با غذاها و ویتامین هایی که تاثیر فوق العاده ای روی پوست دارند آشنا شوید!


گذشتگان عقاید درستی داشتند; تغذیه خوب پوست و موهای شما را سالم و زیبا می کند تغذیه و پوست ارتباط مستقیم با هم دارند.اگر می خواهید بدانید چیست مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست آنها مفید هستند، این مقاله را بخوانید دلگرم کننده از دست ندهید.

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

خواص آبجو

آبجو یکی از ترکیبات حاوی ویتامین B است. آبجو به دلیل داشتن ویتامین B و اسیدهای آمینه برای پوست و مو بسیار مفید است، خواص درمانی بسیاری برای زنان باردار و شیرده دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی موثر است. ویتامین های B محلول در آب هستند و هنگام جوشیدن به راحتی وارد فاز آبی مالت می شوند که نقش مهمی در سنتز انتقال دهنده های عصبی دارند و استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر را کاهش می دهند. ماءالشعیر یکی از نوشیدنی های رایجی است که از جوانه جو به دست می آید و در رفع تشنگی موثر است.

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

انار و گوجه فرنگی ضد چین و چروک است

آنتی اکسیدان برای جلوگیری از پیری پوست پیشگیری از چین و چروک نیز نقش مهمی دارد. برخی از ویتامین ها نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. برای مثال ویتامین C یک نوع ویتامین است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. اما برخی دیگر از آنتی اکسیدان ها خواص ویتامینی ندارند. اینها عبارتند از لیکوپن که در گوجه فرنگی یافت می شود یا اسید آلژینیک که در عصاره انار به وفور یافت می شود.

بدن در طول متابولیسم مواد مضر را از سلول ها آزاد می کند. (به عنوان مثال، خودرو با سوزاندن بنزین، انرژی جنبشی را برای حرکت خودروها و مواد زائدی که به صورت دود آزاد می شود، تولید می کند.) بدن انسان به طور طبیعی مواد مضری را که توسط سوخت سلولی آزاد می شود دفع می کند.

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

یعنی بدن انسان به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان است و مواد زائد اکسیداتیو ترشح می کند که در طی متابولیسم سلولی آزاد می شود. اما با افزایش سن، قدرت آنتی اکسیدانی ذاتی بدن کاهش می یابد.

به تدریج سلول های بدن در اثر تجمع اکسیدان ها آسیب می بینند. این آسیب تدریجی منجر به تغییراتی می شود که ما در ظاهر افراد شکل می دهیم پیری پوست، ما شاهد چین و چروک و افتادگی پوست هستیم. لازم به ذکر است که اکسیدان ها علاوه بر اینکه توسط متابولیسم بدن و متابولیسم سلولی تشکیل می شوند، در اثر اشعه خورشید نیز ایجاد می شوند که به پوست می تابد و باعث آلودگی هوا و استعمال دخانیات می شود. آنتی اکسیدان ها راه حل همه مشکلات و بیماری های سلامتی نیستند، اما نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت بدن و جلوگیری از چین و چروک صورت و پیری پوست دارند.

بیشتر بخوانید  روش تهیه نوشیدنی خانگی تقویت مو

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

1) پروتئین های پوست:

بیشتر پوست بدن از پروتئین تشکیل شده است. مولکول های پروتئین نمی توانند از طریق لایه های سطحی پوست به بافت ها نفوذ کنند. بنابراین باید پروتئین مورد نیاز خود را مصرف کنید. علل کمبود پروتئین پوست آرام این ممکنه که. برای حفظ سلامت مو، پوست، دندان، ناخن و پوست خود باید هر روز پروتئین کافی مصرف کنید.

منابع پروتئین موجود در غذا عبارتند از:

کلاژن یکی از مهمترین پروتئین های بافت همبند پوست است که نقش مهمی در پیشگیری و رفع چین و چروک دارد.غذاهای پروتئینی حاوی کلاژن شامل آووکادو، مخمر، حبوبات، آجیل، کنجد، تخمه آفتابگردان و غلات کامل هستند. . سایر غذاهای پروتئینی که به تعادل سلول های جدید و سلول های مرده پوست کمک می کنند عبارتند از ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، جوانه گندم و پروتئین های گیاهی.

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

2) پمادهای مخصوص پوست:

چربی های غیراشباع موجود در روغن های گیاهی باعث جذب ویتامین های محلول در چربی (A, E, D) می شوند. همچنین با چربی پوست را تامین می کند آنها پوست را درخشان و شاداب می کنند. می توانید روزی 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی همراه با سالاد بخورید.

منابع چربی در رژیم غذایی عبارتند از:

کره، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن ذرت، سویا، کانولا و … و آجیل.

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

3) آب برای پوست:

شما باید 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید. اب، رطوبت پوست فراهم می کند. سموم را از بدن دفع می کند و آلودگی های خون را از بین می برد. همچنین از ایجاد جوش بر روی پوست جلوگیری می کند. اگر آب کافی ننوشید، بدن خارج می شود ذخایر آبی پوست موارد استفاده و محرک کم آبی پوست و خشک می شود.

برای جلوگیری از ورود آسیب پوست و مو باید به عنوان یک ماده مغذی ضروری مانند روی و آهن در رژیم غذایی در نظر گرفته شود. رژیم غذایی سرشار از سیلیکون، کلسیم و آهن از ریزش مو جلوگیری یا کاهش می دهد. میوه ها نیز در وجود املاح و مواد معدنی تاثیر بسزایی دارند سلامت پوست و مو داشته باش این میوه سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، منیزیم و آهن است و در تقویت رشد و استحکام پوست و مو بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید  از خواص جالب عرق نعناع چه می دانید؟

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

4) ویتامین های پوست:

ویتامین های مورد نیاز ما برای زیبایی عبارتند از:

– ویتامین A یا بتاکاروتن برای پوست:

پیشگیری و از بین بردن عفونت های پوستی مهم است. ویتامین A بز خشکشوره سر و چین و چروک را از بین می برد. باعث گردش خون در پوست و قرمزی و درخشندگی آن می شود. کمبود ویتامین A خشکی و زبری پوستچین و چروک، خشکی مو، شوره سر، پوسته شدن ناخن ها، جوش های صورت و بدن و ظاهر خستگی.

