حمل اجساد مسئولیتی در قبال حوادث رانندگی ندارد


معاون فنی و عملیاتی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور به تشریح اقدامات انجام شده امداد هوایی طی حدود دو ماه از راه اندازی آن در قالب طرح تحول نظام سلامت پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد سرور در نشست خبری درباره اجرای بسته کمک های هوایی در قالب طرح تحول نظام سلامت، گفت: خدمات امداد هوایی به عنوان یک خدمت مدرن و گران قیمت در اکثر کشورهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. ” این موضوع نیز در رأس اقدامات وزارت بهداشت قرار دارد.

هیتان

وی با اشاره به انجام ماموریت های امداد و نجات بالگرد وزارت بهداشت از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: در حال حاضر تعداد کل ماموریت های پایگاه هوایی از زمان افتتاح طرح تحول 114 سانحه و 293 مورد است. مجروح. با آمبولانس هوایی به مراکز بهداشتی درمانی منتقل شدند. روزانه 4.5 نفر با بالگردهای کمکی وزارت بهداشت به مراکز درمانی منتقل می شوند.

سرور با اشاره به خدمات خوب ارائه شده به بیماران و مصدومان در آمبولانس ها افزود: کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار به ویژه در حوادث رانندگی یکی از اهداف راه اندازی امداد هوایی است؛ از آنجایی که حدود 200 هزار کیلومتر مسافت داریم. از جاده های فرعی و مناطق صعب العبور، در این مناطق امداد رسانی به صورت زمینی امکان پذیر نیست. از طرفی ترافیک اغلب در بسیاری از جهات سنگین است و جاده ها در حال یک طرفه شدن هستند، بنابراین کمک گرفتن در این روزها دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: ایران از نظر اتفاقات غیرمنتظره جزو 10 کشور برتر جهان است. بنابراین آمبولانس هوایی توانایی خوبی برای نظام سلامت خواهد بود و در حمل و نقل انبوه مصدومان بسیار کارآمد خواهد بود.

بیشتر بخوانید  فواید تزریق تریامسینولون در سر برای درمان ریزش مو

حمل اجساد مسئولیتی در قبال حوادث رانندگی ندارد

شرور گفت: کمک های هوایی در وزارت بهداشت با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه متولی انتقال جسد حادثه کدام ارگان است، گفت: هنوز کمیسیونی برای حمل اجساد حادثه دیده در جاده ها مشخص نشده است. البته این موضوع در شهرستان ها مشخص است و شهرداری ها و سازمان آرامستان این وظیفه را بر عهده دارند. کارشناسان در حال بررسی مسائل مرتبط با این موضوع در جاده ها در دولت هستند.

دکتر حسن نوری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر امتناع آمبولانس ها از انتقال بیماران معتاد گفت: هیچ تفاوتی بین بیماران ثروتمند، فقیر، معتاد و … وجود ندارد. انتقال بیماران». ما موظف هستیم در اسرع وقت به بیماران خدمات ارائه دهیم. این موضوع به خوبی در جامعه پزشکی جا افتاده است.

وی ادامه داد: اما گاهی شرایط به گونه ای است که پلیس باید برای کنترل حادثه حضور داشته باشد. در سراسر جهان، ایمنی صحنه برای بیمار، کارکنان و تماشاگران باید رعایت شود.


دیدگاهتان را بنویسید