کنترل دخانیات یک نگرانی دولت است


معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال 79 تعداد ته سیگارها 30 میلیارد بود و در سال های 89 و 90 این میزان به 60 میلیارد رسید، تصریح کرد: این روند نشان می دهد که مصرف سیگار در کشور ما با شیب تند رو به افزایش است.

کنترل دخانیات یک نگرانی دولت است

به گفته دکتر علی اکبر سجری، تولید سیگار در سال 80 به 13 میلیارد نخ و در سال 87 به 31 میلیارد نخ رسید که علاوه بر حجم سیگارهای وارداتی است که به صورت قانونی و غیرقانونی وارد کشور می شود.

«در سال 1990، حدود 10 درصد از جمعیت 15 تا 64 ساله سیگار می کشیدند. در حال حاضر تخمین زده می شود که 7.3 میلیون نفر به ویژه زنان، جوانان و نوجوانان سیگار می کشند.

دکتر سجری علت مرگ 50 درصد افراد سیگاری را مصرف دخانیات عنوان کرد. وی افزود: متاسفانه هنوز مطالعه جامعی در مورد مضرات اقتصادی مصرف سیگار در کشور ما انجام نشده است.

کنترل دخانیات یک نگرانی دولت است

کنترل دخانیات یک نگرانی دولت است

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تاکید کرد: لازم است ستاد ملی مبارزه با دخانیات اطلاعات به روزی در زمینه مصرف دخانیات داشته باشد چرا که از سال 90 هیچ یک از این اطلاعات ساماندهی نشده و به روز شد. مطابق با روز

دکتر سجری با بیان اینکه جلسات ستادی باید هر سه ماه یکبار با حضور همه وزرای مربوطه برگزار شود، گفت: در این صورت با حساس سازی دولت و استفاده از ظرفیت شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی می توان به موفقیت های بهتری دست یافت. نتایج برای کنترل من به مبارزه با تنباکو می رسم.

بیشتر بخوانید  علائم - پیشگیری و درمان بیماری تِی

به گفته وی، سلامت انسان تنها دغدغه وزارت بهداشت نیست، بلکه دغدغه دولت است و باید از این فرصت به عنوان سرمایه اجتماعی برای کنترل مصرف دخانیات استفاده کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید