وزارت بهداشت آلودگی استخر ساحلی را بررسی کند


رئیس گروه ویژه آلودگی دفتر تحقیقات آلودگی دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه 16 استخر در شمال کشور دچار آلودگی میکروبی هستند، گفت: وارد دریا و سواحل آن شدند.

وزارت بهداشت آلودگی استخر ساحلی را بررسی کند

غلامعباس رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سلامت حوضه های ساحلی در فصل استحمام گفت: از ابتدای سال تاکنون رصد حوزه های ساحلی شمال و جنوب را داشته ایم که 39 حوضه در مازندران، 19 حوضه در گیلان و 3 حوضه رصد کرده ایم. در گلستان.”

وزارت بهداشت آلودگی استخر ساحلی را بررسی کند

وی ادامه داد: از این تعداد 9 استخر در مازندران، 6 استخر در گیلان و یک استخر در گلستان میزان آلودگی میکروبی بیش از حد مجاز داشتند.

وزارت بهداشت آلودگی استخر ساحلی را بررسی کند

این کارشناس محیط زیست در خصوص علل ایجاد این آلاینده ها افزود: بیشتر این آلاینده ها به دلیل عدم مدیریت صحیح از طریق رودخانه هایی که توسط فاضلاب شهری، انسانی و کشاورزی آلوده می شوند وارد دریا و سواحل آن شده است.

وی گفت: به نظر می رسد متولی اصلی این امر وزارت بهداشت است و علاوه بر آن سایر دستگاه ها مانند سازمان محیط زیست که وظیفه نظارتی دارند نیز مسئولیت دارند اما به هر حال در کشور ما این وزارتخانه در درجه اول مسئول بهداشت عمومی است.»

رضایی در خصوص عواقب این عفونت ها بر افراد گفت: عفونت های میکروبی باعث ایجاد بیماری های عفونی، گوارشی، پوستی و مشکلاتی در دستگاه تنفسی می شود که نیازمند توجه جدی است.


بیشتر بخوانید  با دویدن وزن کم کنید و چربی بیشتری بسوزانید.

دیدگاهتان را بنویسید