خبر باورنکردنی از یارانه نقدی جدید اسفند ماه | زمان واریز یارانه نقدی 100 هزار تومانی


یارانه نقدی میزان یارانه پرداختی به خانوارهای ایرانی از آذرماه 89 تاکنون 40 هزار و 500 تومان بوده است. یارانه نقدی توسط رئیس جمهور وقت ایران، احمدی نژاد به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان مبلغ آن به همان میزان است. یارانه نقدی تغییر نکرده است. یعنی یارانه نقدی نه می توانست گره مشکلات زندگی مردم را حل کند. دولت سیزدهم در نظر دارد ارز 4200 تومانی را لغو و میزان یارانه های پولی را افزایش دهد.

یارانه نقدی

خبر باورنکردنی از یارانه نقدی جدید اسفند

همزمان با واریز یارانه باخمن 22 به حساب 32 میلیون کاربر، بسیاری اعلام کردند که جزو چهار دهک درآمدی هستند و یا تحت پوشش کمیته امداد و کمک های اجتماعی هستند اما یارانه دریافت نکردند.

در عین حال سوال این بود که آیا دولت در پرداخت یارانه 22 بهمن اشتباه کرده است؟ وزیر کار امروز در پاسخ به این سوال گفت: در دهک ها ابهام وجود دارد. برخی از سیستم های اطلاعاتی به هم پیوسته هستند و برخی نه. ممکن است در صورت دریافت اطلاعات جدید، وضعیت حذف طبقه بندی متفاوت باشد و برخی از مشمولان فعلی مشمول یارانه نشوند.

یعنی وزیر رفاه اعتراف کرد که دولت در شناسایی چهار دهک اول درآمدی هم اشتباه کرده است. حیات عبدالملکی گفت: تعداد زیادی بانک اطلاعاتی وجود دارد که به بهزیستی ایران متصل هستند، اما تعداد زیادی بانک نیز وجود دارد که هنوز متصل نشده اند. ما با ادارات مختلف در قوه قضائیه و دولت کار می کنیم تا همه بانک های اطلاعاتی را به هم متصل کنیم.

وزیر امور خارجه در خصوص حذف محرمانه گفت: تا امروز از اطلاعات پایگاه هایی که متصل نبودند استفاده نکرده ایم. یعنی اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد، ممکن است در وضعیت درآمدی افراد تغییری ایجاد شود، برخی دهک ها تغییر کنند و ممکن است در دهک های بالاتر باشند.

بیشتر بخوانید  لوازم خانگی قاچاق را از بازار جمع کنید

اعداد اعشاری در حال حاضر بر اساس تعداد کل پایگاه های داده ما هستند. این موضوع در دولت نیز مطرح شده است و یکی از مطالباتی که در شورای عالی بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد این است که تمامی بانک های اطلاعاتی در اختیار پایگاه بهزیستی ایران قرار گیرد تا بتوانیم حذف طبقه بندی دقیق تری انجام دهیم.

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه مالی 100 هزار تومانی است

طبق اعلام دولت به اعضای دهک اول تا چهارم باید 100 هزار تومان یارانه بیست و دوم بچمن پرداخت می شد. چهار دهک اول حدود 34 میلیون نفر هستند. به نظر می رسد این افراد همان گروهی باشند که در پاییز سال گذشته یارانه تاج و مرحله دوم وام میلیون تومانی دریافت کردند.

برخی از مخاطبان می گویند یارانه 100 هزار تومانی زودتر به حسابشان واریز شده است. به گفته این افراد، نمایش باید به بانک بازگردانده شود. برخی دیگر می گویند که در 13 فوریه واجد شرایط دریافت یارانه بودند، اما هنوز پرداخت نشده اند.

بنابراین کسانی که معتقدند شرایط این یارانه را دارند تا پایان ساعت کاری امروز منتظر بمانند.

طبق اعلام دولت و سازمان هدفمندی یارانه ها، شهرداران دهک اول تا چهارم و همچنین مشمولان کمیسیون مددکاری و کمک های اجتماعی از 20 بهمن ماه مشمول یارانه شدند.

اما اکنون برخی از این افراد می گویند که یارانه 22 بهمن به آنها تعلق می گیرد اما هنوز مبلغی برای آنها پرداخت نشده است. این بدان معناست که این افراد یا تحت پوشش کمیته مددکاری و مددکاری اجتماعی هستند یا سال گذشته مشمول وام و یارانه مادام العمر کرونا بوده و یا به گونه ای پرداخت شده اند که جزو حداقل دریافت کنندگان محسوب می شود. اما هنوز یارانه 100 هزار تومانی به حساب آنها واریز نشده است.

بیشتر بخوانید  اجرای بخشنامه تعیین وضعیت سربازی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری متوقف شد

دلیل عدم پرداخت یارانه 22 بهمن!

پس از پرداخت یارانه ها در 22 بهمن، سوالی که برخی مطرح می کنند این است که آیا در پرداخت یارانه ها خطایی رخ داده و لیست سنوات پرداخت یارانه ها را دشوارتر کرده است یا اینکه معیارهای پرداخت یارانه تغییر کرده است. . ? یعنی سال گذشته عده ای مشمول دریافت یارانه مادام العمر و کمک هزینه های حمایتی شرکت های دولتی بودند اما امسال نه؟

دولت اعلام کرده است که تنها 32 میلیون نفر در 20 بهمن یارانه دریافت خواهند کرد. یعنی مردم از دهک اول تا چهارم. این در حالی است که تعداد افراد دریافت کننده یارانه معیشتی و برخی کمک های دولتی هفت دهم درآمد شرکت بوده است. یعنی 62 میلیون نفر! پس به نظر می رسد ملاک پرداخت یارانه 22 بهمن، پرداخت یارانه جانی و مالی نبوده است.

در عوض چهار دهک اول درآمدی جامعه (افراد با درآمد ماهیانه بین 3 تا 4 میلیون تومان) و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته مددکاری و مددکاری اجتماعی در بهمن ماه مشمول یارانه 100 هزار تومانی شدند.

آنچه در ادامه می خوانید پیام یکی از مخاطبان در خصوص عدم پرداخت یارانه 22 بهمن است:

یارانه نقدی

چه کسانی یارانه باخمن 22 دریافت نکردند؟

«پس چرا من که با یک بچه ازدواج کرده ام یارانه نمی گیرم؟ «من درآمدی جز یارانه عمر ندارم و دو سال است که بیکار هستم و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم.

«من یک بازنشسته نظامی هستم. سپرده برای کارکنان با حقوق بالاتر. نه برای من! چرا؟”

«چطور با دو فرزند و مستمری و خانه اجاره ای به دهک پنجم رسیدیم؟ “من فکر می کنم آنها باید مراقب این موضوع باشند.

بیشتر بخوانید  اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری 1401

ملاک پرداخت یارانه 22 بهمن چه بوده است؟ ما هم یارانه معیشتی می گیریم و هم وام های کرونا گرفته ایم. “پس چرا ما الان جزء این چهار گروه نیستیم؟ آیا کسی می داند این چهار گروه چه کسانی هستند؟”

«من یارانه معیشتی دریافت می کنم. من خانه و ماشین ندارم. یارانه 22 بهمن را نگرفتم. اما همسایه ما که همه اینها را دارد یارانه گرفت. آیا راهی برای پیگیری وجود ندارد؟

«من بیمه بیکاری می گیرم. مبلغ کمتر از 3 میلیون است. یعنی فقط وزارت کار می داند که من بیکار هستم. “اما او اکنون تشخیص می دهد که من در بین ده تیم برتر هستم؟!”

«من تحت پوشش کمیته امداد هستم. درآمدی ندارم اما در بهمن ماه 100 هزار تومان یارانه نگرفتم. «باید یارانه می گرفتم!

«با وجود اینکه تحت پوشش کمیسیون هستم، سرایدار منزلم هم هستم، اما هنوز چیزی به حسابم واریز نشده است.

منبع: تجارت نیوز

خبر باورنکردنی از یارانه نقدی جدید اسفند زمان پرداخت یارانه نقدی 100 هزار تومانی است باقیمانده یارانه نقدی 100 هزار تومانی

دیدگاهتان را بنویسید