قیمت بیمه آتش سوزی ساختمان در سال 1400 چقدر است؟



آنچه دیگران می خوانند:

پوشش های بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی در واقع نوعی بیمه زلزله است و معمولا با نام بیمه زلزله و آتش سوزی به فروش می رسد. به طور کلی بیمه آتش سوزی یک بیمه نامه اموال است که دو نوع خسارت را پوشش می دهد: خسارت عمده و خسارت اضافی. توجه داشته باشید که بیمه آتش سوزی تعهدی در قبال پرداخت خسارت جانی و جسمی ندارد.

عمده خسارات تحت پوشش بیمه آتش سوزی عبارتند از: آتش سوزی، صاعقه و انفجار. البته هر انفجاری یکی از عوامل اصلی خسارت آتش سوزی نیست. به عنوان مثال، اگر علت آتش سوزی انفجار هسته ای یا رادیواکتیو باشد، بیمه گر تعهدی به پرداخت غرامت نخواهد داشت.

تلفات آتش سوزی اضافی در واقع بیمه آتش سوزی اضافی و جانبی است که باید جداگانه خریداری شود. اقلامی مانند ترکیدگی لوله ها، خسارت ناشی از باران و برف، خسارت شخص ثالث در حادثه، نظافت و جمع آوری زباله های ناشی از حادثه و اسکان موقت ساکنان واحدهای آسیب دیده از مصادیق بیمه تکمیلی آتش سوزی است. بدیهی است انتخاب هر یک از این موارد بر قیمت نهایی بیمه نامه تاثیرگذار بوده و به قیمت پایه حق بیمه اضافه خواهد شد.

قیمت بیمه آتش سوزی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه بیمه آتش سوزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. گفتیم یکی از مهم ترین مواردی که می تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت بیمه آتش سوزی شود، انتخاب پوشش خسارت اضافی است. ضمناً از سقف کارمزد ساختمان و اثاثیه تا اموال تحت پوشش بیمه نامه و مدت بیمه نامه (کوتاه مدت، یک ساله یا بلندمدت) بر قیمت بیمه آتش سوزی تأثیر دارد.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در ایران 21 آذر 1400

برای اطلاع از قیمت انواع بیمه آتش سوزی پیشنهاد می کنیم روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.azki.com/property-insurance/fire-insurance

واقعیت این است که بیمه آتش سوزی معمولا یک ساختمان مسکونی را همراه با اثاثیه مستاجرانش بیمه می کند. بنابراین حتی ارتفاع و ارزش ساختمان بیمه شده و محله ای که در آن واقع شده است بر قیمت نهایی بیمه آتش سوزی تاثیر می گذارد. بنابراین نوع و هدف ساخت ساختمان، متراژ آن و هزینه ساخت هر متر از ساختمان می تواند باعث افزایش و کاهش قیمت بیمه آتش سوزی شود. همچنین هر چه خطر خطراتی مانند زلزله و حوادث ناشی از کار و در نتیجه آتش سوزی برای ساختمان بیشتر باشد، قیمت بیمه آتش سوزی نیز افزایش می یابد.

معیارهای دیگری که شرکت های بیمه زمانی معمولا در محاسبه قیمت بیمه آتش سوزی لحاظ می کنند عبارتند از:

  • قدمت ساختمان
  • مواد
  • سیستم برق رسانی
  • تعداد طبقات
  • تاسیسات آتش نشانی

ace37078-fada-4b67-b5ad-2ccc3583a194

شرایط مختلف بیمه آتش سوزی

یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت بیمه آتش سوزی به آن توجه می شود شرایط بیمه است. به طور کلی 4 شرط مختلف برای بیمه آتش سوزی وجود دارد:

  • بیمه با شرایط ثابت
  • بیمه نامه شناور
  • اولین بیمه از دست رفته
  • بیمه نامه با شرایط تعویض

هر یک از این شرایط ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد که به دلیل آن قیمت بیمه نامه را تغییر می دهد.

چگونه بهترین بیمه آتش سوزی را بخریم؟

بررسی تعداد بیمه نامه های فروخته شده توسط هر شرکت در طول سال می تواند معیار خوبی برای میزان محبوبیت و موفقیت یک شرکت در ارائه خدمات بیمه ای باشد. پس انتخاب کنید و بخرید بهترین بیمه آتش سوزی حتما به این نکته توجه کنید.

به عنوان مثال در بیمه سرمایه سهام، کارمزد بر اساس میزان سرمایه ثبت شده در بیمه پرداخت می شود. با این حال، در یک بیمه نامه شناور، موجودی و دارایی ها معمولا هر از چند گاهی (اغلب ماهانه) در بیمه نامه به روز می شوند. به این ترتیب بیمه شده می تواند بر اساس آخرین میزان اموال داخل ساختمان در زمان وقوع حادثه خسارت دریافت کند. البته بیمه شناور بیشتر برای سوله ها و انبارها کاربرد دارد.

بیمه نامه ای با شرایط تعویض و بازسازی نیز به ثبت رسید یعنی اموال بیمه شده به قیمت واقعی در زمان صدور بیمه نامه اما پس از حادثه تورم و نوسانات بازار به حدی بود که امکان تجدید ساختار بیمه شده وجود نداشت. و آنها را جایگزین کنید. در چنین مواردی، بیمه نامه ها با شرایط جایگزینی و تجدید ساختار کمک می کنند تا با نرخ فعلی جبران شود.

اعمال بیمه خسارت اول برای زمانی نیز معتبر است که بیمه گذار محدود به محدوده جغرافیایی کوچکی نباشد و بیمه گر اطمینان داشته باشد که خسارت تمام اموال و دارایی های بیمه شده را از بین نمی برد.

نرخ بیمه آتش سوزی 1400

گفتیم که محاسبه حق بیمه آتش سوزی بسته به انتخاب پوشش اضافی و همچنین ویژگی های تسهیلات بیمه شده و مدت و شرایط بیمه نامه در شرکت های مختلف متفاوت است. برای مقایسه و بررسی شرایط پوشش های مختلف بیمه آتش سوزی می توانید به سایت Azki.com مراجعه کنید. قیمت انواع طرح های بیمه زلزله و آتش سوزی با پوشش های اضافی متنوع 1400 ساله در سایت و اپلیکیشن از کی تا حالا معرفی می شوید و به راحتی بهترین گزینه را انتخاب می کنید.

***

این مقاله یک گزارش است و پایگاه خبری شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


بیشتر بخوانید  ایران برق از ترکمنستان و آذربایجان وارد می کند

دیدگاهتان را بنویسید