شرایط سفر نوروزی با خودروی شخصی اعلام شد / جریمه یک میلیون تومانی + جزئیات مشخص شد



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، محدودیت سفر به نوروز در سال جدید برداشته شد. اما برای سفر نوروزی شرط جدیدی در نظر گرفته شده است. چه کسی می تواند امسال سفر کند؟

با وجود اینکه طی دو سال گذشته سفرهای بین شهری و استانی در سراسر کشور ممنوع شده است، اما تصمیم گرفته شده که محدودیت سفرهای کشوری در نوروز امسال لغو شود. اما شرایط سفر به نوروز با ماشین شخصی چیست؟

به گفته سخنگوی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت، شهروندانی که سه بار واکسینه شده اند می توانند با خودروی شخصی به نوروز سفر کنند. شهروندانی که نوبت سوم واکسن کرونا را مصرف نکرده اند اما کمتر از 3 ماه از نوبت دوم واکسن کرونا می گذرد نیز می توانند سفر کنند. البته نباید علائم بیماری را داشته باشند.

جریمه یک میلیون واکسن

کسانی که هنوز واکسن تاج را نزده اند و قصد سفر با خودروی شخصی را دارند روزانه یک میلیون تومان جریمه می شوند.

این افراد چگونه شناسایی می شوند؟ عباس شیراویان گفت: ملاک ما در خصوص محدودیت سفر نوروزی پلاک ثبت نامی است و کاری با مسافران نداریم. یعنی اگر فردی که پلاکش ثبت شده دوز دوم یا سوم واکسن خود را تزریق نکرده باشد و تردد آن توسط دوربین ها ثبت شود به ازای هر 24 ساعت تردد یک میلیون تومان جریمه می شود.

بر این اساس افرادی که قصد سفر با خودروی شخصی به نوروز 1401 را دارند باید نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده باشند. در غیر این صورت باید منتظر جریمه یک میلیون تومانی در روز باشند. یعنی در عید نوروز خودروهایی که پلاک آن ها تایید نشده واکسیناسیون داشته باشند مجازات می شوند.

بیشتر بخوانید  سنگین‌ترین کودکان جهان که نامشان در گینس ثبت شده / عکس -

نحوه ثبت پلاک سفر در نوروز

اگر مردم بخواهند با ماشین شخصی به نوروز سفر کنند باید در سامانه ایران من پلاک ثبت کنند. یعنی فردی که پلاکش به نام اوست باید وارد سامانه ایران من شود، اطلاعات تزریق واکسن و پلاک خودرو را در این سامانه یادداشت کرده و اعلام کند که دو یا سه نوبت واکسن کرونا دریافت کرده است.

با ورود به این سامانه تنها ثبت اطلاعات شخصی یک فرد پلاک شده کافی است و نیازی به ثبت اطلاعات سرنشینان خودرو نیست.

حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: محدودیت ترافیکی جدید از 20 اسفند اعمال می شود. بر این اساس پلاک خودروهایی که در سامانه اینجانب ایران ثبت نشده و واکسیناسیون آنها تایید نشده است، از 20 اسفندماه در تردد جاده ای مجازات خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید