منشا ویروس کرونا کشف شد؟



بر اساس چند مطالعه منتشر شده در روز شنبه، بازار ووهان در چین که حیوانات زنده را می فروشد، احتمالاً منشأ اپیدمی تاج است.

مایکل ووروبی، زیست شناس تکاملی در دانشگاه آریزونا که هر دو مطالعه را بررسی و رهبری کرده است، به نیویورک تایمز گفت: «وقتی همه شواهد را با هم نگاه کنید، تصویر بسیار واضح است. بیماری عروق کرونر قلب در بازار آغاز شده است.

این مطالعات هنوز در یک مجله علمی منتشر نشده است.محققان داده های منابع مختلف را برای یافتن سرنخ هایی در مورد چگونگی شروع همه گیری تجزیه و تحلیل کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که آثاری در پستانداران زنده فروخته شده در بازار عمده فروشی غذاهای دریایی Huanan در اواخر سال 2019 یافت می شود.

یک مطالعه جدید می گوید: محتمل ترین توضیح برای انتقال SARS-CoV-2 به انسان، پرش مشترک انسان و حیوان از حیوان میزبان به ویروسی است که هویت آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش تایمز، این مطالعه همچنین نشان می دهد که ویروس احتمالاً دو بار به افرادی که در بازار کار می کنند یا در حال خرید هستند سرایت کرده است. آنها هیچ مدرکی برای یک نظریه جایگزین پیدا نکردند که ویروس از آزمایشگاهی در ووهان فرار کرده است.

در میان نویسندگان مطالعه جدید محققانی هستند که قبلا گزارش های کوچکتری منتشر کرده بودند که به نتیجه مشابهی رسیده بودند. بر اساس این مطالعه، بسیاری از اولین موارد بیماری عروق کرونر قلب در بازار، به ویژه مواردی که راکون ها در قفس بودند، مرتبط بوده اند که شواهد محکمی از منشاء این بیماری همه گیر در بازار حیوانات زنده ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  نمی‌توانیم عزاداری‌ها را تعطیل کنیم

دولت ترامپ و بعداً مقامات اطلاعاتی در دولت بایدن به احتمال وجود یک آزمایشگاه تحقیقاتی ویروس شناسی در ووهان اشاره کردند، در حالی که مقامات دولت چین تلاش کردند تا این گناه را رد کنند، که منجر به عدم اطمینان بیشتر در مورد منبع شد.

با این حال، مطالعات جدید از این نظریه حمایت می کند که ویروس از حیوانات فروخته شده در بازار منشاء می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید