علت کووید طولانی مدت در برخی از بیماران مبتلا به امیکرون



یک مطالعه جدید توسط متخصصان پزشکی در ایالات متحده نشان می دهد که “آسیب عصبی” ممکن است دلیل ایجاد پوسیدگی طولانی در برخی از بیماران باشد.

نتایج مطالعه‌ای روی بیمارانی که مدت‌ها پس از بهبودی کووید-19 همچنان از علائم رنج می‌بردند، نشان داد که حدود 60 درصد از آنها احتمالاً به دلیل پاسخ ایمنی معیوب، آسیب عصبی داشته‌اند.

این یافته می تواند منجر به درمان های جدید شود.

این مطالعه شامل معاینه 17 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب طولانی مدت بود. شرایطی که در عرض سه ماه پس از ابتلا به کووید-19 ایجاد می‌شود و حداقل دو ماه طول می‌کشد.

کارشناسان آمریکایی می گویند این تصور وجود دارد که اعصاب کنترل کننده مانند تنفس، رگ های خونی و گوارش در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب درازمدت آسیب دیده است.

تخمین زده می شود که حدود 30 درصد از افراد مبتلا به کووید برای مدت طولانی به کووید مبتلا می شوند. عوارض مرتبط با علائمی مانند خستگی، ضربان قلب سریع، تنگی نفس، مشکلات شناختی، درد مزمن، ناهنجاری های حسی و ضعف عضلانی.

در این مطالعه، متخصصان بر روی بیماران مبتلا به علائمی متمرکز شدند که با نوعی آسیب عصبی به نام «نوروپاتی محیطی» مطابقت دارد. همه به جز یک نفر مبتلا به کووید-19 خفیف بودند و هیچ کس قبل از بیماری عروق کرونر قلب آسیب عصبی نداشت.

آنها در مطالعه خود دریافتند: اکثریت قریب به اتفاق “نوروپاتی فیبر کوچک” داشتند. یعنی آسیب به رشته های عصبی کوچکی که احساسات را تشخیص می دهند و عملکردهای غیر ارادی بدن را تنظیم می کنند، مانند سیستم قلبی عروقی و سیستم تنفسی.

بیشتر بخوانید  وقوع آتش سوزی در فردیس / ۴ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش ژاپن تایمز، نتایج مطالعه قبلی ارتباط بین آکسون ها (سلول های عصبی فیبری) در قرنیه و تشخیص حفره های طولانی را نشان داد.

دیدگاهتان را بنویسید