سفر به دلفیناریوم، یکی از زیباترین پارک های خاورمیانه



پارک دلفین یا دلفیناریوم یکی از زیباترین شهربازی های خاورمیانه در زمینی به مساحت بیش از یک میلیون متر مربع با سرمایه گذاری خصوصی ساخته شده است. تماشای این مجموعه زیبا با بیش از هزار درخت نخل و گونه های مختلف گیاهی دیگر و منظره ای دیدنی از دلفین ها، شیرهای دریایی و گرازهای دریایی برای هر گردشگری جذاب است. این پارک از طریق اجرای پروژه هایی مانند جنگل های بارانی مصنوعی، آتشفشان ها، ارکیده ها، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد توسعه بیشتری خواهد یافت.

مجموعه تفریحی پارک دلفین با مساحتی در حدود 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گیاهان، باغ پرندگان و اولین و تنها دلفیناریوم در ایران است.
(دلفیناریوم) اولین پارک دلفین ها در ایران است. این پارک با سرمایه گذاری آقای حسین ثابت پایتخت جزیره کیش و صاحبان هتل های داریوش، هلیا، لاله، تماشا و هتل ساخته شده است.
از هتل های نزدیک به این مجموعه دیدنی می توان به سیمرگ، شباویز و کوثر اشاره کرد. بازار بین المللی مرجان نیز تنها بازار نزدیک این مجموعه ارزشمند است.

این دلفیناریوم حاوی انواع پستانداران دریایی از جمله دلفین، شیر دریایی شمال، شیر دریایی جنوب، خوکچه هندی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن است و بازدیدکنندگان می توانند هنر آنها را که توسط مربیان ایرانی آموزش دیده است، ببینند. در مجموع 21 پستاندار دریایی در حوضچه های پر از 18000 متر مکعب آب دریا نگهداری می شوند. شرایط این مجموعه برای پستانداران دریایی به قدری مساعد است که 3 گدازه دریایی شمالی و جنوبی زاییده اند.
گفته می شود تعدادی از این دلفین ها با یک پرواز چارتر ویژه از آکواریوم های بزرگ از ژاپن به ایران آورده شده اند.

بیشتر بخوانید  حقوق معلمان ۳ تا ۷ میلیون افزایش یافت

سرسبزی پارک دلفین شامل بیش از صد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین های بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر)، اکالیپتوس، اقاقیا، شاه بلوط، خربزه، گل ختمی، شیشه نمک، تاکوما، نوفیلد سیاه، کپور کند، ارس است. و بیش از 25 گونه کاکتوس و گیاهان دیگر که به دلیل شرایط اقلیمی جزیره کیش و خاک مرجانی آن در نوع خود بی نظیر هستند.

بازدیدکنندگان از این مجموعه با قطار به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم برده می شوند. در حال حاضر حدود 10 هزار پرنده از 59 گونه مختلف در باغ پرندگان پارک دلفین نگهداری می شود که امسال با معرفی بخشی دیگر از گونه پرندگان در فصول سرد سال تعداد آنها به 100 هزار قطعه می رسد.
در پارک دلفین های کیش پلیکان، شترمرغ، ماکائو، طاووس، لک لک، توکان، قفسه سینه، قو، پنگوئن و حیوانات کمیاب مانند کروکودیل وجود دارد.

یکی از نکاتی که باعث می شود گردشگران کمتری به این مکان مراجعه کنند، قیمت تقریبا بالای بلیط این مجموعه است. قیمت بلیط پارک دلفین برای هر نفر 65000 (شصت و پنج هزار تومان) می باشد.
البته لازم به ذکر است گردشگرانی که از تور هتل مجتمع ثابت (داریوش، هلیا، لاله، تماشا و …) استفاده می کنند می توانند از تخفیف 50 درصدی در ورودی دلفیناریوم بهره مند شوند.

پارک دلفین در هفته گردشگری فقط در لابی فرودگاه کیش با 50 درصد تخفیف بلیط برنامه های خود را به صورت ویژه ارائه می کند.

برنامه های کلاسیک نمایش، بازدید از باغ پرندگان، نمایش دلفین ها و نمایش ایرانی پارک دلفین هر روز بعدازظهر از ساعت 15 الی 22 در مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین اجرا می شود و مورد استقبال مسافران داخلی و خارجی قرار می گیرد. . جزیره زیبای کیش

بیشتر بخوانید  متن درباره شخصیت خودم | جملات سنگین و خاص درباره شخصیت و شعور

دیدگاهتان را بنویسید