امیر عبداللهیان در گفت و گو با لاوروف از اولویت جدی ایران صحبت کرد



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، حسین امیرعبدالجان وزیر امور خارجه کشورمان جمعه شب با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگوی تلفنی داشت.

وی با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها در وین و اشاره به آخرین تحولات گفت: ما در مذاکرات از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به وقایع اوکراین و حضور شهروندان ایرانی در این کشور، با ابراز امیدواری برای حل سیاسی این بحران، گفت: تلاش می کنیم اتباع ایرانی را از طریق همسایه اوکراین به جمهوری اسلامی ایران بازگردانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تامین امنیت و سلامت اتباع ایرانی مقیم اوکراین اولویت جدی ماست و انتظار داریم شرایط برای خروج امن آنها فراهم شود.

امیر عبداللهیان در بخش دوم این گفتگوی تلفنی به بحران یمن اشاره کرد و گفت: در مونیخ به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کردیم که نقش دبیرکل در حل بحران سیاسی یمن مهم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به تصویب پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت علیه جنبش انصارالله و اقدام نادرست تروریستی خواندن این جنبش، این اقدام را مخرب خواند و بر لزوم توقف این قطعنامه تاکید کرد. که یمن متعلق به همه مردم یمن است.گفتگوی یمنی و یمنی.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی گفت: ما همیشه از موضع ایران در وین حمایت کرده ایم و با دوستان ایرانی خود در وین همکاری خوبی داریم و به این کار ادامه خواهیم داد. ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه روسیه با تشریح موضع مسکو در قبال بحران اوکراین، از رویکرد کشورهای غربی نیز انتقاد کرد و اطمینان داد که روسیه برای حفظ جان مردم و شهروندان کشورهای خارجی از جمله ایران تلاش جدی می کند.

بیشتر بخوانید  معنی شعر در زندگی مطالعه دل غنیمت است خواهی بخوان و خواه نخوان ما نوشته ایم

وی همچنین موضع مسکو در قبال بحران یمن را ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید