روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضائیه ادامه دارد



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، نشست خبری ذبیح اله خدائیان با اصحاب رسانه از صبح سه شنبه سوم اسفندماه از ساعت 14 آغاز شد.

وی با اشاره به موضوعات جلسه دیروز شورای عالی قضایی افزود: در آستانه سال جدید باید نظارت بر بازار با جدیت خاصی صورت گیرد و قوه قضاییه در این زمینه آمادگی دارد و امیدواریم دستگاه های دیگر نیز در این زمینه اقدام کنند. وظایف خود را به درستی انجام دهند.”

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این روند همچنان در دستگاه قضایی ادامه دارد و این روزها شاهد پرونده های مهمی در دستگاه قضایی هستیم.

وی افزود: در رابطه با دست اندرکاران پرونده باقری درمنی و خود فردی که به اعدام محکوم و حکم اجرا شد اما اخیرا برای 18 نفر از همدستان این فرد حکم صادر شده است. یکی از محکومان به نام پدرام تقی پور به اتهام جعل اسناد رسمی و معاونت در کلاهبرداری اینترنتی و معاونت در انتقال مال غیر و سایر جرایم به شش مجازات حبس تعزیری شامل ۵ سال و نیم، ۱۲ سال، ۶ سال و نیم. . سال و 2 سال مجموعاً به 22 سال حبس تعزیری و مصادره اموال محکوم شده است. فریبرز فیروز بخت به 30 سال حبس تعزیری و مصادره اموال محکوم شد. مرتضی فقیه ایمانی به اتهام شرکت در کلاهبرداری از جی اویل به ۲۵ سال زندان محکوم شد. وی افزود: میرمحمدی جوان به 30 سال حبس تعزیری و سه حکم دیگر محکوم شد. قاسم علی بهرامی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. 18 نفر باقی مانده به دو تا 15 سال زندان محکوم شدند.

بیشتر بخوانید  عدم تحویل کالای فروخته شده به بهانه گران شدن ارز، تخلف است

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تغییر زمان برگزاری آزمون وکالت گفت: تاکنون تصمیمی مبنی بر تعویق این آزمون گرفته نشده است و قوه قضاییه منوط به موافقت ستاد ملی ویروس کرونا است.

هدیان در خصوص فایل صوتی منتشر شده توسط یکی از فرماندهان سپاه افزود: این فایل صوتی چیز جدیدی نیست و سال ها پیش معرفی شده است. مسئولان سپاه و سازمان امنیت و نظارت قبل از انتشار این پرونده ها برای شناسایی افرادی که از یک شرکت وابسته به بنیاد تعاون سوء استفاده کرده اند وارد عمل شدند. برخورد با عاملان جنایات در این پرونده تعیین کننده بود. تعدادی از متهمان این پرونده در طول مدت رسیدگی در بازداشت به سر می بردند. یکی از افرادی که نامش در فایل صوتی ذکر شده عیسی شریفی است که در جریان رسیدگی به این پرونده به مدت 4 سال در بازداشت به سر می برد و با قرار وثیقه آزاد نشده بود.

وی ادامه داد: این فرد به 20 سال حبس و جزای نقدی محکوم شد و 500 میلیارد انصراف وی مسترد و معادل آن به جزای نقدی محکوم شد. محسن سجادی نیا یکی دیگر از محکومان این پرونده به 30 سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد. محمود خاکپور نیز به پنج سال و نیم حبس تعزیری و مصادره اموال محکوم شد.

تکمیل می شود…

دیدگاهتان را بنویسید