شود، کشور در بخش های مختلف از جمله درآمد و اشتغال مستقر می شود و اقتصاد رونق می گیرد. انشاالله تا پایان سال 12 میلیارد دلار از محل صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما عرضه می شود.

وزیر نفت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را مطلوب و اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: با برنامه ریزی برای بخش بالادستی و پایین دستی با استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی شاهد رونق بیشتر صنعت نفت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  تلخ ترین تصویر فینال جام حذفی برای استقلالی ها

اوجی بر لزوم سرمایه گذاری و توسعه در بخش های مختلف صنعت نفت اشاره کرد و افزود: در صورت عدم تحقق این امر در سال های آینده واردکننده گاز و مشتقات نفتی خواهیم شد.

چتر وزارت نفت بر بخش خصوصی

وی با اشاره به اجرای قرارداد 8 پالایشگاه و تغییر قانون در راستای حمایت از توسعه صنایع پایین دستی و موضوع تنفس خوراک دام، گفت: وزارت نفت چتر حمایتی خود را به روی بخش خصوصی باز کرده است. آینده روشن خواهد بود.”

وزیر نفت با بیان اینکه دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز نباید در چنین شرایطی قرار گیرد، افزود: انشاالله با حمایت دولت و مجلس و تعهد کارکنان صنعت نفت و گاز همه چیزهای خوب اتفاق خواهند افتاد.”

اوجی با تشکر از دست اندرکاران این پروژه، مدیران ارشد نفتی، نمایندگان مجلس استان، خطاب به استاندار خوزستان (صادق خلیلیان) اعلام کرد: وزارت نفت حمایت های گسترده ای از فعالیت های این استان خواهد کرد و مسئولیت اجتماعی خود را انجام خواهد داد. در استان

دیدگاهتان را بنویسید