منابع غذایی ویتامین A عبارتند از:

جگر، روغن ماهی، شیر و محصولات لبنی، زرده تخم مرغ، کره پاستوریزه، هویج، هندوانه، گوجه فرنگی و سبزیجات سبز برگ.

– ویتامین های B برای پوست:

این گروه از ویتامین ها برای شفافیت و درخشندگی پوست و حفظ طراوت آن ضروری است. به طور کلی، آنها برای حفظ سلامت پوست، مو و چشم ضروری هستند. مطالعات نشان داده است که 40 درصد از افراد مبتلا به درماتیت (خشکی و تورم پوست) دچار کمبود ویتامین B هستند. آنها همچنین اثر استرس را بر بدن از بین می برند. استرس بر ظاهر افراد تأثیر منفی می گذارد. کمبود ویتامین B باعث موهای چرب، شوره سر، خشکی پوست، شوره سر، قرمزی و تحریک پوست، چین و چروک و چروک می شود. چین و چروک های زودرس روی پوستکاهش رشد مو، سفید کردن موها و ترک های ملتهب گوشه بینی و دهان.

منابع ویتامین B موجود در غذا عبارتند از:

غلات کامل مانند نان سنگک، بیسکویت سبوس دار، آرد سبوس دار، آجیل، سبزیجات سبز برگ، گوشت قرمز، جگر، مخمر (ملت) و ملاس.

– ویتامین C برای پوست:

در ترکیب با پروتئین ها برای تولید کلاژن مورد نیاز است. کلاژن یکی از پروتئین های بافت همبند پوست است که پوست را به صورت چسب به بدن می چسباند و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. روش غدد چربی پوست در نتیجه از خشکی پوست، چین و چروک صورت و فر جلوگیری می کند. ویتامین C برای حفظ سلامت مو، چشم ها، دندان ها، مقاومت در برابر عفونت ها، بهبود زخم ها و استحکام بافت های پوست مورد نیاز است.

ویتامین C در ترکیب با بیوفلاونوئیدها از تجمع رنگدانه های پوستی که باعث تبدیل لکه های قهوه ای در نور خورشید می شوند، جلوگیری می کند. دیواره رگ های خونی را تقویت می کند و در نتیجه از کبودی یا خونریزی جلوگیری می کند. ترشح سبوم از غدد چربی پوست را تنظیم می کند و در نتیجه از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. از خونریزی لثه جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  بیماری های مربوط به سطح بالای PLCR

منابع غذایی ویتامین C عبارتند از:

سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، فلفل سبز و گوجه فرنگی، میوه های تازه مانند لیمو، پرتقال، گریپ فروت، خربزه، کیوی و توت فرنگی، سیب زمینی، توت سیاه، شاتوت، تمشک، گیلاس، گیلاس و انگور منابع غنی فلاونوئیدها هستند.

تغذیه و پوست و مواد مغذی و ویتامین ها برای پوست

– ویتامین D برای پوست:

محققان آمریکایی می گویند کسانی که پوست تیره آنها به ویتامین D بیشتری به خصوص در فصل زمستان نیاز دارند.

ویتامین D به طور طبیعی توسط بدن تحت تأثیر نور خورشید تولید می شود. اما ویتامین D در برخی غذاها به ویژه ماهی های چرب وجود دارد.

برای حفظ سلامت دندان ها، استخوان ها، ناخن ها و همچنین برای جذب کلسیم و فسفر در بدن ضروری است. این ویتامین باعث بهبود سلامت چشم، پوست و دندان می شود. کمبود آن باعث پوسیدگی و پوسیدگی دندان می شود.

منابع غذایی ویتامین D عبارتند از:

نور خورشید، شیر، جگر گاو، ماهی قزل آلا و ماهی تن، کره حیوانی، دانه های جوانه زده و روغن کبد ماهی کاد.

– ویتامین E برای پوست:

حفظ وضعیت عضلات و بافت های بدن و از چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. از خشکی پوست، لکه های قهوه ای، ریزش مو و شوره سر جلوگیری می کند. به گردش خون بهتر و بهبود زخم ها کمک می کند. مطالعات نشان داده‌اند که سطوح بالای ویتامین E تکثیر سلول‌های بدن را دو برابر می‌کند، در نتیجه روند پیری را کند می‌کند و از چین و چروک‌های زودرس جلوگیری می‌کند.

البته از آنجایی که ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، قرص های آن باید زیر نظر پزشک مصرف شود، زیرا مقادیر زیاد آن باعث مسمومیت می شود.

منابع غذایی ویتامین E عبارتند از:

نان سبوس دار، غلات کامل، جوانه گندم، شیر، دانه های جوانه زده، کلم بروکلی، کره حیوانی، زرده تخم مرغ، جگر، زیتون، تخمه آفتابگردان، گردو، روغن های گیاهی مانند روغن جوانه گندم، سویا، بادام، گردو، فندق و ذرت. و ویتامین C نمونه هایی از آنتی اکسیدان ها هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند.

توجه: در صورت ابتلا به دیابت یا فشار خون یا پرکاری تیروئید، قرص ویتامین E باید تحت نظر پزشک و با نظر وی مصرف شود. هرگز قرص ویتامین E را خودسرانه مصرف نکنید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید