ترکیب احتمالی ایران مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا



ترکیب ایران مقابل ژاپن چگونه است؟

اولین مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا امشب ساعت 17:30 برگزار می شود. ایران و ژاپن اعتقاد بر این است که بسیاری از این مسابقات فینال جام حذفی واقعی نامیده می شوند. سامورایی ها با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره هستند و ایران پس از سه قهرمانی در دهه 70، چهارمین قهرمانی و تاج را در قاره کهن پس از 43 سال هدف گرفته است.

کارلوس کی روش که در جام 2019 برای هر بازی با استراتژی خاصی ترکیب متفاوت و غیرمنتظره ای را در برخی پست ها طراحی کرد تا امروز به اولین پیروزی خود مقابل ژاپن دست پیدا کند، امروز با 11 بازیکن شروع می کند که تقریبا 80 درصد آنها کاملا قابل پیش بینی بودند. 20 درصد باقیمانده به دلیل انتخاب جانشین برای مهدی طارمی برکنار شده و همچنین تغییر میانه میدان خواهد بود که گمانه زنی های زیادی را به همراه داشته است.

حضور او درون دروازه مرد شماره یک ایران امروز قطعی شد. علیرضا بیرانوند بعد از 5 کلین شیت متوالی حالا قصد دارد با یک ضربه دو گل بزند. اولین نفری که بعد از 43 سال به فینال جام حذفی رسید، دومین نفری که ششمین گل خود را به ثمر رساند و نام خود را در کتاب آمار فصل جام ملت ها جاودانه کرد تا گامی بلند به سمت بهترین دروازه بان آسیا بردارد.

در ساختار دفاعی تیم ملی بعید است کی روش نسبت به بازی قبلی با چین تغییر کند، مگر اینکه وریا گفوری به عنوان آلترناتیو رضاییان در آخرین لحظات فرصت حضور در ترکیب را پیدا کند. با این حال همه اخبار حاکی از آن است که رامین رضاییان در پست دفاع راست، مرتضی پورعلی گنجی و حسین کنعانی زادگان در مرکز دفاع و میلاد محمدی در پست دفاع چپ حضور دارند.

بیشتر بخوانید  به کودکان (+ خودتان) تایپ با 10 انگشت را آموزش دهید!

امید ابراهیمی یکی از دو ملی پوش بدون تغییر جام هفدهم امروز در مرکز زمین نقش کلیدی و تعیین کننده ای خواهد داشت. امید با آمار و آنالیز عالی خود در پنج بازی اخیر ارزشمندترین بازیکن ایران لقب گرفت و مطمئنا با انتخاب فینال و کسب عنوان قهرمانی این شانس را دارد که یکی از 11 بازیکن منتخب جام حذفی شود. .

اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی در جام ملت ها پس از مدت ها دوری از شرایط مساعد حالا به قلب تپنده ایران تبدیل شده است. مردی که نظم و رهبری او در مرکز زمین به یکی از نیروهای تیم ملی تبدیل شده و امروز بازیکن اصلی کی روش خواهد بود. علاوه بر او، سرمربی پرتغالی اما در انتخاب وحید امیری یا احسان حاج صفی با تردیدهایی مواجه است. حاج صفی مقابل چین عالی بود و امیری پس از محرومیت آماده بازگشت به ترکیب است.

به نظر می رسد جهانبخش گزینه اول در پست جناح راست باشد، هرچند بازیکنی مثل مهدی ترابی به عنوان آخرین گلزن ایران به ژاپن در سال 94 شانس حضور در مستطیل سبز را دارد. اما در نقش جناح چپ و پرکردن جای خالی مهدی طارمی، سامان کودوس و کریم انصاری فرد رقابتی خیره کننده با یکدیگر خواهند داشت که طبق تمرینات چند روز گذشته بیشتر حاضران در امارات از آن خبر دارند. در مورد شانس سامان

کاپیتان آزمایشی چهار ایرانی و ستاره بزرگ مقابل چین امیدهای اصلی برای اهداف سامورایی ها و عبور از سنگرها و اتوبوس های این تیم هستند. سردار با هوش بالا و گلزنی فوق العاده نشان داده که قاتل اشتباهات بزرگ مدافعان حریف است بنابراین ژاپنی ها با خط دفاعی کاملا اروپایی خود امروز تمام تلاش خود را برای مهار این بازیکن به کار خواهند گرفت و این فرصت خوبی است. برای بقیه. آجیل ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید  25 متن بسیار زیبای تشکر از معلم در فضای مجازی

به این ترتیب با توجه به اخبار رسیده از امارات و گمانه زنی های مطرح شده، ترکیب احتمالی ایران به شرح زیر خواهد بود، ترکیبی که قطعا تا آخرین لحظه می تواند تغییر کند:


علیرضا بیرانوند; رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی; امید ابراهیمی; علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، وحید امیری (احسان حاج صفی) سامان کودوس (کریم انصاری فرد); سردار آزمون.


بیشتر بخوانید:

نشست خبری کیروشا قبل از بازی ایران و ژاپن

زمان و مکان بازی ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019


اگر این مقاله را مفید می دانید، با لایک و اشتراک گذاری آن از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقالات خود را از طریق قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید