جریان آب در زجنده رود 8 بهمن 97


مجله دلگرم: رودخانه زاینده رود اصفهان که سال هاست خشکیده است، 8 بهمن 97 برای کشت پاییزه 98 کشاورز بازگشایی می شود! این جریان آب در رودخانه زاینده 48 ساعت پس از رهاسازی یعنی دهم بهمن ماه به اصفهان می رسد و ساکنان اصفهان شاهد جریان آب در زیر پل ها خواهند بود. اما این اتفاق خوب فقط 20 روز طول می کشد و بعد از 20 روز همان آش و همان کاسه می شود ….

حسن ساسانی معاون حفاظت و کار شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص زمان دقیق بازگشایی زاینده رود گفت: افزایش تولید سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهانی.

وی ادامه داد: حجم آب خروجی از سد برای فرآوری پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان حداکثر به مدت 20 روز در زاینده رود جاری می شود.

حجم سد زاینده رود در حال حاضر چقدر است؟

معاون حفاظت و کار شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به حجم فعلی سد زاینده رود گفت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود 190 میلیون مترمکعب است که ورودی سد 25 و 25 متر مکعب است. خروجی 8.5 متر مکعب است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی 18 ماهه زاینده رود، پیش بینی می شود حدود 48 ساعت پس از رهاسازی آب از سد، آب به اصفهان برسد.

ساسانی درباره برخی کاوش ها در بستر زاینده رود گفت: اتحادیه کشاورزان اصفهان در حال تسطیح بستر زاینده رود است تا جریان آب را به سمت کشاورزان شرق اصفهان سوق دهد.


بیشتر بخوانید  داد و قال دوباره سحر زکریا ، این بار محمدرضا گلزار

دیدگاهتان را بنویسید