پیشگیری از گرمازدگی چیست؟ علت گرمازدگی چیست؟


پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی:هر ساله تعداد زیادی از مردم پرواز می کنند، به خصوص آنهایی که مجبور به پرواز هستند درجه حرارت بالا کار کنید یا ابزاری برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ندارید گرمایش و عوارض جانبی مرتبط را از دست بدهند. در چنین مواقعی دمای محیط معمولاً تا حدود 110 درجه فارنهایت یا حدود 45 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی

درجه طبیعی بدن انسان حدود 37 درجه سانتیگراد است و بافت ها و اندام های مختلف بدن می توانند چندین درجه بالاتر و زیر 37 درجه را تحمل کنند. در مجموع، افراد سالم و جوانان می توانند خیلی بهتر عمل کنند گرمای بیش از حد و غیر طبیعی محیط در مواجهه با افراد مسن، بیماران، کودکان و زنان باردار تحمل کنید گرمای شدید محیط آنها حساس هستند.

تابستان گذشته، هزاران نفر در اروپا و ایالات متحده بر اثر دمای بالا جان خود را از دست دادند که عمدتاً افراد مسن، بیماران و کودکان بدون دسترسی به دستگاه های تهویه مطبوع مانند کولر و کولر بودند.

اساساً وقتی دمای محیط بیش از حد بالا، دمای بدن و سیستم های کنترل عرق از کار می افتند و بدن نمی تواند با گرمای خارج از بدن مقابله کند. در چنین مواقعی دمای بدن در عرض 5 تا 15 دقیقه به سرعت افزایش می یابد و به حدود 100 تا 110 درجه فارنهایت می رسد که اگر بلافاصله برای کاهش دما انجام نشود باعث مرگ یا فلج و فلج شدن برخی از اندام ها از جمله مغز می شود. و سلول های مغز یکی هستند.

بیشتر بخوانید  هشدار مصرف زیاد قهوه

پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی

راه های پیشگیری از گرمازدگی:

پیشگیری از گرمازدگیبرای جلوگیری از گرمازدگی، باید فعالیت بدنی را کاهش دهید

پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگیاو با پوشیدن لباس های نازک از رنگ های روشن و نه تیره تا حدودی دمای بدن خود را کنترل کرد.

پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی:در روزهای بسیار گرم، کار در فضای باز و زیر نور خورشید خطرناک است. به خصوص در اواسط روز که دما به حداکثر خود می رسد.

پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی:اگر گرمای محیط خانه به دلیل نوع ساختمان و یا نبود وسایل برودتی غیر قابل تحمل است، مراجعه به اماکن عمومی و مراکزی مانند مغازه ها، سینماها و … توصیه می شود. که دارای تجهیزات خنک کننده هستند و دمای متعادلی دارند. و فقط از ماندن در خانه برای جلوگیری از گرمای بیش از حد خودداری کنید.

پیشگیری از گرمازدگی و علت گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی:در چنین شرایطی نباید سالمندان، بیماران، کودکان و زنان باردار را تنها گذاشت، زیرا گاهی اوقات اثر گرمازدگی آنقدر سریع است که در عرض چند دقیقه باعث مرگ انسان می شود.


دیدگاهتان را بنویسید