آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا قهوه تلخ است؟


تلخی قهوه و کلمه تلخ به واژه ای ترسناک در صنعت قهوه تبدیل شده است. اما چه چیزی قهوه را تلخ می کند؟ آیا تلخی قهوه همیشه بد است؟ ما را تشویق کنید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنیم.

آیا تلخی قهوه واقعا بد است؟

تلخی قهوه همیشه چیز بدی نیست و برخی به خاطر همین تلخی قهوه می خرند. در واقع، اگر قهوه شما تلخی نداشته باشد، ممکن است خیلی ترش (ترش) یا شیرین باشد.
نکته اصلی قهوه و تلخی قهوه تعادل است. مقدار کمی قهوه تلخ به مکمل طعم های دیگر کمک می کند.

همه می توانند طعم تلخ آن را به خاطر بسپارند، با این حال، در بسیاری از موارد غذا یا نوشیدنی «تلخ» ممکن است برای دیگران طعم تلخی نداشته باشد. این ویژگی به عنوان سلیقه درک می شود، به این معنی که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین از همان ابتدا متوجه می شویم که تلخی قهوه نه خوب است و نه بد! و بسته به ذائقه هر فرد می تواند خوب یا بد باشد.

در ابتدا مردم تصور می کردند که زبان به نوعی «نقشه ذائقه» تقسیم می شود و مناطق مختلف زبان می توانند شیرین، شور، ترش و تلخ را تشخیص دهند. اما اکنون می دانیم که طعم آن در تمام قسمت های زبان به دلیل سلول های حسی که حاوی پروتئین در زبان هستند، احساس می شود. اما در برخی از قسمت های زبان طعم بهتری دارد.
یعنی طعم تلخ قهوه از این ترکیبات ناشی می شود که به آنها ترکیبات فنلی می گویند.

بیشتر بخوانید  معرفی گونه ای سنقر به نام سنقر تالابی + عکس


چرا قهوه تلخ است

وقتی از تلخی قهوه صحبت می کنیم، اغلب به بو دادن فکر می کنیم. اما برخی از دانه های قهوه نسبت به بقیه تلخ هستند.
برای شروع به طور خلاصه دانه های قهوه را به شما معرفی می کنم. دانه های قهوه عمدتاً به دو نوع عربیکا و روبوستا تقسیم می شوند که در آن دانه های قهوه روبوستا بسیار تلخ از دانه های قهوه عربیکا هستند. از آنجایی که آنها دارای اسیدهای کلروژنیک و کافئین بیشتری هستند، اسیدهای کلروژنیک موجود در دانه های قهوه روبوستا 10 درصد وزن خشک را تشکیل می دهند و مجموع این اسیدها در دانه های روبوستا 2 درصد بیشتر از دانه های قهوه عربیکا است. علاوه بر این، دانه های قهوه روبوستا تقریباً دو برابر دانه های قهوه عربیکا کافئین دارند.

تلخی قهوه فقط تحت تاثیر قهوه روبوستا و عربیکا نیست. در سال 2006، آدریانا فرح و کارمن مارینو مطالعه ای در مورد ترکیبات فنلی در انواع قهوه در مجله فیزیولوژی گیاهی برزیل منتشر کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که: عوامل کلی مانند گونه، تنوع، درجه بلوغ، برخی شرایط محیطی و روش های کشاورزی، از عوامل مهم و تعیین کننده در ترکیب اسیدهای کلروژنیک در انواع دانه های قهوه سبز هستند و این موارد بر ترکیب نوشیدنی ها تأثیر می گذارد. “پایان تاثیرگذار است.”

آنها همچنین به مراحل رشد قهوه به ویژه روش موسمی توجه کردند. این روش یک سنت هندی است که قهوه سبز را در معرض بادهای مرطوب موسمی قرار می دهد. در این مطالعه مشخص شد که بادهای موسمی هم اسیدهای کلروژنیک و هم تلخی دانه های قهوه را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  مراکز مشاوره روانشناسی شهرکرد + آدرس و تلفن

آیا بو دادن قهوه باعث افزایش تلخی آن می شود؟

در طول بو دادن قهوه، اسیدهای کلروژنیک شروع به ناپدید شدن می کنند. اگرچه اسیدهای کلروژنیک یکی از عوامل تلخی قهوه هستند، اما به طور طبیعی تلخ نیستند و زمانی که در فرآیند پخت آنها را به لاکتون های اسیدهای کلروژنیک و فنیلیندان تجزیه می کند، تلخ می شوند و باعث تلخ شدن قهوه می شوند.

محقق برجسته دکتر توماس هافمن در سال 2007 نشان داد که فنلاندی ها عامل تلخی قهوه هستند. علاوه بر این، میزان فنیل آلانین موجود در قهوه روبوستا و عربیکا به نوع برشته شدن آن بستگی دارد.

برش های سبک تا متوسط ​​حاوی لاکتون های اسیدی بیشتری هستند که قهوه را تلخ می کند. از طرف دیگر، شاخه های تیره تر، فنیلندین بیشتری دارند که باعث ایجاد “تلخی بلند و خشن” می شود.
بنابراین، قهوه های برشته شده سبک تا متوسط ​​طعم تلخ کمتری دارند و همچنان حاوی عطر و طعم کلاسیک قهوه هستند که ما می شناسیم و دوست داریم.


طعم قهوه

چگونه از تهیه قهوه کاملا تلخ خودداری کنیم؟

اگر هنگام خرید قهوه، دانه های قهوه عربیکا را کمتر بو داده بخریم، آیا می توانیم از قهوه تلخ اجتناب کنیم؟ علاوه بر این روش استخراج قهوه تاثیر زیادی در طعم نهایی فنجان دارد.
برای جلوگیری از تلخی، نباید قهوه را زیاد استخراج کنید. متغیرهای زیادی بر استخراج تأثیر می گذارند، از جمله: روش
پخت و پز، اندازه آسیاب قهوه، دمای آب و زمان پخت.

باید بخوانید:

قهوه فرانسه چیست و چه خواصی دارد؟

قهوه فرانسه چیست و چه خواصی دارد؟

بیشتر بخوانید  آیا راز لال شدن (ترسیدن) طوطی سانان را می دانید؟

همانطور که می دانید قهوه انواع مختلفی دارد. یکی از آنها قهوه فرانسوی است. در این مقاله قصد داریم شما را با این قهوه و خواص آن آشنا کنیم. ما…

دستورالعمل های کلی وجود دارد که می توانید از آنها برای تهیه قهوه تلخ کمتر استفاده کنید.
قبل از هر چیز مطمئن شوید که اندازه چرخ قهوه با دستگاه قهوه ساز شما مطابقت دارد.
مورد بعدی بررسی دمای آب است. هرچه آب گرمتر باشد، ترکیبات معطر و معطر به طور موثرتری استخراج می شوند.
زمان پخت نیز مهم است، اگر قهوه شما تلخ است، ممکن است مدت زیادی آن را پخته باشید.
با این حال، به خاطر داشته باشید که استخراج یک تعادل ظریف بین همه این عوامل است.


دیدگاهتان را بنویسید